Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nove "bratislavske centrum" - no, zatial to vyzera ako fajn projekt a miesto je tiez dobre, cim myslim, ze je tam vybudovana paradne cestna siet (Kosicka + Landnerova - oboje dvojprudovky) a tiez sa chysta most Kosicka. Teda, z hladiska BUSovej dopravy neni problem, ved aj v sucasnosti tadial BUSy chodia. Co je ale podstatnejsie, ce podmienky by bez problemov umoznili vystavbu el. trate. Ja som to tu myslim uz niekedy pisal, ze by bolo fajn obnovit trat od UK a urobit obratlisko niekde pred Novym SND...ale neni problem to potiahnut az k novemu centru...
Xen> Mmmmmmm, tomu sa hovori rybie oko! (Geometricka deformacia sposobena zrejme objektivom hyperexkluzivneho digitalneho fotografickeho pristroja)
Na mestskadoprava.sk maju fotky toho klboveho plynaku ! Akurat ze to je fotene spoza plota 😞
drink: prepojenie na primestska zeleznicne trate som nechcel nateraz v mojom projekte rozoberat, pretoze do toho vstupuje tema zmeny rozchodu a v tom je tu dost velky rozkol.. ja osobne som za zmenu rozchodu, ale teraz treba prednostne sa snazit o to, aby sa spravila cesta pre elektricku a nie metro a az potom sa mozme mlatit o to, ci to bude elektricka na rozchode 1000 mm alebo elektricka kombinovana so zeleznicou na rozchode 1435 mm.
Centrum na Pribinovej.. to by nesmeli architekti akosik zabudat, ze ked tam chcu dostat ludi, trewba zabezpecit dopravu.. a ten architekt co spiskal tamten projekt tak ten tusim predpoklada ze ludia tam asi dolevituju :-)))
Elektricka v podzemi je pekna vec, a urcite lepsie ako metro, ale pre zatial by som to nechal tak z dovodu nedostatku financnych prostriedkov...
Posledny projekt (elektricka v podzemi) sa mi zda zatial najlepsi. Len dva namety: 1. je pravdepodobne, ze na Pribinovej (nove SND) vznikne v buducnosti zaujimave centrum - malokto sa zamysla nad jeho zapojenim na MHD. 2. V kazdom projekte nosneho systemu by sa malo uvazovat aj s pripojenim na predmestske zeleznicne trate.
Stary most bol provizorium Červenej armady a jazdili ponom aj tanky.Nedavno bola robená skuška kolmým tlakom(nákladná tatra nabehla na dosku v 80 km rýchlosti čo vyvinie peknú silu) a NESPADOL.Jednu elinu by vydrzal a po rekonštrukcii aj viac.
ufo: tak to som rad, ze niekto konecne pochvalil MHD v Banskej Bystrici, lebo si to zasluzi. Aspon stav vozidiel je jeden z najlepsich na Slovensku. Samozrejme, je tam viac veci, co im mozno vycitat, ale cisla hovoria jasne: BBDS OZ MHD nedostava ani 1 Sk prevadzkove dotacie, len investicne na nakup novych vozidiel. To znamena ze je to jeden z mala sebestacnych dopravnych podnikov v SR.

Ikarusy 435: Ja som pocul, ze Ikarus ako vyrobca autobusov uz definitvne skoncil a nevyrobi uz ani jeden autobus. Jedine, co zatial udajne bezi, je dajaka docasna vyroba IKARUSOV 280 v Szekesfehervari. Tiez by som tu najradsej videl nove Ikarusy, ale asi nam ich uz nikdo nevyrobi...
Kazdopadne, nejako sa ta situacia bude musiet vyriesit, lebo v Madarsku beha pok*k*t Ikarusov a nejako ten vozovy park musia obnovovat (pochybujem, ze zacnu kupovat Karosy).
deko - no jo, ked som pisal prisp. som ten najnovsi nemal precitany...teda myslel som ten predosli 😉
tulenique: Prapovodny projekt je tu.

Bon-Cu: Ktory novy projekt mas na mysli? V tom momentalne najnovsom na iMHD trasa do Lamaca nie je 🙂
Len tak mimochodom - do roku 1961 po Starom moste mohol jazdit aj vlak, aj obojsmerne elektricky a aj cestna doprava. Nepochybujem o tom, ze keby sa chcelo, tak by sa ten most dal zrekontruovat do takeho stavu, aby tam chodili eliny. Vzdy lepsie ako z neho spravit nakupnu galeriu, co bolo kedysi prezentovane...
KLF:
plne suhlasim s tym, ze ziaden sucasny most by neudrzal eliny (okrem pristavneho, ale na nom viest elinu je blbost). Ale rekonstrukcia Stareho mosta je urcite lacnejsia ako stavat novy most, nebodaj razit tunel - to mi da kazdy za pravdu. Aj ked som to v tom projekte naspomenul, okrem vylucenia cestnej dopravy na Starom moste by ho trebalo aj patricne rekonstruovat, mozno aj zburat po piliere a postavit most novy, s povodnym tvarom (oblucik v strede). Pri tom peojekte som sa snazil minimalizovat vydavky ako sa len dalo. Este ze som tam nenapisal, ze mozeme kupit ojazdene eliny z, napr. z byvalej NDR (KT4, etc..). Jo, tot zatim secko........
KLF: stary most je v zlom stave, s tym suhlasim, ale iste vies aj to, ze jeho zeleznicna cast je na tom vyrazne lepsie ako cestna a ze sa chcu pokusit napriklad spevnit cestnu cast o tu zeleznicnu... S mostom bude urcite treba nieco spravit, ale bolo by dobre aby s tym mala nieco spolocne aj elektricka...
Bez ohladu na to ci sa budu neake panelaky burat alebo nie, ocakavat pokles dopravnych narokov je dost nerealne... Preto myslim ze ma vyznam budovat elektricku aj do tychto koncin, a vzhladom na dopravne naroky myslim ze prave sem je to prioritne !
Si: Secko je to pekne a asi aj zrealizovatelne, az na jedno. Elektricky do Petrzalky zasadne NIE ! Za 1. ako tu spominal predomnou niekto, ZIADNY most momentalne nie je projektovany na elektricky. Som stavbar a tak si dovolim do yoho trosku vidiet (i ked som nestudoval cestne stavby, ale aky-taky prehlad mat musim). Most Lafranconi - nie je KAM dat elektricky. To v tomto pripade aj staci (je tu vsak OVELA zavaznejsi dovod, ale to len keby niekto chcel zajst do detailov). Most SNP - konstrukcia mosta neznesie elektrickovu dopravu, navyse mostny obluk je pre akukolvek trat laicky povedane prudky. Okrem toho nie je ako zaviest elektrickovu trat na most SNP z laveho brehu, bez toho aby sa RAPIDNE neobmedzila cestna doprava. Stary most - uvazuje sa o vyluceni vsetkej dopravy koli katastrofalnemu technickemu stavu mosta. V podstate je ako jediny mozny na elektrickovu dopravu, ale musel by sa komplet prestavat, ak nie zburat a postavit novy. Kosicky most - podla projektov, ktore som videl vzhladom na umiestnenie
cesty na moste, NEBUDE mozne tam vlozit ani jednu kolaj, nie este dve. Navyse (zas len podla projektu co som videl, ale myslim, ze je schvaleny) nebude tam ziadna najazdova rampa, ktora by umoznovala najazd elektriciek. Tym padom je to hotove. Pristavny most - je to z technickeho hladiska "najsilnejsi" most, elektricky by tam mohli chodit miesto vlakov. Ovsem toto je absolutne vylucene, vzhladom na to, ze je to jedine zeleznicne preklenutie Dunaja v oblasti Bratislavy, ktoreho sa ZSR nevzdaju (boli by aj blbi).
No... a vzhladom na to, ze 6. most sa stavat tak skoro 100% nebude, tak elektricky do Petrzalky su vylucena vec. Ak by niekto chcel oponovat, ze sa daju poslat popod Dunaj, tak by sa musel najprv najst ten sialeny investor, co by do toho siel a navyse ten sialeny projektant, co by si vzal na seba asanaciu MNOHYCH objektov na lavej strane Dunaja, ktore by MUSELI padnut za obet vyusteniu tunela pre elektricky v meste.
Toto bol dovod cislo 1. preco nie elektricky do Petrzalky. Dovod 2. je ten, ze vzhladom na vzhlad Petrzalky, jej zivotne prostredie a jej buducnost je to (aj ked to znie tvrdo) zbytocne tam vystavat teraz elektrickovu trat. Sidlisko MA svoju zivotnost a zatial NIK nevie, co bude s Petrzalkou po tom, co sa panelaky budu musiet zburat. A to sa BUDU MUSIET. Ten cas uz nie je az tak daleko. Zivotne prostredie Petrzalky (aj jej obyvatelia) je v takom stave, ze tam su dymiace autobusy ako ryba vo vode a bola by skoda tam zavadzat HOCICO ekologickejsie. Aspon zatial.
Toz... tu su (domnievam sa ze padne) dovody, preco NIE elektricky do Petrzalky.
Inak je Tvoj plan dost smely a myslim, ze aj dobry. Patrim tiez k tym, co ZATIAL preferuju elektricky pred metrom. 😉
-
P.S.: OT - neviete ktora spevacka spieva ten song "From Sarah With Love" ? Dik.
Dnes som konecne dal dokopy navrh trasy A elektriciek do Petrzalky aj s pribliznym rozpoctom na vystavbu. Mozte si ho pozriet na http://pieskovisko.sk/eliny-trasaA.html ; ceny ked som si nebol isty som sa snazil radsej nadsadit.
Hmm...Tak to som necakal, ze Roman nabue ZA metro...pisem si dobry bod 🙂 Akurat, ked sa stretol s "dlhym F" nemal sa s nim rozpravat ale ho na*****...

Novy projekt - tiez sa mi celkom pozdava...a je o mac viac realizovatelnejsi ako tan predosli...aj ked trasa z Hl.st do Lamaca...no neviem...A tiez, prechod zec dunaj sa mi v sucasnosti zda byt realny iba po Starom moste...
d3k0 #5506: Ktory povodny projekt mas na mysli? (pises "...keby sa to zrealizovalo tak, ako je to napisane v tom prapovodnom projekte...") Je ten projekt dakde na webe?

V podstate som si opat precital aj Sickov framework a tam sa mi zda pocet zastavok lepsi, hoci aj tam sa najde jedna-dve na kazdej Petrzalskej trase, kt. by som ja vynechal.

Na tom projekte Klubu a Dpb sa mi zasa paci ze sa hovori o mimourovnovych krizovtkach v Petrzalke. Hoci v praxi asi zvitazi alternativa s dokonalym predsignalom, ale to je predsa len zranitelnejsie ako mimourovnove krizovanie.
d3k0 a tbc: liptovska 435 je biela,spodok zeleny a dvere tiez,okna ma posuvne ako n Budapesti, a je na nej par reklamnych napisov.

COLOR:ten popis by aj sedel, ale naposledy si ma mohol vidiet v minulom sk. roku.
TeBeCe: Ako sa k tomu clanku pliiz mozem dostat ? Resp. ak si ho cital mozes mi prosim ta v strucnosti napisat ci je to pristupne aj pre beznych ludi a pripadne ceny ? Vdaka.
Sanosy na Hrobonke - kua, ja neviem, ale nepovazujem za normalne, ze v nich je skladiste. Tie vozy budu raz skutocne historicaky a mali by sme k nim uz teraz patricne tomu spravat. Uz to, ze stoja vonku je DOST biedne ! V garazach maju viac nez dost volneho fleku a stoji tam jedna posahana 14Tr autoskola. Tu nech si Pravdik parkuje vonku ! A to, ze sa boja, ze zas tam vypukne poziar ?! No tak to sorry... ! Tak hadam spravim opatrenia, aby poziar nevypukol, ne ?! To by sa ani decka v skolach nemohli ucit, lebo by tam bolo riziko, ze vypukne poziar. A okrem Sanosov stoja vonku aj obe 9Trky. A ako som si vsimol, tak ju jednu "ozihnutu" este stale nenalakovali !!! Kua, nedalo by sa nieco s tym spravit ? Najradsej by som tam siel za nimi (kompetentnymi), ukazal im fotky z Komina v Brne a polozil jednu jedinu otazku: PRECO TO TAKTO NEVYZERA AJ TU ?
By ma LEN tato jedna otazka zaujimala...
kto by chcel vediet nieco o optickej telekomunikacnej sieti nad trolejmi MHD, si moze precitat o nej clanok v infoTrendoch 2/2002 (priloha Trend 7/2002)...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement