Reply on: 81-71 #47666:
A vies aj, kolko ludi chodi z Hlavnej stanice elektrickou na Trnavske myto, Vajnorsku a Zahradnicku? Naplnenost v tom useku je tak 30% a aj tak je tam navrhovana linka 2 s 8-minutovym intervalom... Hlavna stanica je v tom navrhu to, co ma najmenej trapi, pretoze tam teraz chodi privela prazdnych spojov. A nehovorim to podla vedomosti "od stola", ale podla toho, ze dennodenne vidim poloprazdne dvojky a osmicky ako odchadzaju z Trnavskeho myta smerom na stanicu.Re #47667 Sommelier: Tak k dalekonosnym linkam v meste s dopravnymi problemami (zapchy, nedostatok bus pruhov, vystavba dialnice v Mlynskej doline, etc) mozem uviest priklad z prezapchovanej Philadelphie, kde dalekonosne linky v druhej polovici trasy chodia v trojickach, takze prvy spoj je narvaty a posledny prazdny. Naozaj je toto to, co chceme? Pre mna za mna, mozu to mat aj niektore zapadne mesta... Najskor treba vybudovat vsade bus pruhy, potom linkovat... Tiez by som bol za dalekonosne linky, keby nezostali trcat niekde v zapche. Predstav si, ze mas linku DNV - Devin - nabrezie - Vlcie hrdlo - Podunajske Biskupice a chces ist napr. spod Noveho mosta do Devina. V spicke mozes na cestovny poriadok rovno zabudnut, lebo spoje ti budu chodit uplne nahodne. Kedze vsak mame nedalekonosnu linku 29, mozes sa na odchody z mesta spolahnut.
Inou vecou pri spajani liniek je nemoznost spajania liniek s roznym intervalom. Napr. by ma zaujimala tvoja linka 207+209 - ktory interval zoberies - ak z linky 207, potom mas bezdovodne zvysenie kapacity linky 209 (kto ti zaplati tie vozokilometre?), ak zoberies z linky 209, nebudes mat preklad s linkou 203 a kapacita ti nebude na trase 207 stacit... (Inak, zaujimala by ma trasa tvojej 207+209 a to, ako obsluzi NOU )
K 39+97 sa ta zase mozem spytat, ako urobis preklad 31 s 39, ked chytis vlak na priecesti pri Posni, dalsi vlak na priecesti s Ivanskou a nasledne este aj zapchu na Trnavskej. Dispecing sice zmoze vela, ale ak bude meskanie 39+97 desat minut, tak aby bol zabezpeceny preklad, musel by dispecing vypravit 2x tolko spojov linky 31 (ktore by navyse museli cakat niekde v okoli Trnavskeho myta na svoju "prilezitost"). No a staci mat 5 takychto superdlhych liniek a ani nevies ako a zvysis vypravu o 30 vozov, takze potrebujes o 30 zaloznych vozidiel naviac, 30 vodicov platis naviac... A to len preto, ze nemozes prestupit...
Re #47672 Yzerman22: Linka, ktora ma jeden smer dlhsi ako 30 minut musi mat na oboch konecnych socialne zariadenia.
Spectre
Druhá vec je keď vidím ako precízne a premyslene sú konštruované rôzne veci napr. na otvorenom zvršku. Trochu som v lete behal po Rakúsku a také veci som si všímal. To u nás dobehne trabust s autogénom a "vyvŕta" dieru na rozchodnicu. Čo viac chceš počuť?