Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 81-71 #47732:
Hej. Niekedy mám pocit, že to ide mimo DPB, pretože to nie je len o MHD. Celé toto mesto je také. Niečo je tu od základu riadne prehnité. Kde je ten starý predvojnový Pressburg?
Reply on: Spectre #47731:
u nás sa veci začínaju zvačša riešit, až ked je neskoro, havarijný stav alebo sa stane neštastie. Na tu trat z tunela smerom na Kapucínsku sa fakt neda kukat, len čakam, kedy sa tam dačo vykolají, alebo v zakrute pri kostole sv. Trojice smer tunel, totálne zlomená kolaj, akože to nikto nerieši ? To fakt chcú čakat a ž do oktrobra kedy ma byt rekonštrukcia celej trate ? A čo ak sa dovtedy stane dačo vážneho koli stavu zvršku ?
Reply on: 81-71 #47730:
Inde to brúsia štandartne. U nás je z toho haló ako neviemčo. Podobne ako s nákupom Kinderiek 😉
Reply on: Spectre #47729:
Viem si to predstavit a takto je to u nás vo vela veciach, odfláknuté. Mimochodom, som zvedavý, ak by nedostal DPB od RUVZ Bratislava upomienku koli hlučnosti trati, či by sa vobec niekedy dali na to prebrusenie tratí...
Reply on: 81-71 #47727:
No tie trate znesú toľko isto. Predpokladajme rovnakú počiatočnú kvalitu práce a materiálov. Lenže taká trať nie je bezúdržbová. Teoreticky bezúdržbový je systém na báze BKV, alebo prípadne tá hyperexkluzivita pre Redutou. No ale odtiaľ potiaľ...

Druhá vec je keď vidím ako precízne a premyslene sú konštruované rôzne veci napr. na otvorenom zvršku. Trochu som v lete behal po Rakúsku a také veci som si všímal. To u nás dobehne trabust s autogénom a "vyvŕta" dieru na rozchodnicu. Čo viac chceš počuť?
Reply on: hoppusmark #47719:
BN12ka je ako hydinový párok prejdený nákupným vozíkom (dá sa po olúpaní použiť, ale akosi "nechutí" - a podobnosť v dizajne tiež nie je náhodná). Pritom by stačilo strechu plynule zintegrovať s nádržou na tej plynný zázrak.

Na finty priemyselného dizajnu ešte v SORe nedošli.
Reply on: Spectre #47726:
No, nedávno som bol v KE a tam je asi zvršok horší...ale vážne. Čo sa týka panelových tratí, stačí sa pozret na trat, ktoré vedie v KE na sídlisko "Nad Jazerom" take prepadnuté panely, to snád nieje ani pravda. Naopak, v takej Viedni je až neuveritelne, čo stare trate s panelmi znesu a eliny po nich chodia lepšie ako po našich novotinách.
Reply on: frenky #47720:
To je o údržbe. Tú trať od postavenia pravdepodobne nikto ani neopľul. Ale čo od nich chcieť, oni aj nové trate navrhujú a stavajú nejako divne, asi cez nejaký nevhodný telesný otvor, alebo čo.

Vážené obecenstvo, všimnite si prosím, že v bežných mestách s tramvajovým provozom sú aj trate "starého" typu (t.j. zvršok zakrytý panelmi) v dobrom stave. Panely nijako eroticky nevytŕčajú nad koľajnicu, ani sa to nenakľáňa a prechádzajúce kachny nerobia exotické tance. No ale, buďme radi tomuto folklóru, sme v tom totiž unikátni ?
Reply on: 81-71 #47723:
Ani neviem, že by natierali. To iba takí mladí a naivní. Raz dávno sme sa s fobustom a pixlou plastického maziva zobrali k jednému nemenovanému oblúčiku. Pomohlo! 🙂 Ale trabusti to ťažko budú robiť ručne, im sa zohnúť máli 😉
Reply on: 81-71 #47716:
Svetový štandart "hocijaká rozbitá trať" sa na bratislavské galeje stále nehrabe.

Btw., čo hovoríš na kľudnejšie 1435mm T3ky bez tlmičov? 🙂
Reply on: Andy #47722:
hmm, zaujímavé, takže BA už nepatrí k mestám, kde kolaje natieraju ručne ? Tak to je pokrok ?
Reply on: 81-71 #47721:
V BA majú vybrané električky nainštalované zariadenie, ktoré maže nejakú plochu na kolesách. Je to asi praktickejšie.
Chcem sa opýtat, či sa aj u nás natierajú kolaje v oblúkoch vazelínov. Ked som bol v Košicoch, tak som skonštatoval, že horší zvršok ako je v KE už asi nikdy v živote neuvidím, ale čo sa týka toho natierania vazelínou v oblúkoch, tak to robia. U nás v BA som si to nevšimol.
Reply on: 81-71 #47716:
najväčší problém je asi v tej "údržbe", ktorá je veškerá žádná, resp. minimálna. Ak by boli tie trate postavené tak ako sa patrí a pokiaľ by sa o ne aj náležite niekto staral, tak by tie šaliny nelietali zo strany na stranu ako napr. na Miletičovej, alebo Imricha Karvaša (Starohorská).
Mám pocit, že je úplne jedno, či by mala BA rozchod 1000, alebo 1435 mm. V BA by aj 1435 po rokoch vyzerala ako húsenková dráha. ?
..Som si dnes trochu všimol jeden z najnovších SOR-ov(konkrétne pod Novým Mostom 3528) a musím pochváliť dizajnérov zo SOR-u lebo sa mi tieto busy zdajú čoraz krajšie a "prepracovanejšie" ?

p.s.Samozrejme že chválim iba SOR B9.5, (BN12-tke nepomôže ani totálny "lifting"..
?
Reply on: Yzerman22 #47717:
Určite nebudú jazdiť žiadne bratislavské historické trolejbusy. Nie sú prevádzkyschopné. Dovezený má byť 8Tr z Brna.
Nevie nikto či počas oslav 110 rokov MHD budu jazdit aj SANOSY 6505 a 6517??
Reply on: Spectre #47715:
Ja sa v tejto problematike až tak nerozumiem. Ale po hocijakej rozbitej trati na 1435 mm idu eliny kludnejšie, tu ked ma trat 10 rokov, tak už uplne vyvaklana a eliny idu dost nekludne. A určite som videl 1435 mm trat o ktoru nebolo moc postarane, napriek tomu to na nej islo lepšie. Inak, v tej bratislavskej 1000-ke nemôže byt problem v tom, že po nej jazdia eliny, ktoré boli konštruované hlavne 1435 mm ? nie su moc tažké a široké na 1000-ku ?
Reply on: 81-71 #47712:
Nie je, to závisí od trate. Pri rovnakých typoch pražcov je stabilita (nakláňanie) relatívne rovnaká.

Neporovnávajte tú paródiu na trať čo je v Pressburgu tak, ako keby to bola reprezentatívna ukážka 1000mm rozchodu. Sú aj užšie rozchody ako 1000 a funguje to. Tu nefunguje nic, rozchod je iba prachsprostá vyhovorka!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.