Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Som si precital, co zase Gandl popisal: "Som presvedčený, že samotné električky nevyriešia dopravu v meste. Cesty majú svoju kapacitu. Keby sme pridali ďalšie autobusy, tak sa v špičkách vytvorí ich súvislý rad a doprava bude stáť." Vie mi niekto povedat, ako sa ten clovek dostal od argumentu, ze elektricky nic nevyriesia k autobusom? Nejako mi to uslo...
KLF:
to ako myslis, ze elektricke drahy uz nebudu pod kompetenciou magistratu? Akoze ak to tak bude, tak urcite to nebude zle, ved na magistrate na eliny a troliky zvysoka srali, ze? To velmi dobre vieme.
No sak hej. S tym suhlasim. Ti je jasne. Len aj tak... prachy, prachy, prachy... Lubo Roman mal velke reci, jak poriesi dopravu, som VEEEEELMI zvedavy, ci to neboli fakt IBA velke reci. NO ak to myslel uprimne - drzim mu palce, bo je zastancom elektriciek. Dokonca budu (spolu s trolejbusmi) patrit pod jeho kompetenciu. Cize uz nie pod magistrat !
KLF: #5533
Ano metro ide tiez po povrchu, ale vylucne vo vlastnom oddelenom pase a urovnove krizovatky metra vo viedni nenajdes. Ale elina moze ist pod zem a v meste trebars aj po sucasnych tratiach, to je ten rozdiel, ktory d3k0 asi myslel.

D3k0: #5536
tak teda dakujem pekne!, to GDO navrhol??? !Najradsej by som si o tom s nim osobne podiskutoval....
d3k0: no tak to je blbost, to je jasne. Inak ja PEVNE verim, ze do novej spolocenskej zony Pribinova pojde elektricka. Je to tam ako stvorene pre nu !
Ale ja chcem povedat to, ze s metrom by si asi tazko spravil to, ze chvilu s nim ides pod zemou, potom vybehnes na klasicku ulicu s klasickymi zastavkami a je z toho elektricka a opat zalezies pod zem. Metro by nad zemou mohlo jazdit iba tam, kde je velmi vela miesta, boli by drahsie zastavky & co. Naproti tomu elektricka by mohla ist hocikde, kde sa zmesti a ziadne zasadne prestavby existujucich trati a zastavok by si nemusel mat.

Vies ako ma metro vyzerat v Dubravke?
1. zrusi sa elektricka
2. tam, kde bola trat sa vykope jama
3. postavi sa metro
4. jama sa zakope
5. postavi sa elektricka

No nech mi niekto vysvetli, naco pojde paralelne metro aj elektricka?
d3k0: Dobre,a le ja som ti pisal o metre a Ty pises o eline. 😉 Elina pod zemou beha aj vo Viedni a aj v Strasburgu myslim... (v Geneve tiez ak sa este dobre pamatam). 😉
Ja ti spomeniem len Philadelphiu, kde som v reale videl ako elektricka funguje pod zemou - v centre je pod zemou, mimo centra je vonku. A funguje - videl som to na vlastne oci...
d3k0: Nemas pravdu. Vieden, Haag, Rotterdam, Pariz... staci zatial ? 😉 Tam vsade to beha aj na povrchu (dokonca nie POD riekou, ale NA MOSTE) a aj pod zemou a je to RIADNE metro.
KLF: Ibaze s metrom nemozes hocikedy vyjst na ulici, tvarit sa, ze je to elektricka, a potom opat zaliezt pod zem... A tych usekov, kde by mohlo ist po povrchu je vela a tam je to pre elektricku lacne 🙂
west: hehe.. (to k tym testom kolmeho tlaku.. ty vies preco a nabuduce nas tu nebalamut. 😉 Ak si stavbar, tak vies o com vravim. 😉 )
Si: elektricky pod zem ??? Tak a potom preco uz nie metro ? Tam uz zas AZ TAKY velky rozdiel vo financiach nie je. Ono nie nakup vlakov je na metre drahy, ale PRAVE ten tunel...
deko - tak tak...ono, rychlost je vzdy na ukor kvality 😉
Hehe, keby som chcel byt hyperexkluzivny, tak rychlo vyfotim film kadejakymi somarinami a tie fotky by sme mali aj my 🙂 Kto je nedockavy, nech sa ide pozriet na Pristavnu, cez plot to uvidi urcite lepsie ako cez nejaky web 🙂
Nove "bratislavske centrum" - no, zatial to vyzera ako fajn projekt a miesto je tiez dobre, cim myslim, ze je tam vybudovana paradne cestna siet (Kosicka + Landnerova - oboje dvojprudovky) a tiez sa chysta most Kosicka. Teda, z hladiska BUSovej dopravy neni problem, ved aj v sucasnosti tadial BUSy chodia. Co je ale podstatnejsie, ce podmienky by bez problemov umoznili vystavbu el. trate. Ja som to tu myslim uz niekedy pisal, ze by bolo fajn obnovit trat od UK a urobit obratlisko niekde pred Novym SND...ale neni problem to potiahnut az k novemu centru...
Xen> Mmmmmmm, tomu sa hovori rybie oko! (Geometricka deformacia sposobena zrejme objektivom hyperexkluzivneho digitalneho fotografickeho pristroja)
Na mestskadoprava.sk maju fotky toho klboveho plynaku ! Akurat ze to je fotene spoza plota 😞
drink: prepojenie na primestska zeleznicne trate som nechcel nateraz v mojom projekte rozoberat, pretoze do toho vstupuje tema zmeny rozchodu a v tom je tu dost velky rozkol.. ja osobne som za zmenu rozchodu, ale teraz treba prednostne sa snazit o to, aby sa spravila cesta pre elektricku a nie metro a az potom sa mozme mlatit o to, ci to bude elektricka na rozchode 1000 mm alebo elektricka kombinovana so zeleznicou na rozchode 1435 mm.
Centrum na Pribinovej.. to by nesmeli architekti akosik zabudat, ze ked tam chcu dostat ludi, trewba zabezpecit dopravu.. a ten architekt co spiskal tamten projekt tak ten tusim predpoklada ze ludia tam asi dolevituju :-)))
Elektricka v podzemi je pekna vec, a urcite lepsie ako metro, ale pre zatial by som to nechal tak z dovodu nedostatku financnych prostriedkov...
Posledny projekt (elektricka v podzemi) sa mi zda zatial najlepsi. Len dva namety: 1. je pravdepodobne, ze na Pribinovej (nove SND) vznikne v buducnosti zaujimave centrum - malokto sa zamysla nad jeho zapojenim na MHD. 2. V kazdom projekte nosneho systemu by sa malo uvazovat aj s pripojenim na predmestske zeleznicne trate.
Stary most bol provizorium Červenej armady a jazdili ponom aj tanky.Nedavno bola robená skuška kolmým tlakom(nákladná tatra nabehla na dosku v 80 km rýchlosti čo vyvinie peknú silu) a NESPADOL.Jednu elinu by vydrzal a po rekonštrukcii aj viac.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.