Podľa lanovky.sk (ešte neoficiálne) sa 30.septembra začína prevádzka sedačkovej lanovky na Kamzík.
Taktiež v tento deň by mala byť do užívania odovzdaná opravená Cesta mládeže, takže linka 43 sa vráti na pôvodnú trasu a X43 skončí premávku. Aspoň myslím..
BRATISLAVA Približne o desať minút by sa malo skrátiť cestovanie električkou do Karlovej Vsi po vybudovaní semaforov na troch križovatkách. "Svetelnou signalizáciou by sme na nich chceli uprednostniť hromadnú dopravu a ide tiež o zvýšenie bezpečnosti, lebo práve na týchto križovatkách sa stáva veľa dopravných nehôd," hovorí námestník primátora pre dopravu Karol Kolada.
Tento týždeň sa už začali práce na prestavbe križovatky Rázusovo nábrežie - Rigeleho. Bude to trvať približne štyri týždne a po dokončení budú mať vodiči áut k dispozícii odbočovací jazdný pruh k hotelu Devín a Danube, smerom na Hviezdoslavovo námestie. "Autobusová zastávka sa priblíži k Dunaju, urobíme nový priechod, ktorý uľahčí prestupovanie medzi električkami a autobusmi," vysvetľuje riaditeľ mestskej organizácie Generálny investor Bratislavy Kamil Beladič.
Úpravou tejto križovatky sa podľa neho predovšetkým zvýši bezpečnosť cestnej premávky.
"Plynulosť jazdy električiek dosiahneme prepojením s terajšou svetelne riadenou križovatkou pri Novom moste do zelenej vlny," dodáva Beladič.
Ďalšou križovatkou na takzvanej karloveskej radiále, kde ešte tento rok pribudnú semafory, je Karloveská - Botanická.
"Hlavným zámerom je odstrániť veľký počet nehôd, ktoré sa na tomto mieste stávajú, často tu totiž po zrážke električky s autom MHD stojí aj dve hodiny.
Zároveň chceme tzv. predkontaktom vytvoriť prednosť pre električky a práve o tomto ešte diskutujeme s policajtmi, lebo to trocha obmedzí cestnú dopravu," vysvetľuje námestník Karol Kolada.
Stavebné práce na Botanickej sa začnú v utorok na budúci týždeň a celá prestavba bude trvať päť týždňov. "Okrem svetiel pribudne na križovatke zaraďovací pruh na odbočenie doľava k Botanickej záhrade, lebo teraz sa často stáva, že autá stojace pri odbočení na koľajniciach blokujú električku," dodáva Kamil Beladič z GIB-u.
Najzložitejšia bude prestavba križovatky pri Riviére, kde je odbočenie na Devínsku cestu.
Svetelná signalizácia má predovšetkým zvýšiť jej priepustnosť, čo pocítia vodiči v autách, ale zrýchli sa opäť aj prejazd električiek. "Spraví sa tam poriadok, aby všetci mali rovnaké možnosti, teda aj tí, čo vychádzajú z Devínskej cesty, a zriadime tam aj otočku duobusu, ktorý by mal od začiatku budúceho leta jazdiť na Dlhé diely," hovorí o pláne Beladič.
Rekonštrukcia križovatky s Devínskou cestou sa začne začiatkom októbra, dokončenie je naplánované na jar budúceho roka. Rozostavanosť by nemala obmedziť dopravu v zimných mesiacoch.
Nemusel ale stál.. Vôbec nechápem tým semaforom za zastávkami... Podľa mňa má PREFRENCIA PRE ELEKTRIČKY vyzerať na radiálach tak, že kaď sa blíži k priecestiu dostane automaticky signál "voľno" a nemusí ani spomaiť.. V napr. takom Linzi sa to dá, ale v BA sa to nemôže, alebo proste NEDÁ spraviť! Lebo BA je BA!
S tou električkovou preferenciou to totálne doj....i !!! To sa dá nazvať skôr ako prefrencia pre IAD a chodcou pred električkami... To človek so zdarvým rozumom ani nemôže nazvať..
a to tam na zastavke musi stat? ved v dubravke na zastavke nemusi stat, tam su to len informacne gule, tzv. predvest...zeby niekto zabudol osadit dodatkovu tabulku?
Šak ja viem, to má bať tá "prefrencia" ☠ ☠ Inak moja dnešná skúsenoť z prefrencie pri ŽST Vinohrady:
Električka stála na zastávke, bo mala na semafore za zastávkom "stop" a priecestie malo "voľno". Keď na semafore za zastávkou naskočilo "voľno" tak na priecestí naskočilo "stop" a musela po pár metroch zastaviť.
Električky idúce z mesta mali furt cez priecstie "voľno", keď prišli na križovatku tak dostali signál "stop" a musli zastaviť, hoci cez precestie prešlo 1 auto... Už ma to sere.. ? ? ? ?
Súmaračná sa vôbec po zrušení Chlemckého nemusí zrušiť.. Chlumeckého a Astronomická - to je ako jdena zastávka.. na zrušenie Chlumeckého by som sa nikoho nepýtal.. Nemusí to byť až tak rovnomerne.. Medzi Ursínyho a Pionierskou je tiež veľká vzadialenosť až sa čudujem že tam na BA-pomery neni zastávka...
Mladú Gardu a Riazanskú nechať tak, to opravujem... tr3mp mal raz tiež návrh kde sa tieto zastávky zlučujú do jednej Varšavská. Ze na zanamenie Vozovna Krasňany, Nový záhon (predtých som mal plán na zrušenie NOvý záhon ale dal som to na zanamenie), Dolné / Horné Krčace na znamenie (pôvodne som chcel ťiež zlúčenie) za tým si stojím.
To vypadá tak akoby eliny na križovatke Devínska/Karloveská nemali mať prefrenciu... Ďalšie zdržanie, + tie CSS prefencia pri Botanickej atď.. keď budú fungovať tak akov Dúbravke alebo pri Vinohradoch... tak ? ? ?
TeBeCe