nevie mi niekto povedať ako to vyzerá bude vyzerať s vozovňou Petržalka???
1. nepresunu sa sem busy z krašnan kvôli L99 aby nemuseli každý deň lietať zbytočne sem - tam?
2.chystá sa pri Janíkovom dvore vozovňa aj pre busy aj eliny?(resp v cene električky do Petržalky je zahrnute aj depo Janíkov dvor?
No veď, sa to nejak okresalo (čomu som rád), pôvodne mal Ľubko v pláne postaviť si lanovku na hrad, z Petržky, aby turistom skrátil cestu z hradu do Romanlandu... ?
_____________________
Re #50565 galiyosha: ?
Opravte ma ak sa mýlim, ale ten prototyp "PRE-OS VOLVO" si dali vyrobiť v Škandinávii, to budeme prekvapkaní keď začnú vychádzať prvé kusy z lučeneckej alebo z levočskej (to je nejaká novinka?) výrobnej kôlne. Moc bych za to nedal, že sa to po pár rokoch rozpadne na prvočinitele Volvo-Nevolvo (aj ja kopírujem hlášky ?).
_____________________
4 inTony: dik ? ? ?
Pendolino sa mi nezdalo ani menej ani viac pohodlné ako bežné EC Beer, sedadlá zhruba podobné. Ale páčilo sa mi jedno sólové miesto, oproti ktorému nie je žiadna sedačka a teda nohy sa dajú vystrieť bez obmedzenia, také v obyčajnom nie je.
heh, no yooo, ale tusim fakt ma byt priplatok len na ten do ostravy. toto ma byt ako klasicky medzinarodny (alebo EC) vlak. kurniq, wow, cca stvrt hodinka kratsej cesty medzi uzkymi sedackami. este ze mam tolko kg, kolko mam ;o) no nic, ale aspon pojdem vo vlaku co robi “haji beli”, “houpity hopi houp” ;o)
btw, viete si predstavit, ze by namiesto rychloelektricky z petrzky chodilo pendolino az na safko? ;o) ved ked tam “moze” ist Talent, preco nie Pendolino ;o)))) a na Starom moste by pre spestrenie jazdy mohlo zastavit a zakyvat sa ;o)
To, či je aramtúra ťahová, nie je závislé na tom ,či to Para s Vodnákom ťahal. Proste križovatka trolejbus/električka konštrukcie ESKO je ťahová a nie pseudoťahová, ten výraz má fobust od Teba a tým to končí.
Dražší budou, ale jen do Ostravy. Zřejmě je to další fáze programu odpuzování cestujících na této trati- když už nedokázali klientelu odradit balkánskými zpožděními v dřívějších fázích stavby koridoru ani olezlými Bmee a podivně rekonstruovanými "cirkusy" na IC, tak jim teď dají standard konvenčního autobusu za královskou cenu.
A za pár let tam konečně bude D47, takže "úspěch" této politiky je asi zaručený...
Ganz Transelektro Traction Electrics Ltd. a Solaris Bus & Coach Sp.z o.o.? To znamená, že sa súťaže zúčastnili zároveň Solaris/DPO/Cegelec a Solaris/Ganz? Možno keby ťahali za jeden povraz, mohlo to dopadnúť aj inak... A veľmi by ma aj zaujímalo, akú výzbroj mal navrhovaný Mercedes. Predpokladám, že nesplnenie podmienok účasti vyplývalo z nepreukázaných zrealizovaných dodávok porovnateľných vozidiel...
si robis srnadu??? kde si to cital?! qurniq shopa!!! to fakt?! no, tak a je to. som si myslel, ze moje pravidelne cesty do hundredtover ;o) bude rychlejsia ;o(
Keď sa tu predčasom písalo o možných busoch pre Bratislavu, poslal som pár otázok do DPB (na verejné obstarávanie). Včera mi prišla odpoveď, takže nech sa páči:
Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť je podľa zákona č. 523/2003 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov definovaný ako obstarávateľ, ktorý je povinný pri uzavieraní zmlúv používať metódy a postupy verejného obstarávania podľa tohto zákona.
1. Aké boli kritéria pri obstarávaní duobusov a prečo bol vybraný výrobca Škoda Electric a nie napr. Solaris alebo Neoman? Skutočne rozhoduje v prvom rade len cena?
Nadlimitnú verejnú súťaž sme zverejnili v súlade so zákonom vo Vestníku VO a taktiež sme zaslali na zverejnenie aj publikačnému úradu EU. V súťažných podkladoch sme uviedli podrobnú špecifikáciu, kritérium na vyhodnotenie ponúk, ktorým bola cena.
ŠKODA ELECTRIC s. r. o.
Ganz Transelektro Traction Electrics Ltd.
Solaris Bus & Coach Sp.z o.o.
Motor-Car Wiesenthal & Co s.r.o. – nesplnila podmienky účasti
Z vyššie uvedených troch spoločností pri splnení všetkých podmienok určených obstarávateľom, vyhrala tá spoločnosť, ktorá predložila najnižšiu cenu.
Výsledok z verejnej súťaže bol zverejnený vo Vestníku VO č. 121/2005.
Pre doplnenie: Cena: 209 922 000 Sk. Najnižšia ponuková cena: 209 922 00 Sk, najvyššia ponuková cena: 232 709 004 Sk, predpokladaná cena: 240 000 000 Sk. Kritériá na vyhodnotenie ponúk: najnižšia cena (iba).
2. Prečo pri nakupovaní autobusov ignorujete (aspoň mám taký dojem) poľskú firmu Solaris? Zúčastnila sa výberového konania pri nákupe 9,5 m autobusov?
Pred uzavretím zmluvy na obstaranie autobusov dĺžka 9,5 m sme taktiež vyhlásili verejnú súťaž, ktorá bola zverejnená vo Vestníku VO pod zn.: 14682-MST v roku 2004. Podmienky do tejto súťaže si vyzdvihlo 13 spoločností, ale len jedna spoločnosť predložila ponuku. Obstarávateľ nevie ovplyvniť správanie uchádzačov. Nemôžeme za skutočnosť, že sa do tejto súťaže neprihlásili. Ani jeden zo záujemcov nepožiadal o nápravu z dôvodu, že by boli podmienky súťaže diskriminačné.
Nakoľko ponuku predložil len jeden uchádzač SOR Libchavy spol. s r.o. a splnil aj podmienky účasti stanovené obstarávateľom, jeho ponuka bola prijatá. Výsledok z verejnej súťaže bol zverejnený vo Vestníku VO č. 108/2005 pod zn.: 07235 – VBT.
Dopĺňam: Cena: 27 650 000 Sk, Predpokladaná cena: 27 650 000 Sk. Kritériá na vyhodnotenie ponúk: opäť len najnižšia cena.
3. Už čoskoro vyprší životnosť autobusov Ikarus 415 a 435. Ako sa DPB stavia k tomuto problému?
4. Kedy DPB plánuje kúpiť kĺbové autobusy a aká je ich vízia finacovania?
DPB, a. s. je pripravený na nákup nových nízkopodlažných autobusov s pohonom CNG sólo aj kĺbových. Ak Hl. m. SR Bratislavy pridelí finančné prostriedky pre DPB, a. s. na nákup vozidiel, bude zahájený proces verejného obstarávania.
5. Existuje možnosť obstarať nové vozidlá (autobusy, trolejbusy) prostredníctvom deblokácií ruského dlhu?
Použitie deblokácie ruského dlhu nezávisí na DPB, a. s. a ani nie na Hl. m. SR Bratislava.
6. Ako sa DPB stavia k nákupom vozidiel ruských výrobcov (napr. LiAZ) zúčastnili sa niekedy výberového konania?
Pokiaľ bude zahájený proces verejného obstarávania na dodávku vozidiel, budú mať možnosť prihlásiť sa všetci uchádzači, ktorí splnia podmienky účasti, z ktorých bude vybratý uchádzač podľa vyhodnotenia kritérií. Obstarávateľ nemá právo diskriminovať uchádzača podľa jeho štátnej príslušnosti. (LIAZ - Liberecké automobilové závody - je český výrobca). Zatiaľ sa žiadna ruská firma do súťaže nehlásila.
Takže z týchto odpovedí vyplýva, že môžeme snívať o rôznych typoch autobusov, ale pokiaľ sa výrobca neprihlási do súťaže, nič z toho nebude. Okrem toho väčšina zahraničných výrobcov netromfne cenou Karosu, Škodu alebo SOR.
Svatá pravda, taky nevím, kde pány velkomožné na ČD napadl ten blud, že ETR480 je pohodlný. Italové to dělají hlavně pro rychlost, což se ale tady nevyužije, když to stejně rychleji než 160 km/h jezdit nemůže (stejně jako klasické vlaky). Hlavně, že se máme před zbytkem Evropy čím chlubit...
Já nevím, proč mi tady furt podsouváš, že jsem na něco odborník? Takové označení patří na tomto fóru opravdu málokomu a radši budu laik než "odborník" jako je ten pán z DPMŽ. Cristalisem jsem prostě jel výrazně dřív, než se ke mně doneslo, že to je problematické vozidlo (dokonce přiznám, že jsem ani nevěděl, že to v tom Lyonu jezdí), takže teď mám na to dokonalé svezení pěkné vzpomínky, to je všechno. Přiznávám, že moje názory jsou velmi subjektivní, ale pořád lepší si dělat názor polodenním vožením, než prohlížením fotek a sledováním, co má jaké problémy.
Pro mě je podstatné, že prostý cestující problémy Cristalisu nepozná (jezdí to...) a vypadá to skutečně excelentně, na rozdíl třeba od toho hybridu (pokud prý v Nancy běžně spoj "tramvaje na pneumatikách" vynechává, je to o něčem jiném) nebo naší skvělé RT6 (na tu si názor jaksi udělat nemůžu- k vidění je jen ve vozovně a stojí a stojí...).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SZKV