V podstate mi ide o to že zakaždým ked sa píše o rýchlodrážnej električke , objavia sa tam obrazky nových viac článkových električiek ktoré tu budu premávať a predstav si reakciu ludi (ako je aj táto moja) že sa dozvedia že tam budu premávať "staré T3"
A ktomu šlapaniu: ono záleží aj na tom, či si na hl.st. spravíš skratku cez vozovku a to parkovisko, alebo to budeš poctivo obchádzať. Ale uznávam, že skratka je v tomto prípade výhodnejšia, lebo tam zas toľko aút nechodí, aby to bolo riskantné.
ja sa ale nepytam ako prestupis bez hlavnej stanice z 93 na 201 ale ako prestupis z 201 na 93 (teda v opacnom smere).
PS: aj v smere z 93 na 201 prestupim as radsej na hlavnej stanici ako na SAV-predstanicne nam.; kedze casove to bude trvat asi rovnako a slapania mam menej (a prazdny trolejbus zo stanice je tiez lakavejsi ako uz naplneny na predstanicnom )
Aj cez víkend je mnoho iných možností, ako sa dostať niekam za kratšie a efektívnejšie ako cez Hl. stanicu. Ale aby sme sa tu nehádali, mohla by sa spraviť nejaká anketová otázka na túto tému. Osobne si myslím, že z celkového počtu ľudí idúcich na HS má cieľ prestúpiť tak 20 - 25 %.
od trnavskeho myta do petrzalky ide 78 len cez pracovne dni a aj to ta len tak vyklopi hned za mostom...
"Tak isto od Dúbravky: do Petržalky ide L83, 34-ou sa dostaneš na Predstaničné nám., kde efektívne prestúpiš smer Dolné hony, Vlčie Hrdlo, letisko..." - zabudas na to ze sa nejde len na dolne hony, slovnaft a pod, ale aj opacne, a tam ta tie spoje vyhodia bud na racku, pri ymce alebo na stanici... ziadne predstanicne nam....
Ja si tiež myslím, že Hlavná stanica nie je prestupový uzol. Veď keď ideš od Trnavského mýta, do Petržalky ide 78, resp. zastávky pred tým 68 a 98 a nemusím sa trepať až na HS. Tak isto od Dúbravky: do Petržalky ide L83, 34-ou sa dostaneš na Predstaničné nám., kde efektívne prestúpiš smer Dolné hony, Vlčie Hrdlo, letisko... Neviem si predstaviť, že by si z Dúbravky vystúpil na Sokolskej a čakal na 41 a 32, aby si na HS sadol do prázdneho busa. Z vlastnej skúsenosti vidím, že väčšina ľudí z Petržalky na HS neprestupuje. Buď vystúpia na Zochovej, SAV alebo použijú linku cez iný most do inej mestskej časti.
A ja osobne som za posledný rok využil HS len na prestup na L41 a raz na L81.
Aby bol z HS prestupový uzol, muselo by prísť k zmenám vo vedení liniek a zrušiť "prejazdové" linky ako 21, 63, 83 a pod.
nikdy nehovor nikdy... moje fantazie o kolajovej sieti elektriciek obsahuju aj nieco take ako pokracovanie (elektrickovej) trate razenym tunelom popod kramare, kde by bola podzemna zastavka/stanica, na patronku a odtial do lamaca a mlynskej doliny (prva zo spojok medzi radialami s odbockou k intrakom)
Re #50019 AAA: tak mi napriklad ukaz rozumnejsi prestup medzi linkami 201 a 93 ako na hlavnej stanici...
Ja som nechcel aby bol rozchod 1435 , iba som nevedel aký sa plánuje ( mne je jedno aký bude ) , a čo sa týka električiek tak som narážal na električky typu T3 ktoré ete neboli modernizované (inak napríklad modernizované K2S su super )
CSS v križovatke Devínska cesta–Karloveská ul., MČ Bratislava Karlova Ves
Účelom stavby cestnej svetelnej signalizácie je zvýšiť priepustnosť uvedenej križovatky, zvýšiť bezpečnosť odbočovania do Devína a zvýšiť bezpečnosť pohybu chodcov pri električkových nástupištiach na Karloveskej ul. a cez Devínsku cestu. Stavbou sa zrealizujú 2 samostatné pruhy pre priamy smer na Karloveskej ul. smerom od Molecovej a jeden vyhradený pruh pre autobusy. V smere z Devína budú samostatné pruhy na odbočenie vľavo do Karloveskej, vpravo do centra a samostatný pruh pre autobusy MHD, smer do centra s otočkou pre duobus, jazdiaci na Dlhé diely. Celá križovatka bude riadená cestnou svetelnou signalizáciou a riadené pešie priechody budú vybavené vibračnými tlačidlami. Projektantom stavby je PROJ-SIG, s.r.o., CESTPROJEKT, s.r.o. Bratislava, zhotoviteľom NOPE, a.s. Bratislava. Náklady – 36 mil. korún.
Preferencia MHD Karloveská radiála , CSS Križovatka Botanická ul. – Družba, MČ Bratislava Karlova Ves
Cieľom stavby je zvýšiť bezpečnosť dopravy, jej priepustnosť a prejazdnosť mestskej hromadnej dopravy. Stavba rieši zriadenie cestnej svetelnej signalizácie, stavebné úpravy križovatky – rozšírenie plochy električkového telesa v smere do Karlovej Vsi pre osadenie stĺpika CSS (na úkor
jazdných pruhov), na vjazde do Družby sa mení vnútorný polomer smerového oblúka. Rieši aj zriadenie elektrickej prípojky NN pre CSS. Náklady na stavbu sú 7,5 mil. korún.
Preferencia MHD Karloveská radiála, križovatka Rázusovo nábr. – Rigeleho ul., CSS, MČ Bratislava Staré mesto
Zámerom stavby je umožniť ľavé odbočenie do Rigeleho ulice z Rázusovho nábrežia, priblížiť zastávku MHD k pešiemu priechodu a riadenie vytvorenej križovatky cestnou svetelnou signalizáciou.
Stavebné úpravy spočívajú vo vytvorení pravého jazdného pruhu v šírke 3,00 m a predĺžení pruhu na
zastávky pre MHD a autobusy obhliadky mesta v šírke 3,00 m. S úpravou súvisia preklady dotknutých
podzemných sietí, úprava peších komunikácií a cestná svetelná signalizácia. Rozpočtované náklady na stavbu sú 15 mil. korún.
Ďalšie zmeny v MHD navrhnú do konca októbra (23.09.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. I, II; KOPŘIVOVÁ Alena)
BRATISLAVA - Viac ako 1 200 občanov písalo a telefonovalo do Dopravného podniku po septembrových zmenách v MHD. Najčastejšie si pýtali radu. Ďalší sa ponosovali na vynútené prestupovanie. Domáhali sa tiež obnovy pôvodných spojov.
S konkrétnou sťažnosťou prišli cestujúci z linky č. 96. Ide z Holíčskej ul. v Petržalke cez Prístavný most na Železničnú stanicu Nové Mesto a späť. Kritizovali nedostatočnú kapacitu malých vozidiel. Dožadovali sa kĺbových autobusov.
Podľa riaditeľa divízie autobusov Karola Kállaya je v tomto smere Dopravný podnik bezmocný. "Autobusy nie sú. Všetky Ikarusy 280 sú po lehote životnosti. Z celkového počtu 470 vozidiel, ktoré máme k dispozícii, je 30 až 32 na vyradenie. Akútne potrebujeme 50 nových kĺbových autobusov, na ktoré sa dá absolútne spoľahnúť. Ľudí najviac hnevajú výpadky, ktoré zapríčiňujú nepravidelnosť spojov," mieni.
Ako ďalej uviedol, v tomto roku Dopravný podnik kúpil iba sedem 9,5-metra dlhých midi autobusov. V novembri by mali ešte prísť dva 7,5-metrové mini autobusy. "Tie plánujeme nasadiť v kopcovitom teréne Horského parku," doplnil Kállay.
Občania ešte stále poukazujú na nedostatočné informácie. "Na letáku, ktorý som získal v Bratislavskom kultúrnom a informačnom stredisku na Klobučníckej, sa uvádza, že linka č. 80 ide cez Nový most. To je síce pravda, ale na ňom nestojí. Z letáka, ale ani z internetovej stránky dopravného podniku to nie je jasné. Zmiatlo ma to, a nebol som sám!" pohoršoval sa 62-ročný Karlovešťan Juraj Cevej. Dožaduje sa presných, nezavádzajúcich informácií. Dopravný podnik sa včera zaviazal zopakovať informačnú kampaň.
Zrušenie linky č. 71 skomplikovalo život obyvateľom Podunajských Biskupíc a Vrakune. Situáciu chce DPB vyriešiť posilnením trolejbusovej dopravy v rannej špičke a zvýšením kapacity na linke č. 67 v najzaťaženejšom úseku medzi Biskupicami a Ružinovom.
Problémom je aj doprava detí z okolia Slovnaftu do základných škôl. Východiskom by mohol byť školský autobus, na ktorom sa dopravári mienia dohodnúť s mestskou časťou Ružinov.
Ďalšie zmeny v MHD vyplynú z práve prebiehajúceho dopravného prieskumu. "Do konca októbra situáciu zhodnotíme a navrhneme opatrenia," prisľúbil na včerajšom rokovaní mestských poslancov generálny riaditeľ Dopravného podniku Ján Zachar.
ja som ti argumenty napisal - kopec liniek na vyber k prestupu, prazdne busy, obcerstvovacie kapacity, znama stanica k najdeniu/orientacii
Trebars ako sa z Halovej dostanes do IKEA? Podla mna je najjednoduchsie odviezt sa 83kou na SAV a potom ist z Hl.st. 61tkou do IKEA. 1 prestup a linky s fajn intervalom, mas este inu alternativu s 1 prestupom? (tu bezplatnu linku raz za hodinu ci ako vlastne chodi nepocitam) Ostatne nevidim dovod preco chodit zo SAV na Koop a nie na Hl.st., vzdialenost je to zhruba rovnaka a Hl.st. je urcite pohodlnejsia zastavka s obcerstvenim.
1. neviem ako konecna vylucuje prestupovanie, o co sa na nej inak prestupuje z busu na busu ako na nie-konecnej?
2. naco slapat zo SAV na Koop ked mozem prejst par metrov na hl.st. a casovo by som beztak tou chodzou prakticky nic neusetril, navyse konecna ma vyhodu prazndych busov a v prip. hl.st. aj obcerstvovacie kapacity a pod., ver mi ze sa radsej odveziem az na hl. stanicu a tam si nastupim do prazdneho busu, nez vystupovat na SAV a odtial sa trepat na Koop a to vsetko uz nie do prazdneho busu taktiez s min. moznostami obcerstvenia (skuste si na koop ci SAV kupit cap. kofolu)
takze by mi mohol dat niekto rozumny dovod preco mate taky problem uznat hl.st. za prestupny uzol ked sa v nom raz zbieha x liniek a prestupovanie tam je pohodlne a do prazdnych busov
Neviem či električky z 2. pol rokov 80. a mladších (tých je myslím väčšina, pričom sem zaraďujem aj staršie po REKO) sú šroty, keď sú ešte vo svojej výrobcom udávanej životnosti.
Technopol pokiaľ viem rozchod bude aj vPetržalke najprv 1 000 mm. Ono totiž s rozchodom 1 435 mm by si musel vybaviť do r. 2008 aspoň vybrané trate v meste, aby tie linky išli niekam, samozrejme aj trať do ÚD Jurajov Dvor, trate v ÚD, atď. ak by si chcel hneď od začiatku rozchod pre Petržalku 1435 mm.
Re #49970 slovanista21:Ak myslíš zastavkové CSP, tak to by som na tvojom mieste nerobil. Ono to totiž zabije veľa času (vlastná skúsenosť, keď som mal 10, robil som cca pol hodinu denne taký CSP pre súčasnú L1 a trvalo mi to cca 1 mesiac pre 1 smer.)
Re #49979: Hl. st. u nás nikdy nebude podľa mňa prestupným uzlom preto, lebo 1. všetky linky, čo tam chodia tam majú konečnú, 2. Všetky majú 1. zastávku (SAV, Kooperativa) vo veľmi malých vzájomných vzdialenostiach a tým pádom použiješ na prestup tieto zastávky a nie Hl. st.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
PS: aj v smere z 93 na 201 prestupim as radsej na hlavnej stanici ako na SAV-predstanicne nam.; kedze casove to bude trvat asi rovnako a slapania mam menej (a prazdny trolejbus zo stanice je tiez lakavejsi ako uz naplneny na predstanicnom )