Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #53263:
Ty snad nerozmyslas, alebo co...
Nikto tu neporovnava existujuce VP klobasy s buducimi NP 15m vozmi.
Ja (a snad vsetci ostatni) tvrdim, ze:
Ked uz boli vyclenene peniaze na nakup autobusov bolo by za ne jednoznacne vhodnejsie kupit 18m NP vozy, nez 15m NP vozy. Rozdiel v cene nie je taky, ako rozdiel v kapacite. Navyse potreba 18m vozov je VYRAZNE akutnejsia, nez potreba kratsich (a menej kapacitnych) vozidiel.

A k tvojej obhajobe nakupu 15m vozov:
1) "pretoze to nie je az taky velky rozdiel." - JE. Ked teda rozpravame o kapacite - ZABUDNI na papiere, udavajuce obsaditelnost. Realita je taka, ze 15m voz ma nielenze o 3 metre menej, a teda o 7.5 metra stvorcoveho mensiu podlahovu plochu, ale navyse ma PODSTATNE vacsiu pomernu cast podlahovej plochy zastavanu sedackami. A sedacky, ako vsetci vedia, znizuju realnu obsaditelnost vozidla. Preco je ta pomerna plocha vasia? Ved sa do tych vozov pozri. Kedy si videl v klbaku sedacky v tocni? Kedy si videl sedacky vo dverach? A kolko dveri ma 18m voz, a kolko 15m? A kedy si videl 15m voz, ktory by nemal nad zadnou dvojnapravou usporiadanie 2+2? Take je sice aj v NP klbaku nad napravami, ale tym, ze v 15m je to dvojnaprava, tak je tam nevyuzitelneho priestoru este o kusok viac, pretoze cela zostava interieru nad nou je dost dlha a inu nenavrhnes, aby bola aj pouzitelna. Takze v kapacite JE VELKY rozdiel. A este ako bonus ti k tomu prihodim vyrazne pomalsiu vymenu cestujucich 2 a pol dverami u 15m voza, nez 3 a pol dverami u 18m (pol-dvere preto, lebo predne kridlo 1. dveri v BA prevedeni vozidla s uzavretymi oddelenymi kabinami vzdy sluzi len vodicovi).

2) "Pretoze ich bude o par kuskov viac" - mozno. a mozno aj nie. ten cenovy rozdiel nie je nijako velky. a rozhodne sucet kapacity tych o-par-kuskov-viac 15m vozov bude podstatne nizsi, nez sucet kapacity o-par-kuskov-menej 18m klobas.

3) "pretoze su lepsie skladovatelne vo vozovniach" - ako? to si myslis, ze tie 3 metre niekoho zachrania? Alebo mas predstavu, ze vo vozovniach sa vozy parkuju hala-bala, ako sa pomestia? Odstavne plochy su presne rozvrhnute, kde a ako sa autobusy maju a smu odstavovat. A snad si nemyslis, ze kvoli tymto novym hracickam niekto bude kompletne prerabat rozlozenie odstavnych ploch a malovat tam o 3 metre kratsie miesta? Co sa tym ziska? Hole nic.

4) "Su mestotvornejsie" - tak tu uz som uplne mimo, nechapajuc ziram ako puk, co si tym chcel povedat. A ked uz, tak: male mesto s malymi prepravnymi narokmi potrebuje male autobusy, velke mesto (co BA teda je) s velkymi prepravnymi narokmi potrebuje VELKE autobusy, nie stredne, vhodne na menej vytazene linky.

5) "menej narocne na udrzbu" - a na to si ako prosim ta prisiel? pretoze su kratsie? pretoze nemaju klb? Navrujem teda, podla tejto logiky, vsetko vypravovat v SOR B9.5 - pretoze su najkratsie, a teda maju najtuhsi ram; a maju najmenej naprav. A nemaju klb. Ten klb, aby bolo jasne, je co sa tyka udrzby tak zanedbatelna polozka, ze nema zmysel nad tym vobec uvazovat.

6) a tie bonusy - tak predlzime dotknute zastavky (presne o 6 metrov, co je rozdiel 2 klbakov a 2 15m vozov), a uvidis ze ani tak sa do nich nezmestia. Navyse vacsina z takych zastavok ani nepotrebuje obsluhovat 2 klbaky naraz. Kupovat vozidla podla rozmerov zastavok mi pripada takmer tak zvrhle, ako to, co sa udialo v Tatrach, ked sa na celej TEZ museli trate a nastupistia prerabat podla rozmerov a prejazdovych profilov tych novych serblov, co tam nakupili. A ten argument s krizovatkou - ved je uplne smiesny 🙂 Ked prejdu dva 15m, dva 18m neprejdu? 🙂

A k tomu odstavcu o Ik280:
Mas pravdu v tom, ze tie vozy sa budu hodit aj do buducna. Teda skor, hodili by sa. Az na to, ze tie vozy, v stave v akom su, jednoducho NEPREZIJU mozno ani rok, nie este dva, a mozes sa aj na hlavu postavit a mihalnicami sa odrazat, ale tak dlho ich pri zivote proste neudrzis. Ramy tych vozov su skrz na skrz prehnite, a akonahle pridu nove vozy, ktorymi by sa dali stare Iky eventualne nahradit, tak je v zaujme bezpecnosti vsetkych, aby sa cim skor odstavili z prevadzky, pretoze kazdym dnom ich prevadzky sa zvysuje sanca, ze sa vdaka ich technickemu stavu stane nieco tragicke. A okrem novostavby ich ramu (co je samozrejme blbost, a navyse nerealna) neexistuje ina moznost, ako ich stav zlepsit a tie vozy zachranit.
Takze s prichodom novych vozov sa Ik280 takmer urcite vyradia, a nie preto, ze by niekto chcel, ale preto, lebo je to NUTNOST. A prave preto vsetci hovorime nie o doplneni vozoveho parku, ale o jeho nahradeni. A dufam, ze teraz uz konecne uznas, ze nahradzovat stare Ikarusy (aj ked su len 16.5m dlhe) vozidlami 15-metrovymi nie je dostatocne, a bolo by treba a vhodne ich nahradit vozidlami 18-metrovymi.

Howgh. (a ostatnym sorry za tu dlzku, no uz mi to nedalo) 🙂
Reply on: Sommelier #53263:
a už si sa viezol nejakým 15metrovým busom? Napr. Solarisom? S tromi dvermi? To je vozidlo s najpomalsou výmenou cestujúcich... Od toho pomalšia je už len v Karose LC735 alebo Ikaruse 280.10...
Asi ano. Do nízkopodlazaku sa nastupuje rýchlejšie.
Nejako nedokazem pochopit, v com je 15m bus mestotvornejsi.
Dufam, ze nikto nesplni podmienky tendra ? , ak hej, bratislavcania si opat zanadavaju, ked sa budu kotit uzkou ulickou medzi sedackami 2+2 k dveram, ku ktorym budu mat dalej ako v 12m buse s rovnakym poctom dveri. To by potom mali 15m busy dat ozaj len na urcene linky, aby do jazdnych casov, zaratali dlhsie pobyty na zastavkach. ? Durkovskemu by som vymenil jeho audinu za 2-dverovy Fiat126P s pohonom na LPG, nech mu to tiez trva dlhsie.
Reply on: Sommelier #53260:

pretoze to nie je az taky velky rozdiel. - ak myslíš obsaditeľnosť, tak určite JE! TRI metre sú TRI metre...
Pretoze ich bude o par kuskov viac - NEBUDE! Bodka.
pretoze su lepsie skladovatelne vo vozovniach - heeej? A to už akým spôsobom?
Su mestotvornejsie - ja veľa nehápať...
menej narocne na udrzbu - aký je v tom rozdiel, okrem kĺbu samozrejme???
Reply on: galiyosha #53259:
nemusis ma chytat za slova.
Myslel som tym, ze sa nepohybujem po linkach po celej Bratislave, teda nepoznam vytazenost vsetkych liniek. A to myslim nikto na tomto vebe, pokial nema v naplni prace revizor DP.

O 280 s Tebou suhlasim, az vytvarame dokonale suznenie. Len naozaj neviem o com pises, pokial si davas to co z teba vylezie rovno do ust. Totiz, vsetci by sme tie nove vozy chceli, ze ? A na zaklade coho ich mame vyradit ? Lebo je nadbytok ? A nevies okrem ineho aj to, ze keby do DP zajtra dorazilo 40 klbakov, tak nikoho NENAPADNE do tyzdna urobit rozluckovu jazdu s 280 ? Pretoze tie busy sa (bohuzial, ci sa to niekomu paci alebo nie) budu hodit aj o dva roky vzhladom na narast a ocakavany narast prepravnych vykonov, ze ?

Tie intervaly su vazne pruser a mohlo by sa diskutovat o nich vecne.
Ak by som mal dospiet ku kompromisu, nevidim nic zle na nakupe klbovych rovnako ako 15 metrovych. A vyhodenim penazi to nazve iba zaujaty clovek - vid prispevok v dispecerskom.

NASLEDUJE SUBJEKTIVNA OBHAJOBA NAKUPU 15 m BUSOV
zalozena na predpoklade, ze je pravdepodobne minimalne rovnako dobre, alebo lepsie kupit 15 m ako klbove.

pretoze to nie je az taky velky rozdiel.
Pretoze ich bude o par kuskov viac
pretoze su lepsie skladovatelne vo vozovniach
Su mestotvornejsie
menej narocne na udrzbu

Jo, by the way, je mnoho zastavok, ktore maju taky problem... Nie su schopne obsluzit dva klbaky naraz. Vies dufam co myslim, nemusim pokracovat.

Krizovatkou prejdu spolu s nim este 1 auto
Reply on: Sommelier #53254:
"Nechcem hodnotit presne situaciu, ktora mi nie je az tak pribuzna, ale viem, ze 15 m busy najdu svoje uplatnenie." Čiže situáciu hodnotiť nechceš, ale aj tak ju hodnotíš?

"Tieto vozy budu v BA jazdit este min. 3 roky. Vacsinou len prasknuty ram je dovod na ich vyradenie. Nakup novych vozov je zamerany na doplnenie voz. parku a nie ako nahrada za dozivajuce 280."
Ak to takto vidí dopravný podnik, tak nech nás vyššia entita ochraňuje. IKARUSY 280 UŽ TOTIŽTO DÁVNO DOŽILI! Chybou nie je ich vyradiť, chybou je ich ešte naďalej prevádzkovať! Tieto prehistorické autobusy, nech ich mám hocako rád, už dávno nepatria do tohto storočia. Uvedom si, že tieto 14ročné vozy vynikajú mimoriadne nehospodárnou prevádzkou šialene zaťažujúcou životné prostredie, rovnako ako vzhľadom na svoj pokročilý vek už celkom pochopiteľnou nespoľahlivosťou. O tom, čo prevádzka týchto šrotov robí s atraktívnosťou MHD pre verejnosť, už ani nehovorím.

"Je lepsi celodenny 12 min interval ? Alebo spickovy 10 minutovy a sedlovy 15 ?"
A počet autobusov je nafukovací, aby si ich nazbieral dostatok na to, aby v špičke jazdili častejšie? Aj vodičov máme neobmedzene veľa? Zopakujem preto ešte vetu z môjho predchádzajúceho príspevku: Na nejaké zahusťovanie intervalov v dôsledku zmeny výpravy z kĺbových autobusov na "luxusné sóla" rovno zabudni, nie sú na to prostriedky!

V súčasnej situácii je jednoducho nákup 15m vozidiel vyhadzovaním peňazí, potreba kĺbových vozidiel je oveľa, oveľa akútnejšia!
Reply on: Esicko #53199:
What? Na jazero chodi vypravca z DNV, len ked ide vlak do Stupavy. Naposledy 6.12.2004... ?
Reply on: Sommelier #53250:
jj, budu sa na mnohych hodit... AAALE na mnohych budu klbove chybat...
Reply on: si #53255:
vobec nie. Hovorim o vhodnejsej celodennej prevadzke 15 m busov na niektorych linkach.
To, ze by klbaky boli vynikajuce ako KONECNE nizkopodlazne spoje na vacsine liniek je fakt, ale na takuto realitu budeme peknych par rokov cakat.
Reply on: Sommelier #53254:
myslis si, ze bude lacnejsie a efektivnejsie vypravit na spicku klbaky, potom ich stiahnut, medzitym vypravit na sedlo 15m vozy, a pred zaciatkom spicky zopakovat rosadu v opacnom garde ?
Reply on: galiyosha #53252:

Nakup rozhodne nesmeruje ani nesmeroval k vymene za Ik 280 ! Tieto vozy budu v BA jazdit este min. 3 roky. Vacsinou len prasknuty ram je dovod na ich vyradenie. Nakup novych vozov je zamerany na doplnenie voz. parku a nie ako nahrada za dozivajuce 280.
To by si ich ihned vyradil podobne ako s nimi nestastne nalozili v 98 po dodavke 435 ?

Ak DPB vyuziva sedlove usporiadanie CP v obmedzenej miere z dovodu nedostatku (prveho alebo posledneho) je to problem.
Z tohto dovodu je pocas spicky vsetko akurat, mimo nej prazdne klbaky. Je to opat otazka noveho auditu, ktory by intervaly na mnohych linkach po septembri prehodnotil.
Ak je teda fakt, ze pocas spicky je potrebne dlhy klbak kazdych 12 min, mimo nej by si ho mozno naplnil za 30 min, co je nevhodny interval, ze ? Je lepsi celodenny 12 min interval ?
Alebo spickovy 10 minutovy a sedlovy 15 ?

Mnoho klbovych liniek sa drzi nesedloveho systemu. 50, 70 (od Slovnaftu do Slovnaftu temer prazdna)
Mnoho klbovych liniek jazdiacich sedlovym usporiadanim ma v sedle interval 15, resp. 20 min. pod ktory by bolo zle ist. Ide zima. ?
Tyka sa to najma mimopetrzalskych liniek.

Nechcem hodnotit presne situaciu, ktora mi nie je az tak pribuzna, ale viem, ze 15 m busy najdu svoje uplatnenie.
Reply on: LUK #53248:
No ja som videl iba koniec autobusu, takze neviem a to tiez len z boku ? ? ?
Reply on: Sommelier #53250:
Opäť niečo, s čím nemôžem súhlasiť. Neodškriepiteľný fakt je, že potrebujeme KĹBOVÉ autobusy ako náhradu (takmer ne)pojazdných vrakov vzor Ikarus 280!

Môžeš tie linky, na ktoré by sa podľa Teba 15m autobusy hodili, vymenovať? Dovolím si vysloviť celkom oprávnené podozrenie, že 15m autobusy sa nebudú vypravovať ako náhrada sólo autobusov (s možno výnimkou a-96), ale ako "náhrada" kĺbových autobusov na "menej vyťažených" linkách. Ktoré to však sú, to netuším. Rovnako ako predtým a-90, ani dnes a-70 by počas špičky s 15m vozidlami nepoberala. A žiadna iná "kĺbová linka" ma veru nenapadá.

Na nejaké zahusťovanie intervalov môžeš v súčasnej situácii rovno zabudnúť. (Alebo máš pocit, že sa na a-30 zahustil po zmene výpravy interval?)

Jediné, čo ma asi tak môže na nákupe 15m vozidiel tešiť, je to, že to nebudú Citelisy. Slabá útecha...
Súťaž o najlepšiu fotografiu autobusov SOR ? http://www.sor.cz/index.php?page=news&lg=1&item=01
Ked sa divam na priebezne vysledky poslednej ankety... vacsina je za klbove potvory...

A urcite je neodskriepitelny fakt, ze tie busy potebujeme.
Mozno ale vynimocne budem suhlasit s hlavami na magistrate, ze nakup 15 metrovych busov je spravnym riesenim, pretoze v meste je velmi vela liniek, ktore je narocne obsluzit "tak akurat", aby bol interval akceptovatelny, podobne ako obsadenost vozidla. Skratka kratke nestacia a klbove su miestami vytazene na 65 %. ?
Vyslovujem teda nazor, ze 15 m busy sa budu na mnohe linky velmi hodit. A budu lacnejsie a menej narocne na udrzbu, rovnako zaberu menej miesta vo vozovniach, co je v BA taktiez kriticky stav. ?
Reply on: 5510 #53247:
Zatiaľ nejazdí.
Reply on: 5510 #53247:
tak akože mať problém rozoznať Ikarus od Karosy, to už je najvyšší čas zájsť na očné... ?
Neviete niekto, ci Ikarus 415 #1015 jazdi ? Dnes sa mi zdalo, ze som nieco take videl ist na safarikovom namesti, ale neviem ci to nebola nejaka Karosa 732 CNG alebo ten IKARUS.
Pripadne mi niekto aj popise jazdne vlastnosti a vykon motoru? ? ? ?
galiyosha: Žeby spaľovací motor Ganz-Jendrassik:-D (pozn.:Pochopia skalní siderodromofilovia)?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement