Reply on: NN #51252:
Re #51252 NN: Netuším potom, načo na Heathrow ťahali metro Letisko býva značne závislé od verejnej dopravy, často sa stáva aj dopravným uzlom. To je v dlhodobom zámere plánované aj pre BTS, ale prakticky žiaden komponent tohto zámeru ešte nie je postavený (okrem toho letiska) - teda parkovacie domy (pre P+R príjazdu od Senca), koľajový systém MHD, autobusová stanica, železničná stanica atď. To by sa to potom inak rozbehlo.
Linka 61 v súčasnosti asi pokrýva dopravné požiadavky na letisko dostatočne, ale jej nevýhodou je, že letisko má akosi iba vo vedľajšom úväzku - v skutočnosti obsluhuje najmä Avion, ale aj oblasť Ivanskej cesty. A vôbec nie je prispôsobená na úlohu prvého kontaktu s prichádzajúcim turistom.
Ideálne by bolo mať ešte aj špeciálny shuttle bus Letisko-centrum rýchlou trasou (povedzme cez diaľničný obchvat), ktorý by bol obsluhovaný novým, nízkopodlažným autobusom, s menším počtom sedadiel a väčším voľným priestorom vo vozidle (batožina), mal by po trase minimum zástavok a premával by povedzme v 15-20m intervaloch. Samozrejmosťou by bol viacjazyčný informačný systém (vrátane oznamovania zastávok) a široké možnosti platby - kartou, Sk, EUR atď - či už v automate, alebo mimo špičky aj u šoféra. Cestovné by bolo vyššie - napr. 2 EUR, ale cestujúci by zároveň dostal mapku mesta, vrátane siete MHD a prípadne lístok by mu mohol platiť ešte nejaký čas aj na iné spoje MHD. Tento spoj by vlastne vôbec nemusel byť prevádzkovaný DPB, mohlo by sa ho ujať samotné letisko.
Myslím, že záujem cestujúcich by bol, ale toto asi taxikárska lobby nikdy nedovolí. Napriek tomu, aspoň na tú linku 61 by mohli uplatniť niektoré prvky z neho, to čo v súčasnosti chodí na 61 nám veľkú reklamu nerobí, ani o informačnom systéme sa nedá príliš hovoriť
Aspoň ten trolejbus na letisko by sa mohol dať potiahnuť, vďaka prítomnosti Avion parku jeho šance dosť rastú. Nakoniec, aj Geneva má trolejbus na letisko (aj keď som na to prišiel až po zaplatení dvojnásobku cestovného za vlak, ktorý ma do mesta doviezol oblúkom za dlhšiu dobu... trolejbus prelezie cez kopček, ktorý vlak obieha)
papuca
ale uz dlhsie ma fascinuje to, ako niekto k MHD pristupuje len cisto ...hm povedzme "technicky" alebo "ekonocmicky". jasne, ze znalost technickeho stavu vozidiel, a ineho prislusenstva verejnej dopravy je prvotna, ale snad sa o to prvenstvo bije s tym, ze je to VEREJNA doprava a ma sluzit ludom. a tak vyroky typu "kto umiera, nech si vola zachranku" alebo "do nemocnice ide na jednu navstveu, tak sa neponahla", ma dokazu vytocit. uz ste si volali zachranku??? odporucam ak skusenost. alebo ked idem na vysetrenie, snazim sa tam co najskor dostat a byt co najskor spat... hadajte preco??? kto niekedy robil inde ako mimo statnej spravy, alebo podnikoch a la socialuzmus, vie, ze vsade inde je cas drahy a ked ste mimo pracoviska, vobec to nejde k vasmu dobru.
alebo vyrok typu "kto ma na lietadlo, ma aj na taxik". a to uz je co??? ja obcas cestujem sukromne "low budget" spolocnostami. snazim si vyhaldat co najlacnejsie ubytovanie a teda aj najlacnejsiu dopravu. liatadlami dnes uz necestuju len manageri a neviem kto. ale bezni studenti, mladi ludia, ktori z useternych a tazko vybrigadovanych penazi idu kuknut na par dni niekam do ineho mesta. mesto ma byt k turistom (nie len kongresovym a business) priatelske a ustretove. preto doprava z letisk MHD je dolezita.
atd. atd....
hawk :o)
pekny den zelam inac