Hej, videl si dobre, niektoré úseky sú už zasfaltované, myslím, že už pred týždňom to spravili.
Ináč tá zatrávnená električková trať je super, ale ak by mala takto vypadať stále, treba sa o to riadne starať, čo je dosť nákladné (hnojivá, kosenie, nahrádzanie poškodených úsekov novým kobercom). Bohvie ako by to vypadalo s umelou trávou...
Už Ti to napísal hoppusmark. Autobus je jednoducho menejcenný smradľavý dopravný prostriedok.
Ideálny prípad (teda nie v Bratislave)
Rýchlodrážna električka - nosný systém, linky typu A-C-B.
Električka, resp. trolejbus - doprava v centre, vnútorné okruhy a pod.
Trolejbus - doprava do odľahlejších častí, resp. do častí, kde z určitých dôvodov nemôže jazdiť rýchlodrážna električka, alebo obyčajná električka. Zároveň doplnková doprava k električke, okružné linky a pod.
Autobus - menejcenná pomocná doprava. Krátke linky ako napájač k trolejbusu, prípadne električke.
V ideálnom prípade by autobusový vozidlový park pozostával iba z kinderiek a kapacitnú dopravu by riešila rýchlodráha, trolejbusy a električky.
Príklad napájačových autobusových liniek k metru, resp. tramvaji- viď. Viedeň
Príklad cestnej dopravy, kapacitných trombelusov a menejcenných smradobusov - viď. Salzburg
No to je jednoduché. Indivíduum - to si ako Ty a Gumokol - to je ako Tvoje auto (pokiaľ máš pneumatiky z iného materiálu, tak sa vopred ospravedlňujem)
? ? ? ?
#50424 Red-Hawko: Autobusy sú síce lacnejšie ako električky a na prvý pohľad sa môže zdať, že by bola výhodnejšia kúpa autobusov ako električiek....
Nie je to však tak. Električka má väčšiu kapacitu ako autobus, poháňaná je elektrinou(stačí sledovať situáciu s cenami ropy-tá bude čoraz drahšia a tým aj prevádzka autobusov čoraz viac finančne náročná...)
Na zabezpečenie rovnakej kapacity potrebuješ VIAC autobusov ako električiek, a preto by sa mohlo stať, že autobusy si budú navzájom zavadzať, nehovoriac o tom, že im budú zavadzať aj osobné autá a budú musieť stáť na križovatkách...
U električiek sa to dá vyriešiť preferenciou, u autobusov určite nie v takej miere.
Dôležitá je tiež životnosť vozidiel: u električiek aj 20(to len tipujem, nie som si istý)rokov, u autobusov len cca 6 rokov..
Ak chceš mať nosný systém, s ktorým sa môžeš dostať z jedného konca mesta na druhý, kde už je električka, z autobusu budeš musieť vždy prestúpiť...
Chcem sa tu inac vseobecne spytat vsetkych > co si myslite o vybudovani elektrickovej trate v 5trzke? Ako pokial viem tak sa tam ma kupit 30 elektriciek kazda po 80melonov =2,4mld + este vybudovanie trate -trepnem 23mld . Cize to dava dokopi cca 25mld. A nebolo by jednoduchsie nakupit autobusy (mne sa pacia ikarusy 435 {mimochodom aka je ich cena?}) ktorych cena je co-ja-viem-co napriklad 15melonov/kus? cize za 25mld by sme mali ....pocitam....... to by sme mali 1liter a 666kil (to ako 1666) novych peknych autobusov. Co vy na to? Hmm? ?
Ps:Kolko autobusov je teraz v Blave dokopi?
no to ako fakt-fest netusim, zatial sa tu este nevyznam, len sa rozbieham. Napr este stale netusim co to je IGK aj ked stavim sa ze ked my to dakto povie tak moja reakcia bude 'jaaaj, no jasnee'
Dnes som bol na autosalóne v Nitre-takže autobusy: DPB doviezol svoj plyn 1619 (vyleštený!), Karosa mala na výstave Citelis a nejaké zájazdové autobusy, SOR doviezol Ekobus a LH12, a potom tam boli rôzne autobusy MAN, Scania, Chung-Li(nejako tak sa to volalo)
dneska som isiel L208 (bud #6263 alebo#5253) zvonku totalne nalestena, interier velmi pekny, na sedackach sa paradne sedi (caluneny spodok a plastove operadlo) a taktiez su tam nove lišty na velke posuvne okna vdaka comu sa lahucko otvaraju. ?
Ja len taka poznamocka, ze skusene oko citatela si v papierovej verzii rychlo vsimne isty nedostatok. Na fotke vedla clanku je #607 z KE, este aj na ceduli ma jasne napisane nam. osloboditelov
MHD v Bratislave: Pribudnú nové trate!
01.10.2005 04:10
BRATISLAVA - Súčasný stav bratislavskej metskej hromadnej dopravy je neúnosný! Dopravný podnik pripravuje do budúcnosti niekoľko nových tratí v hlavnom meste. Pomôcť by mala trať rýchlodrážnej električky do Petržalky a rozšírenie trolejbusových liniek do nových oblastí!
Budúcnosť vidí dopravný podnik v električkovej a trolejbusovej doprave. "V súčasnej dobe sa pripravuje na realizáciu električková trať do Petržalky a trolejbusová trať na Dlhé diely," informoval riaditeľ rezortu prevádzky a techniky dopravného podniku Bronislav Weigl. Rýchlodrážne električky v Petržalke nahradia viaceré autobusy v smere Lúky - Háje a Šafárikovo námestie.
Obyvateľom Dlhých dielov výrazne pomôžu duobusy. Potrebné je ešte dobudovanie trolejbusovej trate z Hlavnej stanice na Pražskú a Hroboňovu ulicu a trate z Vojenskej nemocnice na Patrónku. Ako povedal Weigl, trolejbusy by mohli jazdiť aj do Ružinova, Podunajských Biskupíc, či po piatom moste do Ovsišťa. Dopravný podnik taktiež uvažuje o prepojení trolejbusov s novými reklama
obchodnými centrami. "Trolejbusové trate je možné rozšíriť k Tescu na Zlaté piesky, či k Avionu, s možným predĺžením až na letisko," dodal Weigl.
Plánované trate mestskej hromadnej dopravy
Električky do Petržalky
Trolejbusová trať Hlavná stanica - Pražská - Hroboňova
Trolejbusová trať Patrónka
Trolejbusová trať Dlhé diely
Trolejbusová trať Trnavská cesta - Súhvezdná
Trolejbusová trať Trnávka - AVION
Trolejbusová trať Vlárska - Koliba
Trolejbusová trať v oblasti Podunajské Biskupice
Trolejbusová trať Tomášikova - Prievoz
Výstavba trolejbusových tratí v Petržalke
Trolejbusová trať Rožňavská - hypermarket Zlaté piesky
Zdroj: Nový Čas
Konečne napísal aj niečo iné ako kritiku k petržalskej doprave..
?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Spectre
Ideálny prípad (teda nie v Bratislave)
Rýchlodrážna električka - nosný systém, linky typu A-C-B.
Električka, resp. trolejbus - doprava v centre, vnútorné okruhy a pod.
Trolejbus - doprava do odľahlejších častí, resp. do častí, kde z určitých dôvodov nemôže jazdiť rýchlodrážna električka, alebo obyčajná električka. Zároveň doplnková doprava k električke, okružné linky a pod.
Autobus - menejcenná pomocná doprava. Krátke linky ako napájač k trolejbusu, prípadne električke.
V ideálnom prípade by autobusový vozidlový park pozostával iba z kinderiek a kapacitnú dopravu by riešila rýchlodráha, trolejbusy a električky.
Príklad napájačových autobusových liniek k metru, resp. tramvaji- viď. Viedeň
Príklad cestnej dopravy, kapacitných trombelusov a menejcenných smradobusov - viď. Salzburg