Jaaaj, to mam tak, ked to citam v lynxe... najprv nieco, potom nieco...
280> podla mna su fakt najlepsim riesenim pre linky ktore chodia cez Prazsku, bo 741 tam raz uplne zdochla. viezol som sa v nej (na 83 alebo tak dajako) a ten sofer to nevedel roztlacit. blokovali sme cely stredny pruh. potom sme si vyslapali hore a na zatavke tam ako je ten nadchod sme nastupili (ti co sa zmestili) na dalsiu. asi tak. ikarus 280 tam bezne jazdi 30kmh, 741 medzi 15(extrem) - 0(extrem). standard tak 10kmh.
B-C> co je SGS?
ufo> ty si taky nakratko ostrihany chalan s ciernymi vlasmi? som si myslel ze ty, ale som si nebol isty. ja teraz chodim do kvarty.
tbc> co si myslel tou otazkou o nateroch 435?
to Doktor: no neviem, ale ikarusy stare 2xx neznasam - z hladiska cestujucich su na nic - pomale, hlucne, neutulne, v zime zima v teple peklo, v zadu to hazde ako na kolotoci...
Ozaj chcem sa spytat - viem, ze volakedy bolo na I280 bezne, ze sa nieco pokazilo v klbe a zadna cast bola nakrivo natocena vacsinou na stanu dveri.
Chcem sa spytat, ci to uz nejakou konstrukcnou zmenou zpevnili, alebo uz nemame take prepchate autobusy?
Inak som bol asi cca v 87 v poslku - v pomerne velkom meste (s BA urcite porovnatelne) - v Lubline. A si pamatam, ze tam tiez jazdili tieto I280 a asi kazda druha mala tu vyssie popisanu poruchu a jazdili ako keby sa nechumelilo . Ale vacsinu casu som jazdil taxikmi - bolo to vtedy lacne a pohodlne - lebo ich mhd bola vyzdy napraskana.
West: U nas v PO sa niekedy na prelome 80. a 90. rokov testoval nejaky typ Ikarusu, najskor nejaka obmena Ik 280. Mal zlto-cierny nater, zlta jednoznacne prevladala.
Kockac: Si zosalel ? 2xT3+vlecniak ? Ved uz pri klasickej suprave 2xT6(T3) mam problem rozoznat, ci ludia nastupuju do poslednych dveri mojho zadneho vozna, alebo su to uz prve dvere za mnou stojaceho dalsieho voza !!! Ale fakt.
Ozaj, nezabudnite prist vsetci na koncert kapelyDoNoWa konajuci sa tento stvrtok (14.2.) o 20:00 v Aligator Pube na Laurinskej ulici. Aby ste mi teraz nevynadali, ze nepisem o MHD a robim tu iba reklamu kapele, tak vas mozem uistit, z som si na moje bicie namontoval nieco, co vym urcite pripomenie MHDcku. Pridte a nechajte sa pekvapit.
WEST:
v pohode, ved na to sme tu - aby sme odpovedali pokial vieme. Ale ak sa ti mam priznat, tak o tom tvojom opisanom autobuse ma nic nanapada, mozno to budu vediet ostatny (ja si toho tiez z detstva moc nepamatam, iba T2-ojky, ktore som prezyval Motoracky.. hehe)
Niektori ludia tvrdia, ze videli zlte busy - vraj to boli Ikarusy 260 s platnovymi dverami. Neviem, ci je to tak, jedine, co je iste, ze v roku 1988 sa tu testoval prototyp Ik435 striebornej farby s este velkymi zadnymi dverami.
BTW: Testoval sa u nas aj Neoplan N4014, Karosa B931 a aj prototyp Karosy Citybusu. (okolo r. 1995)
Tak ja o tom moc neviem preto su moje otazky s vaseho pohladu asi stupidne.A este nieco ked som bol mali jazdili iste busi ktore niesu v galerii.Bolo to okolo 90 rokov.Moc si toho nepamatam bol som mali(6 rokov) ale viem ze boli zlte a mali stanovyste pre sprievodcu. Len to si pamatam. Zo sestrou sme ich nazvali juhoslovanske ale ci naozaj boli s JZR to asi nie. Vy onich neviete nič?
WEST:
prosim, ta, ved CKD mali ukrutne problemy vyrobit vobec T6A5 na metrovy rozchod! (prototypy dosli oneskorene, lebo "nedala sa umiestnit celustova brzda medzi trakcak a prevodovku").
KT8D5 ma dva odlisne podvozky: Vonkajsie a vnutorne. Tie vonkajsie by sa vymenit aj dali (za tie, co su teraz na T6A5), ale vnutorne maju inu konstrukciu a CKD to vyriesili tak, ze sa na to proste vybodli....
Mam dalšiu otazku. Preco sa nekupili KT8D5 aj do BA.Nedali sa upravit na 1000mm rozchod? A co sa tyka idi.... ktory su zakomplexovany a nevedia sa prejavit inak ako svojim podpisom, ktory sa v vačšinov nedá ani prečitat mozno by sa naši poslanci mali inšpirovať moslimskym pravom- bez ruk by sa uz nikde nepodpísali
Kockac: Myslim, ze writeri mali dost casu na to, aby urobili nejaky piece-whole-car (t.j. kvalitne posprejovany vozen aj s nejakym motivom). To, ze sa zamerali na bombz (narychlo nastriekany napis - pokial mozno co najvacsi za co najmensi cas), tak je to ich problem. Na elinach som videl "az" jeden prekny wrajt... Keby to spravili tak, ako som to spravil v tej fotomontazi na sci-fi, bol by som len rad.
Kocki, Andy: OK, tagy vyriesim...
Si: Tak davaj za smile medzeru a az potom ukonci zatvorku...
Doktor: Mal som moznost sa viezt Ikarusom 405 a nemal som z neho najlepsi dojem. Bol tam vacsi hluk ako v Tam-Buse. SOR C7.5 by bol lepsi. A k vyprave SORov si myslim to, ze na linky 51 a 58 by bohate stacil kratsi SOR.
Spectre: Mozno si to tu niekto cital a chce dokazat, ze aj v Ik280 c. 1923 sa daju porezat sedadla
d3k0