No neviem si predstaviť akoby chodil trol***us do Čunova bo Záhorskej Bystrice alebo Devínskej... Vypadalo by to dosť čudne.. Ale ak myslíš odľahlými také že Lamač, Dúbravka,.. atď tak je to v pohode. Trolejbus by sa podľa mal stavať prednostne do kopcovitých oblastí a v centre, až potom čo píšeš ty... A myslím že Salzburg nieje zrovna mesto na rovine.. S električkami súhlasím.
Len dopĺňam: Dá sa spraviť pekná tabuľka pri akých reláciách prepravovaných osôb sa oplatí aká trakcia. Po aplikácií na Bratislavu výde jednoznačne najavo, že nosná autobusová doprava je maximálne neefektívna.
Problém je v krátkozrakosti magistrátu, ktorý nehľadí ďalej, než do konca volebného obdobia.
Slovo "demonstracia" tiez moze znamenat "davovy protest", ale aj "predvedenie" tuto mozes kludne slovo "menejcenny" brat ako terminus technicus.
K tej Petrzalke: TAM je skutocne autobus menejcenny. Vsimni si, ze pre trolejbus som uvazoval cca 10 000 miestokm ZA DEN, Petrzalka potrebuje pre prepravu na zbytok Slovenska asi 20 000 miestokm ZA SPICKOVU HODINU. A napriek tomu tam jazdia vyhradne autobusy. Petrzalska siet by teda mala byt (co sa tyka menej/viaccennosti) obsluzena minimalne jednou linkou viaccenneho systemu (metro, resp. pre BA este lepsie segregovana elektricka) a vnutropetrzalske vztahy by mali byt riesene minimalne trolejbusom.
Pokiaľ máš nervy, tak stále nemusíš písať blbosti. Samozrejme, je to tu aj o týchto slangových výrazoch. V každej profesií neprofesií to vzniká. S tým nič nenarobíš. Ani robotník na stavbe nepovie kolegovi "Pišta, prosím ťa podaj mi murársku lyžicu"
Čo sa týka autobusov, Papyr Ti to pekne načrtol. Zamysli sa en racionale nad problematikou a uvidíš, ono to príde samo
Pamataj si zakladny axiom: poradie trakcii od menejcennym k viaccennym: autobus - trolejbus - elektricka nesegregovana - elektricka segregovana - vlak/metro.
Pojem menejcenny v tomto pripade neznamena, ze sa niekde nehodi viac. Pojem menejcenny si mas vylozit tak, ze menejcenne trakcie sa nasadzuju tam, kde jazdi menej ludi. Cize napriklad: ak mame niekde 10 000 miestokm za den v jednom smere, je to na trolejbus URCITE, na autobus to UZ nie je a na elektricku ESTE nie.
To, že je autobus menejcenný dopravný prostriedok je jasné snáď všetkým, ktorí sa o dopravu čo i len trochu zaujímajú. Mám na mysli MHD, samozrejme že na zájazdových linkách asi trolejbus moc jazdiť nebude.
Píšeš ako keby Ťa odniekiaľ vykydlo. Ja som jasne napísal pre aké miesta je vhodný autobus v systémovej MHD. Neviem o čo Ti ide, ale rád diskusiu rozvediem...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
miruska