Aky si mudry! A intervaly som robil asi ja, tak,aby nevyhovovali nikomu. A vikendy co? ? Malo to byt robene tak, aby vsetky spoje na seba nadväzovali a nie od buka do buka. ?
Ti, co maju v tom prsty v dodrbani celej mhd uprimnu sustrast k ich dalsim nedomyslenym stupidnym zmenam vo vsetkom a to nielen v doprave! ? ? ? ? ?
ty krepy tulenique. Predtym nez "jazdila 91 do hypermarketu", existovala 116 a mala tu istu trasu. Kazdy dneska p-i-c-o-val na mhd a ty napises "verim ze je to zmena k lepsiemu". Dnes som si pozrel intervali 59 a skoro ma j-e-b-l-o.
El Sergio> linka 99 je pre neplatcov? (dochodcov a mamicky) tak mozu ist pesi. Ja chodim pesi, lebo je mi na blink z tej dopravy a som skorej. Ake 2minuty? si prepocitaj kolko mhd usetri ak oddrbe 2 minuty z kazdeho spoja. V sobotu nedelu je to 5minut. Na nas sa najviac nabalili a na autobuse 59, ktory bol najviac vyuzivany. No prisiel k-o-k-o-t dal zmenu a teraz mame podla toho skakat.
Ked je niekto spokojny navrhnem dalsiu zmenu. Ja som lenivy raz prestupit? tak dobre> Vytvorme 5zastavok, kde bude premavat kazde 2min nas milovany autobus 99. Dalsie linky budu odvadzat v 30min intervaloch len na niektoru z tychto 5zastavok. SUPER co? Prestupite len raz, maximalne dva. Usetria sa biliony a nie miliony, tak budeme setrit, alebo jazdit?
o com? co ma mnou navrhovane zrusenie 84 v prospech 83 spolocne so safkom? ake uspory kvoli comu, co by nestacilo? vravim, zrusit 84, 80% jej busov presunut na 83 a tym zvyskom pomoct 99ine ktora by zastala 84ku v petrzke
Andy, jasné, máš pravdu, díky sa mi poplietlo Ovsište a Ovsištské námestie - to je predpokladám pod bývalým kultúrnym domom a Ovsište bude asi tá zástavka blízko pri hrádzi... díky
Aj tak ma mrzí to prestupovanie s kočíkom ráno o pol šiestej... tak mi držte palce, nech sú ľudia ochotní pomôcť... inak to bude s kočíkom a 9,5 kg dieťaťom v ňom na samovraždu... ?
A ozaj, zabudol som ešte jeden podstatný detail - križovatka Mlynské Nivy - Košická je aj v čase okolo 7:30 absolútne bez problémov prejazdná pre všetky smery, pričom sa prejde na jeden cyklus. Takže sa niektorí zbytočne báli. Trošku horšie to už je s Prístavnou, tam bol rad asi na dva cykly. Ale tam to zrejme nebude problém doladiť, keďže to je hádam ešte jednoduchšia križovatka.
No pridám aj ja moju prvú cestu s novým linkovým vedením - konkrétne dnes ráno do školy (v čase cca 9:30)
Hneď moje prvé čakanie na Jungmannovej sa trochu predĺžilo, a to z dôvodu že som ako obvykle nestíhal a 83, ktorú som mal vyhliadnutú mi zdrhla pred nosom. No čo už, moja chyba... Malo nasledovať 7,5 minútové čakanie na 84, ktoré sa bohužial pretiahlo až na okolo 12, čím sa stalo, že najbližšia 83 bola nadohľad a preklad sa trochu pokazil. Neviem, možno 84 stojí niekde v zápchach teraz pri vyústení Mosta Apollo - neviem, ešte som tam nebol.
Počas tohto času som sa viac krát zasmial, najmä keď 4 po sebe prichodejší (asi to neni spisovne ) ľudia vytiahli pri CP notes a pero a začali si písať ako a kam sa dostanú. Hold, niekto nečíta noviny. Zaujímavé bolo, že jedna babka, čo chcela ísť z Jung. tuším na Bzovícku si vybrala výhliadkovú linku 99 Na zast. sa tiež ročulovala skupina poštárok, ktoré napočítali až 3 prestupy. Išli totiž prstom po trase svojej doterajšej obľúbenej linky a počítali koľko krát že to budú musieť prestupovať. Na moje upozornenie, že sa to dá aj inak (a samozrejme ako) chvílku nechápavo pozerali a potom uznali, že to má niečo do seba (myslím celá zmena linkového vedenia).
Inak klasika - prišla 88 a polka ľudí na zastávke začala robiť zmätok že kam to ide. Asi opäť tí čo nečítajú noviny... Potom mi už našťastie prišla moja vytúžená 84, na Zochovej prestup na 94 (čakanie cca 5min) a bol som na Vazke.
Cestou z mesta (poobedná špička): klasický zmätok na Hodžovom námestí: "len 3 autobusy!!!", " a kam toto ide?", "a to kde mám prestúpiť?". Nasadol som do 83 a povedal si, že sa prevezem až k dostižke. Z nám. hraničiarov sme šli v buse 5, za Starohájskou len 3. Nechápal som ženskú (stála na zastávke), čo sa na Starohájskej pýtala vodiča, že kam vlastne ide.
Záver z tohto dlhého nič nehovoriaceho príspevku:) : ľudia si na nové vedenie prekvapivo zvykli (50%), a zvyšných 50% sú zrejme ignoranti a budemnadávaťnavšetkoužlenzprincípu. Ale na príklade tých poštárok je vidieť, ľuďom treba vysvetliť ako sa dá cestovať aj inak a väčšinou pochopia výhody nového systému.
Otázka: Skúste mi poradiť víkendové najvýhodnejšie spojenie z oblasti Jungmannovej na ASMN. Viem, mám tam 88, ale tá sa moc motá na môj vkus. Bude lepšie pešo alebo 99-nou na Farského, odtiaľ 95 Šafko a odtiaľ 50 na Nivy?
po precitani par prispevkov by som chcel navrnut tiez riesenie:
zrusit linku 99-preskakovat ako opice na dve potentockovane zastavky ,aby sa clovek dostal domov.A o okruznej jazde ani nehovorim.
zrusit linku 94-ked uz argumetovali spolocnimi zastavkami a trasou (aka posilnená linka- staci 93)-
namiesto nej zhustit interval 93 !!!!!!!!!
res.bude tam linka 59-res ci uz precislovat 59 na 94 ale naopak to uz je len kozmeticky detail na tom celom.
zrusit linku 191-na co im je tam dalsi spoj??? ved do drahej vilovej stvrte sa aj tak vozia autami!!!
93- potiahnut od Tesca Luky2 cez povodnu trasu az k Antolskej nemocnici.Prepojenie nemocnic Antolska,Luky,Centrum mesta a nemocnicov Kramare.
zaviest opat liku 90 povodna trasa a od Tesca Luky 2 na Vysehradsku namiesto 93ky.(zabezpeci spojenie vychodnej casti Petrzalky a bude sa dat prestupovat pod Novym mostom do ostatných casti východnej Bratislavy.
Toto bol prikladovy spoj ako sa prestupovalo vyse 25 rokov ako to zaviedli teraz.
92 skratit po Holicku-tymto spojom aj tak skoro nikto necestuje,Vzdy je takmer prazdny.Vímimka mozno 2 spoje rano.
59-aby ste nepovedali ,ze pojdu na Luky subezne s 93 tak po Holicku (odtial tiez vyraza 68)
Upravit linku 88-vsetko sa teraz trieska cez Ekonomicku Univerzitu.
88-Autobusova stanica NIVY-Most Apolo,
(suhlasim s navrhom trate bud nech ostane EU-
alebo cez Trh okolo červenej pošty a posilnenie kapacity cez Osuskeho,Cauflandu na Prokofievovu ulicu,kde ma ztastavku 96.
Autobus cislo 84 bude obsluhovat obyvatelov Ovsista do Centra mesta.Bude tam mat po tejto zmene vyznam.
A bude urcite vyuzitelnejsia ako vedena 99,ktora nikam nevedie!!!!!:
A usetria sa 3 spoje 191,99,94(59)
94 versus 59-tento spoj by mal zastavovat na Námesti 1 mája !!!.
Myslím si,že takáto úprava zefektívni cestovanie napriek prestupom.
Tu nejde tak ani o pohodu alebo lenivost cestujucich.Tu ide o priscip efektivity cestovania.Sme ludia a nie nejake blchy aby sme preskakovali s jedneho busu do druheho ako sa dopravnemu podniku zamane.Analyzu robil niekto,kto o cestovani nema ani paru.
Som zvedavy ako by sa pacilo tym,co chodia autami,a( a kto toto vymyslel) ako mrznu v zime a dazdy ludia na mackanej zastavke, do ktorej prsi ,je tam jedna lavicka pre 2 ludi maximalne 3ch Ale hlavna vec,ze je zo skla a svieti na nej reklama Vandaly ju aj tak pravidelne roztlkajua DPB musim investovat peniaze na ich obnovu.
Myslite si,ze len kritizujem.Nie nie nie.Mám aj pozitívum.
Ale predsa 2 spoje sa podarili a to neviem ako?
ostala 98,68, a zrychleny resp presmerovaný 95.S týmto suhlasim je to vymyslene dobre má to hlavu aj patu a pomoze to pri cestovani.
S pozdravom Marek
Ahoj d3ko, počúvaj, asi si mi chcel dobre poradiť, tak som si pozrela ten cestovný poriadok ešte raz a mne tie spoje fakt nevychádzajú... Ešte raz - nástup ráno na č. 99 o 5:26, výstup v Ovsišti o 5:31 (podľa grafikonu trvá cesta 5 minút). Potrebujem autobus č. 87. Ten odchádza z Ovsišťa!!! (pozor, nie z Ovsištského námestia) o 5:30 h. Takže o minútu nestíham... jedine, že by bol vodič ochotný a počkať...
skúsim sem hodiť link
toto je 99 o 5:26, ktorú potrebujem
č.99
toto je 87 o 5:30, ktorú nepotrebujem, pretože mi zdrhne
č.87
Tiež sa musím pridať, som veľmi spokojný s kĺbovými autobusmi na linkách 50 a 70, cestovanie po Petržalke bolo tiež dobré, nestretol som problémy. Linku 68 napríklad tiež chválim..
Dnes som mal vcelku príjemne strávený deň s novým linkovým vedením. Ľudia, ktorí ma poznajú, vedia, že všetko ofrflem, ale sám som neveril, že som bol nadmieru spokojný
V robote sa rozhodlo, že sú nejaké prebytočné peniaze, čo mi znenazdajky poskytlo priestor pre realizáciu istých nákupov hardwaru. Keďže v priľahlom FaxCopy na Seberíniho ul. ma nedokázali uspokojiť, rozhodol som sa použiť MHD a navštívit Žraločiu predajňu v TPD.
Ako som sa dostavoval na zastávku Súmračná, linka 78, na ktorú som sa tešil kvôli novej konečnej, mi zdrhla pred nosom, takže som sa narýchlo rozhodol zmeniť plán a ísť geriatrie-expressom do rovnomennej predajne v Auparku.
Nastúpil som na tramvaj, s ktorou som sa odviezol k poliklinike, kde som čakal na geriatrie-express (t.j. linka 50).
Odchod na ktorý som čakal nešiel. Keďže som tam stál cca. 3 minúty pred údajom uvedeným v CP, domyslel som si, že tam bol zrejme plyňák a musel ísť nafúkať CNG.
Ďaľší smradobus bol takisto zeleného prevedenia. Keďže nám DPB na geriatrieexpresse zaviedol klobásy, nemusíme sa tlačiť. Je síce pravda, že vďaka absencii predchádzajúceho poradia bol autobus plnší, avšak do kraťasu by sa v exponovanej dobe za daných okolností nedalo ani nastúpiť. Vďaka tomu, že kĺbové plyňáky sú dielensky omnoho kvalitnejšie spravené, som sa ani necítil ako dobytok. Karosy inak nemám rád, ale cestovalo sa mi pohodlne.
Po ceste som videl okoloidúce vozidlá rôzneho druhu. Najviac asi zamrzel Ik283, ktorý mi tam nejako nepadol. Keďže 50tka nemá po zavedení klobás byť taká tlačenková ako za starých čias, sú menej kapacitné kĺbové plyňáky relatívne dobré riešenie a lepšie vozy (Ik435, TamBus) by som prioritne dával na iné linky... no čo už.
Pocit neistoty mal vodič daného vozidla na tom novom vylepšováku na Šafárikovom námestí. Trochu paradoxne, smerom na Aupark sme nepoužili BUS pruh (primárne určený pre vozy na most), zatiaľ čo opačným smerom sme sa tam natlačili. Predsa, je to neistý pocit, hlavne keď ide oproti električka. Dobré je aj to, že semafor pustí najprv autá a až potom idú gule pre BUS. Totiž na Starom moste sa oproti sebe idúce smradobusy musia komplikovane vyhýbať , čo by zbytočne spomalilo IGK za autobusom.
(Jediná negatívna vec, ktorá ma však nemohla vyviesť z miery, sa netýkala MHD, ale čakacej doby v Žraločej predajni. Predavač robil 1000 vecí len nie to, že si všímal zákazníkov. Napokon ale, o to nejde, kebyže mám na minutie peňazí viac času, objednám si to z e-shopu.)
Pri ceste späť som uvažoval o zasýtení sa v MCFecale, avšak v taký príjemný deň som si nechcel kaziť náladu a žalúdok. Pri vychádzaní zo stánku kapitalizmu na zastávku práve pristavoval iný geriatrie-express, tentokrát Ik435. Keďže som nechcel na bus bežať s veľkou krabicou, počkal som si na ďaľší spoj, kde mi došiel (asi za odmenu) ďaľší plyňák.
Zážitky zo Šafka na spiatočnej ceste boli uvedené vyššie. Hádam len spomeniem skutočnosť, že v okolí Miletičky bola naplnenosť opäť pohodová, v rámci rozumnej kultúry cestovania. Dokonca ma ani nikto nevyhadzoval z miesta, pretože v plynovej klobáse bolo pri usporiadaní 2+2 dostatočne miesta pre všetkých, ktorí na sedení trvali (vrátane mňa a mojej krabice). Zbytok cesty, vrátane zastávky tramvajou, kde mi došla celkom pekná K2S 7106, bol v podstate nezaujímavý.
Čo na záver dodať... dnes som sa pri mojej služobnej ceste "sockou" cítil naozaj ako cestujúci, nie ako substrát, dobytok a podobne. Škoda, že sa to nedalo skôr... kedysi napr. dlhá 50tka nešla, lebo "nie je miesto na obratisku" a pod. Miesto sa zrazu našlo. Viem, že môj konkrétny príklad je snáď až moc optimistický. Ešte pretečie veľa vody pod mostom Apollo, kým sa vlkä naučia efektívne využívať nové linkové vedenie. O čo mi teda ide?... dnes som mal pocit, že som sa po dlhočiznej dobe v dopravnom prostriedku najsmradľavejšej trakcie viezol ako človek. Pravdu povediac, v Bratislave sa mi to už dosť dlho nestalo. Istotne, nájdu sa aj exponované miesta, kde je to snád naopak (veď napokon, šetrilo sa), avšak pokiaľ sa pri šetrení aj zefektívňuje a presúva sa tam, kde naozaj treba, má to zmysel. Už iba obnoviť vozový park, občas poumývať vozy, vymeniť topmanagement a bude to na ceste k dokonalosti
Naštvatým vlčákom sa vopred ospravedlňujem za vytváranie optimistickej atmosféry
Chcel by som pochvalit dnesne zmeny. Ale cestou som stretaval samych nespokojnych dochodcov. Na vsetky spoje,na ktore som cakal neprekrocil cas 8 minut. A okrem 80 a 99,95 som isiel dnes vsetkymi zmenenymi linkami. Zazrak na linke 50 na obratisku Kukucinova zrazu sa zmestia 2 klbove busy, a ze tam su opravnene snad nemusim hovorit,lebo aj klbak ktorym som siel 1606 bol uplne narvaty k prasknutiu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Corgon
Ti, co maju v tom prsty v dodrbani celej mhd uprimnu sustrast k ich dalsim nedomyslenym stupidnym zmenam vo vsetkom a to nielen v doprave! ? ? ? ? ?