Spectre:
Ano 22Tr je krásný trolejbus a plně funkční, ale dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že Škoda šla špatnou cestou. Kdyby nezvolila právě tuto cestu, žádné trolejbusy by se ve Škodě už nejspíš nevyráběly. Ať je to se Citybusy jak chce, tak aby výroba trolejbusů Škoda žila dál, nebya jiná možnost než unifikace. A jestli se podívám, kolik provozovatelů v ČR má Citybusy, tak jiná varianta vlastně neexistovala. V tomto případě můžeme sentimentálně plakat nad skvělými vozy 21Tr a 22Tr, ale z pragmatického a životaschopného hlediska nešlo udělat jiný krok.
K téme lnikovana električiek:
- Nie je to podložené žiadnou dopravnou štúdiou, reálnymi prieskumami, alebo dopravnoinžinierskými prepočtami, ale zaužíval sa taký zvyk, že ako ideálny následný radiálny interval budeme považovať 4 minúty cez pracovné dni. (V Karlovej Vsi min. každé dve minúty duplák, častejšie ako 4 min. to musí byť aj na Račianskej po ŽST Vinohrady, konkrétny výsledný následnýinterval je sporný.) V zápätí však všetci dodávajú, že keby sa v kritickom čase rannej špičky jazdilo iba na minimálne nutné bezpečnostné prestávky na konečných, dá sa dosiahnuť aj interval 3 minúty na radiále (namiesto štyroch.) Večer sa jazdí v následnom radiálnom intervale 10 minút (tento "večer" je však rôzny v Ružinove, v Rači a Dúbravke, na Vajnorskej a v K. Vsi premávka linky č. 4 mieša karty.)
- spomínaný stav sa dnes dosahuje celodenným linkovým intervalom 12 minút s 3 linkami na radiále, večer s intervalom 20 minút s dvomi linkami na radiále. Jazdí tu 12 lniek, z toho 1 (7+17) špičková.
- Musím oceniť, že účastníci diskusie na pôde tohto fóra sú už natoľko uvedomelí, že pri svojich návrhoch všetci uvažujú nad znížením počtu liniek (slovanistovi21 nebudeme brať jeho ilúzie ☺). Pri zachovaní horespomenutého pravidla môžeme mať v princípe dva typy návrhov linkovania električiek:
1. Linkový interval 8 minút a dve lniky na radiále
2. Linkový interval 4 minúty a jednu linku na radiále.
(3. Návrhy, kde niektoré linky majúi nterval 4 a niektoré 8 minút, nebudem považovať za menejcenné, ale osobne ich nepovažujem za systémové)
Ad. 1: Kombinácií odkiaľ kam je mnoho, rozdiel je, či sa počíta s Petržalkou, alebo nie. V prípade Petržalky by tam mali viesť minimálne 3 linky, z toho povedzme jedna špičková.Výhodou toho systému je vysoká variabilita trás liniek, a nie je potrebné robiť rôzne konečné vrámci jednej linky, čo mätie vlkä. ?
Najznámejší návrh tohto typu, ktorý bol aj všade medializovaný a uverejnený, a aj dosť propagovaný, nebudeme tajiť, že pochádza z dielne RPaT. Počíta až s dvomi špičkovými linkami.
Ad. 2:Tuto je možností vedenia liniek relatívne málo. Po otvorení radiály do Petržalky vznikne prehľadná sieť so smerovaním severo južne (jediné logicky možné linky sú Hlavná Stanica - Petržalka a Rača - Petržalka) a západo - východne: tu už sa môžeme sporiť o konkrétnej podobe trás, isté je že sa jedná opäť o dve linky, jedna z Dúbravky a jedna z Karlovky, jedna do tunela na Obchodnú a jedna na nábrežiea Špitálsku, opäť sa stretnú na Trnavskom Mýte, jedna pôjde do Ružinovaa jedna na Vajnorskú (tuto evidentne nebude treba každé 4 min. na Zl. Piesky, časť spojov pôjde iba po Jurák, alt. po ŽST N. Mesto.) Ale ako som už povedal, či linku z Karlovky do tunela, alebo z Dúbravky do tunela, a zvyšnú na nábrežie, a potom, že ktorú z nich do Ružinova a ktorú na Vajnorskú - tu už môžeme vyťahovať plno argumentov za a proti diskusia bude otvorená.
Do tohtro systému bude však zrejme treba zaviesť ešte jednu doplnkovú linku č. 2: Hlavná Stanica - ŽST Nové Mesto, na ktorej bude bohate postačovať interval 8, či skôr 12 minút. Keby sme chceli byť radikálnejší, na to Nové Mesto bude stačiť časť spojov linky 4, tak túto doplnkovú linku nebude treba.
Osobne sa prihováram za tento systém. Totižto jedna linka na radiále- - to je predstava rýchlodrážnej električky, ktorú cestujúcim môžme ponúknuť ako metro - ani pri metre nechodí spolu viac liniek (okrem Londýnu a USA). A postupnou fyzickou skutočnou preferenciou takéhoto koľajového systému(čo nastane asi o 50 rokov) môžeme dosiahnuť plnohodnotný nosný systém MHD, ktorý bude musieť pobrať vlkä z IGK. ?
Ale to až po tom, ako Bratislava prejde krízou IAD - takou, ktorou prešli mestá v západnej Európe v 80tych a niektoré ešte začiatkom 90tych rokov.
a ked uz si taka blba, ze vystupis na zastavke Mliekarenska, tak sa aj cez vikend linkou 74 (a samozrejme aj linkou 98, ktora tam podla teba nestoji) da odtial na zastavku pristavny most dostat...a z petrzalky sa da vyuzit aj linka 87 po zastavku Pristav, odkial je tiez baumax dostupny...vsak ano? hlavne, ze pri baumaxe nic cez vikend nestoji ? ? ?
Áno, 22Tr je výborný voz čo sa tohoto týka. Bohužiaľ, miesto ozajstných trolejbusov sa Škodovka rozhodla ísť cestou slinťákov s brkami.
U VanHoolu je to ale predsa trochu prepracovanejšie ako u Ik280 Tie vozy sa skutočne otočia všade, funguje to vynikajúco, viď. Salzburg. Tie ich trombelusy sa mi pozdávajú, osobne by som ich bral, aj keď je to môj vysoko subjektívny názor.
kedy sa na stránke objaví dobrá a užitočná vec, ktorá zmizla spolu s optimalizáciou dopravy - vyhľadávanie najkratšieho spojenia z .. do... aj s prestupmi a časmi ?
odkaz pre TeBeCe k 10.9. skús rozmýšlať ty ,ak to vydržíš - ako tam vystúpim, keď tam cez víkend nič nejde, čo by tam stálo -najbližšie až na Mliekarenskej ?
Žil som v Bratislave (odsťahoval som sa pred dvoma mesiacmi) a neraz sa mi cez víkend stalo, že som musel obvolať aj tri-štyri taxislužby, kým som taxík zohnal.
v momentálnom stave financií ide skôr o túžby niektorých ľudí, než o reálne plány do blízkej budúcnosti, ale vo vzdialenejšej budúcnosti by to mohlo byť reálne. Čo-to sa už o tom preberalo aj na nr.iMHD.
m@rtin
Ano 22Tr je krásný trolejbus a plně funkční, ale dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že Škoda šla špatnou cestou. Kdyby nezvolila právě tuto cestu, žádné trolejbusy by se ve Škodě už nejspíš nevyráběly. Ať je to se Citybusy jak chce, tak aby výroba trolejbusů Škoda žila dál, nebya jiná možnost než unifikace. A jestli se podívám, kolik provozovatelů v ČR má Citybusy, tak jiná varianta vlastně neexistovala. V tomto případě můžeme sentimentálně plakat nad skvělými vozy 21Tr a 22Tr, ale z pragmatického a životaschopného hlediska nešlo udělat jiný krok.