Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #50563:
Ten "PRE-OS VOLVO" sa nebezpečne podobá na tú laminátovú príšeru, ktorá sa rozoberala v diskusii http://www.k-report.net/diskuze/messages/2484/12970.html. Tak kto tu vlastne čo vyrába? Ja už začínam mať pocit, že máme na Slovensku viac výrobcov autobusov, než ich za rok stihnú vyrobiť a predať...

Inak slávne Pendolino na trase Bratislava - Praha ušetrí oproti Slovenskej strele 19 minút. Padám do kolien. ?
Reply on: S499.1023 #50558:
Pre nas anglictinarov by sa nieco nenaslo?
Reply on: yale #50543:
A prečo by to, preboha, nemalo byť zaintegrované v MHD? Lanovka na Petřín je, lanovka na hradný vrch v Grazi taktiež. To len v niektorých mestách začínajú vymýšľať sprostosti a podobné ustanovizne z MHD vylučujú...
Reply on: fobust #50557:
Áno, to máš pravdu. Ja osobne názory, resp. termíny, ktoré sa zlučujú s mojim zmyslom pre humor preberám, iné názory a termíny pre doplnenie zase zvyknem vytvárať ( napr. dopravopat(tm), alebo duozvrhlosť(tm) ) 🙂 🙂 🙂
Reply on: poslo #50539:
ohlas na DPB nefunkcnost automatu a vez sa zadarmo s tym, ze povies revizorovi ze automat na nastupnej zastavke bez stanku bol nefunkcny a budes to mat potvrdene DPB

btw. dnes som bol dlhom case videl revizorov na zastavke Hozdovo nam. smer Petrzka ako tam cosi spisovali, skoda ze som nemal fotak 😞
Reply on: S499.1023 #50558:
Aby som doplnil a vrátil som sa k pôvodnej otázke: Prečo je teda križovatka tram/trol z armatúr ESKO PSEUDOťahová?
Reply on: fobust #50556:
Nuž, nasleduje okamžité opravenie:-P. Ťahová konštrukcia je preto ťahová, lebo je napínaná ťahom trolejového vedenia. Ťahové laná nahrasdzujú ťah len v smeroch, v ktorých trolej nepokračuje. Nosná sieť je len pre odľahčenie zaťaženia samotného troleja.
Podvesné armatúry sú podvesné preto, lebo sú podvesené pod trolejom, s nosnou sieťo to nemá nič spoločného, tá drží trolej, nie podvesné armatúry.
Pre získanie podrobností Ti ako nemčinárovi doporučujem stránky firmy Kummler+Matter: http://www.kuma.ch/kuma/de/bt/produkte/weichen.asp
Reply on: Spectre #50553:

Ano, ano. Ale aj ty si podobne poznaceny, aj ked nie zrovna nim. 🙂 Nikto sa tomu nevyhne.
Pod pojmom tahova armatura rozumiem taku, ktora je "tahana". 🙂 Ale nie, vazne: Ked si vezmem tahovu vyhybku, tak z hladiska konstrukcie tato drzi tvar vdaka tahu ktory na nej posobi pomocou taznych lan. Ono vyslednica sil by mala v idealnom pripade ist tahovymi lanami, pripadne jendym, ak sa jedna o nesymetricku vyhybku ktora ma tomu zodpovedajucu vyslednicu. Naproti tomu podvesna konstrukcia je drzana nosnymi lanami, pod ktorymi "visi", t.j. je iba napojena na stavajucu trat. Ono tento druhy sposob je IMHO ovela jednoduchsie a najma rychlesie namontovany ako komplikovane tahove geometricke utvary, ktore si vyzaduju osadenie eventualnych stlpov v kotrych su ukotvene tahove lana. Samozrejme, horsie drzi tvar, podvesne trubky lubia odpadnut ako som naposledy videl v krizovatke Mileticova - Prievozska. Tolko v skratke. 🙂 Prosim o okamzite poopravenie ak sa mylim, dakujem.
Reply on: S499.1023 #50550:

Dakujem, konecne som dostal tvoj nazor. Slubujem polepsenie.
Reply on: S499.1023 #50550:
Boli časy, kedy bol BigMac v určitom smere fobustovou modlou a studnicou nárekov. V dnešnej dobe tieto tendencie pretrvávajú, avšak chcem Ťa v mene fobusta uistiť, že je to čím dalej tým lepšie 🙂
::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD::MHD...
Reply on: SZKV #50549:
Nemám v úmyslu ztrácet čas diskusí s člověkem, který si myslí, že jednodenním ježděním v Cristalisu se stal odborníkem na ono vozidlo. Obdobně jako si myslí, že průletem Maďarskem v IC vlaku se stal odborníkem na MÁV a vystoupením z vlaku v Žilině se stal odborníkem na MHD Žilina.
Reply on: fobust #50519:
Kukol som ale nepoteším Ťa. Cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami. Veľa odborne tam prednášaš hovadiny, bo sa montuješ do vecí, o ktorých nič nevieš. Máš tam veci, ktoré si si vypočul od BigMaca na pol ucha a teraz ich tam prednášaš ako sväté pravdy a podobne. Napríklad "plzenská križovatka tram-trol bola jediná vydarená podvesná konštrukcia" - šuhajko, celé Švajčiarsko jazdí už 60 rokov po podvesných konštrukciách rýchlosťami, o ktorých okopírované ťahové armatúry ABB ani nesnívajú. "Križovatka konštrukcie DPB" - na to si ako prišiel? "Pseudoťahové ESKO" - čo je na ESKO križovatke pseudoťahového? Rozumieš vôbec výrazu "ťahová armatúra"? Prosím vysvetliť a ostatní nenašepkávať!
Reply on: S499.1023 #50544:
A Solaris přichází ze západu? Já bych řekl, že spíš ze severu, nebo ne? ?
A nevím, co je na Cristalisu dokonalého nebo nedokonalého, každopádně je to natolik spolehlivé, že to dokázalo pokrýt veškerou trolejbusovou dopravu v Lyonu (kromě minitrolejbusové linky 6, ovšem...) a nádherně to tam zapadne. Já si fakt nemůžu odpomoct, mě se to prostě líbí- možná to bude tím, že jsem si v teple domova nečetl o nedostatcích, ale osobně jsem tím celý den jezdil (aniž jsem o tom předtím cokoli bližšího věděl), takže tím je to dané.
Jinak se musím ohradit, že bych nekriticky obdivoval všechno ze západu (MHD jako takovou tam mají všelijakou), ale oni prostě mají peníze, aby si dělali pěkné vozy a současně si nemohou dovolit plečky typu SOR BN12, protože jinak by lidi z auta nedostali- když si z toho předtím skoro všude dokázali udělat nefalšovanou "socku". Ale jak říkám, do Lyonu si za Cristalisem rád zajedu, ale tady bych to nechtěl (a nejen tento výrobek), prostě proto, že naše města nic takového finančně neutáhnou a takové hračky taky chtějí jinou údržbu a jiné komunikace. A jak vypadá západní výrobek v našich podmínkách po pár letech je až příliš dobře vidět na těch nešťastných Agorách.
Reply on: fobust #50547:
šak hej... sledujem.. s magistrátom už máme skúsenosti.. ?
Aj som spočiatku sem napísal,.. že magistrát, ale keď som sa lepšie prizrel tak to bol DPB.. ?
Reply on: inTony #50538:

Ach tak. A ja ze to pisal niekto z Magistratu. Som sa aj cudoval, ze tam takto niekto dostal odrazu rozum a zacal odvazne veci pisat. Ale vsak sledujes diskusiu na lamparni, takze to nemusim viac komentovat.
Reply on: Red-Hawko #50545:
hej myslel som tú... myslím že zníženie jej kapacity z 540 osôb/hod. na 342 osôb/hod. nebol dobrý krok... ? Ináč ber tú čo bude na hrad.. akože pozemnú lanovku ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.