a potom budú rýchlejšie autobusy stojace v zápchach.. Ak len raz zastaví električka aj na takých priecestiach ako pri PKO alebo pri parkovisku pri 3 vežiakoch, alebo pri budúcej Botanickej tak píšem kompetetným všetkými možnými smermi... ?
stačili by 2 prejazdy v strede... Ináč v budúcnosti v súvislovsti s budovaním "prefrencie električiek" budú aj tam na všetkých priecestiach CSS, to isté platí o Vajnorskej a Račianskej radiále.. Ak to bude tak ako na Vinohardoch alebo v Dúbravke, tak eliny budú stáť aj tam kde nestáli.. aj keď bude úplne prázdna križovatka..
Presne, je to robené aby bola lepšia priepustnosť IAD, aby mohli odbočiť by po nich náhodou netrúbila električka a nevrazila do nich... ? ... A tie Vinohrady to sa nedá nazvať.. včera som si ich vyskúšal..
z člaánku v Pravde: "Svetelná signalizácia má predovšetkým zvýšiť priepustnosť križovatky, čo pocítia vodiči v autách, ale zrýchli sa opäť aj prejazd električiek." toto mi nedáva zmysel.. ? ? ?
Ku semaforom a "preferenciam" sa uz nevyjadrujem, pretoze nerad pouzivam vulgarizmy, a na toto, co sa tu deje, sa ine pouzit neda. Snad len dodam: tie opisane spravy - titulok "preferencia MHD - vystavba CSS tam a tam" - uz titulok sam o sebe je kontradikciou, ktokolvek sudny s logickym myslenim nemoze takuto sprostost napisat. Je to obycajna bohapusta propaganda, a nazvom preferencia sa oznacuje prasproste spomalenie MHD, a preferencia IAD na jej ukor - aby tade vobec mohli odbocit, kedze teraz nemozu, lebo musia davat prednost.
A este jedna drobnost - fakt, ludia, nemate niekto znameho pravnika? Tie Vinohrady si skutocne zasluzia trestne oznamenie za sabotaz dopravy...za to, co tam momentalne stoji a "funguje" by mal ist niekto normalne sediet.
Ad prezentovane busy:
Heuliez: znova a stale nic ine, len praobycajna Agora po faceliftovej kure, tentokrat vsak podstatne vydarenejsej ako v pripade otrasne vyzerajuceho cela Citelisu
stary Renault: podobnost cela s Ikarusmi 111 a 161 ciste nahodna Tipujem sice, ze asi Ikarus kopiroval od Renaultu (hoci kludne to mohlo byt aj naopak) no tie Ikarusy sa mi celkovo pacia o viac nez tento Renault - je tiez pekny, no tie Ikarusy su akesi dotiahnutejsie (ked si odmyslim bocne okna systemu "co najviac roznych sirok")
Spectre & VanHool: ano, vanHool ide inou cestou, a to cestou riadenej 3. (a prip. 4.)napravy. Co si osobne nemyslim ze by bola prave idealna cesta, aj ked sa snazia o optimalizaciu riesenia skracovanim vzdialenosti od 2. napravy po os klbu (co je u riadenej 3. napravy vhodne), ale stale ten zadny clanok musi dost "zametat" - jednoducho to nezoptimalizujes tak, aby zaroven dostatocne malo vybiehal dovnutra obluka, a zaroven malo "zametal" vonkajsim rozkom. Ono sa to proste neda, bud jedno alebo druhe, nie oboje. To mas uz totiz skoro ako tramvaj - v celom obluku okrem zaciatku zameta predny vonkajsi roh, a v celom obluku okrem konca zasa rovnako zameta zadny roh. U busov s neriadenou 3. napravou mas eliminovane aspon to zametanie zadneho clanku, ktory takmer kopiruje predny, hoci ide trosku viac dovnutra. No beztak, koncepcia 3. napravy nema zdaleka taky vplyv na manevrovatelnost voza, ako dlzky rozvorov, previsov, vzdialenosti naprav od klbu, a dimenzovanie klboveho spojenia. A to urcite vies. A dovolim si tvrdit, ze napr. taka 22Tr, ktora ma 2. napravu skoro rovnako vzdialenu od osi klbu ako neriadenu tretiu, ma lepsiu manevrovatelnost (teda lepsi prejazdovy profil) nez akykolvek klbovy voz s riadenou 3. napravou.
A teraz uplne offtopic: Ked sa tu spominali linky odvsadial vsade, napadlo ma, ze aj ja som mal kedysi taku maniu vymyslat elektrickove linky tak, aby co najviac vyuzivali vsetky mozne manipulacne prepojky A spomenul som si na uz neexistujucu prepojku Vajnorska - Mileticova, krizom cez Trnvske myto (pamatam si tam este tie kolajnice). Vedeli by mi pamatnici (Bigmac, S499) opisat, na aky signal sa tam po tej spojke vlastne jazdilo? Ved ten smer zablokoval komplet cele Trnavske, okrem smeru z Vajnorskej do Kriznej a Sancovej
Ešte k tým radialam :
Od križovatky na Tomašikovej po konečnu Astonomická križuje električkovu trať 5 krat cesta a na niektorých miestach su od seba tie prejazdy 10 metrov ( vchod na Sumračnu). Nemohly by sa spraviť z toho iba 2 prejazdy na začiatku a konci? Ajtak nie su dostatočne využite a tých pár metrov čo budu musieť šoferi ísť navyše ich nezabije ! a ked hej nech použivaju električky ?
O dizajn myslím ani tak nejde. Určite je VanHool krajší a kompaktnejší, ako napr. slintáky.
Skôr ide o to, že vyrábajú dobré unifikované vozidlá, vrátane trombelusov. Kĺbaky majú lepšiu manévrovateľnosť ako bežné, pretože VanHool ide úplne inou cestou ako ostatní výrobcovia. Interiér je vyriešený vynikajúco. Myslím že z praktického hľadiska je sú to takmer ideálne vozy a keď už aj nie ako autobusy, tak minimálne ako nové trolejbusy by som to tu uvítal. Ktovie ale aká bude cena
Podľa lanovky.sk (ešte neoficiálne) sa 30.septembra začína prevádzka sedačkovej lanovky na Kamzík.
Taktiež v tento deň by mala byť do užívania odovzdaná opravená Cesta mládeže, takže linka 43 sa vráti na pôvodnú trasu a X43 skončí premávku. Aspoň myslím..
BRATISLAVA Približne o desať minút by sa malo skrátiť cestovanie električkou do Karlovej Vsi po vybudovaní semaforov na troch križovatkách. "Svetelnou signalizáciou by sme na nich chceli uprednostniť hromadnú dopravu a ide tiež o zvýšenie bezpečnosti, lebo práve na týchto križovatkách sa stáva veľa dopravných nehôd," hovorí námestník primátora pre dopravu Karol Kolada.
Tento týždeň sa už začali práce na prestavbe križovatky Rázusovo nábrežie - Rigeleho. Bude to trvať približne štyri týždne a po dokončení budú mať vodiči áut k dispozícii odbočovací jazdný pruh k hotelu Devín a Danube, smerom na Hviezdoslavovo námestie. "Autobusová zastávka sa priblíži k Dunaju, urobíme nový priechod, ktorý uľahčí prestupovanie medzi električkami a autobusmi," vysvetľuje riaditeľ mestskej organizácie Generálny investor Bratislavy Kamil Beladič.
Úpravou tejto križovatky sa podľa neho predovšetkým zvýši bezpečnosť cestnej premávky.
"Plynulosť jazdy električiek dosiahneme prepojením s terajšou svetelne riadenou križovatkou pri Novom moste do zelenej vlny," dodáva Beladič.
Ďalšou križovatkou na takzvanej karloveskej radiále, kde ešte tento rok pribudnú semafory, je Karloveská - Botanická.
"Hlavným zámerom je odstrániť veľký počet nehôd, ktoré sa na tomto mieste stávajú, často tu totiž po zrážke električky s autom MHD stojí aj dve hodiny.
Zároveň chceme tzv. predkontaktom vytvoriť prednosť pre električky a práve o tomto ešte diskutujeme s policajtmi, lebo to trocha obmedzí cestnú dopravu," vysvetľuje námestník Karol Kolada.
Stavebné práce na Botanickej sa začnú v utorok na budúci týždeň a celá prestavba bude trvať päť týždňov. "Okrem svetiel pribudne na križovatke zaraďovací pruh na odbočenie doľava k Botanickej záhrade, lebo teraz sa často stáva, že autá stojace pri odbočení na koľajniciach blokujú električku," dodáva Kamil Beladič z GIB-u.
Najzložitejšia bude prestavba križovatky pri Riviére, kde je odbočenie na Devínsku cestu.
Svetelná signalizácia má predovšetkým zvýšiť jej priepustnosť, čo pocítia vodiči v autách, ale zrýchli sa opäť aj prejazd električiek. "Spraví sa tam poriadok, aby všetci mali rovnaké možnosti, teda aj tí, čo vychádzajú z Devínskej cesty, a zriadime tam aj otočku duobusu, ktorý by mal od začiatku budúceho leta jazdiť na Dlhé diely," hovorí o pláne Beladič.
Rekonštrukcia križovatky s Devínskou cestou sa začne začiatkom októbra, dokončenie je naplánované na jar budúceho roka. Rozostavanosť by nemala obmedziť dopravu v zimných mesiacoch.
Nemusel ale stál.. Vôbec nechápem tým semaforom za zastávkami... Podľa mňa má PREFRENCIA PRE ELEKTRIČKY vyzerať na radiálach tak, že kaď sa blíži k priecestiu dostane automaticky signál "voľno" a nemusí ani spomaiť.. V napr. takom Linzi sa to dá, ale v BA sa to nemôže, alebo proste NEDÁ spraviť! Lebo BA je BA!
S tou električkovou preferenciou to totálne doj....i !!! To sa dá nazvať skôr ako prefrencia pre IAD a chodcou pred električkami... To človek so zdarvým rozumom ani nemôže nazvať..
a to tam na zastavke musi stat? ved v dubravke na zastavke nemusi stat, tam su to len informacne gule, tzv. predvest...zeby niekto zabudol osadit dodatkovu tabulku?
Šak ja viem, to má bať tá "prefrencia" ☠ ☠ Inak moja dnešná skúsenoť z prefrencie pri ŽST Vinohrady:
Električka stála na zastávke, bo mala na semafore za zastávkom "stop" a priecestie malo "voľno". Keď na semafore za zastávkou naskočilo "voľno" tak na priecestí naskočilo "stop" a musela po pár metroch zastaviť.
Električky idúce z mesta mali furt cez priecstie "voľno", keď prišli na križovatku tak dostali signál "stop" a musli zastaviť, hoci cez precestie prešlo 1 auto... Už ma to sere.. ? ? ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Beus
A este jedna drobnost - fakt, ludia, nemate niekto znameho pravnika? Tie Vinohrady si skutocne zasluzia trestne oznamenie za sabotaz dopravy...za to, co tam momentalne stoji a "funguje" by mal ist niekto normalne sediet.
Ad prezentovane busy:
Heuliez: znova a stale nic ine, len praobycajna Agora po faceliftovej kure, tentokrat vsak podstatne vydarenejsej ako v pripade otrasne vyzerajuceho cela Citelisu
stary Renault: podobnost cela s Ikarusmi 111 a 161 ciste nahodna Tipujem sice, ze asi Ikarus kopiroval od Renaultu (hoci kludne to mohlo byt aj naopak) no tie Ikarusy sa mi celkovo pacia o viac nez tento Renault - je tiez pekny, no tie Ikarusy su akesi dotiahnutejsie (ked si odmyslim bocne okna systemu "co najviac roznych sirok")
Spectre & VanHool: ano, vanHool ide inou cestou, a to cestou riadenej 3. (a prip. 4.)napravy. Co si osobne nemyslim ze by bola prave idealna cesta, aj ked sa snazia o optimalizaciu riesenia skracovanim vzdialenosti od 2. napravy po os klbu (co je u riadenej 3. napravy vhodne), ale stale ten zadny clanok musi dost "zametat" - jednoducho to nezoptimalizujes tak, aby zaroven dostatocne malo vybiehal dovnutra obluka, a zaroven malo "zametal" vonkajsim rozkom. Ono sa to proste neda, bud jedno alebo druhe, nie oboje. To mas uz totiz skoro ako tramvaj - v celom obluku okrem zaciatku zameta predny vonkajsi roh, a v celom obluku okrem konca zasa rovnako zameta zadny roh. U busov s neriadenou 3. napravou mas eliminovane aspon to zametanie zadneho clanku, ktory takmer kopiruje predny, hoci ide trosku viac dovnutra. No beztak, koncepcia 3. napravy nema zdaleka taky vplyv na manevrovatelnost voza, ako dlzky rozvorov, previsov, vzdialenosti naprav od klbu, a dimenzovanie klboveho spojenia. A to urcite vies. A dovolim si tvrdit, ze napr. taka 22Tr, ktora ma 2. napravu skoro rovnako vzdialenu od osi klbu ako neriadenu tretiu, ma lepsiu manevrovatelnost (teda lepsi prejazdovy profil) nez akykolvek klbovy voz s riadenou 3. napravou.
A teraz uplne offtopic: Ked sa tu spominali linky odvsadial vsade, napadlo ma, ze aj ja som mal kedysi taku maniu vymyslat elektrickove linky tak, aby co najviac vyuzivali vsetky mozne manipulacne prepojky A spomenul som si na uz neexistujucu prepojku Vajnorska - Mileticova, krizom cez Trnvske myto (pamatam si tam este tie kolajnice). Vedeli by mi pamatnici (Bigmac, S499) opisat, na aky signal sa tam po tej spojke vlastne jazdilo? Ved ten smer zablokoval komplet cele Trnavske, okrem smeru z Vajnorskej do Kriznej a Sancovej