Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SZKV #46599:
Pohled zvenku je oprošten od stereotypů, proto je nejednou užitečnější než pohled zevnitř. ? ? ?
V rámci rekonštrukcie Mierovej ulice pribudli v smere do mesta prístrešky JCDecaux na zastávkach Kaštieľska, Kladnianska a Hraničná.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Martin Fundárek #46617:
Pardón, poplietol som si Záhumenice a Pri Vinohradoch. Záhumenice sú aj prestupným bodom na linky SADistov.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: inTony #46528:
So Záhumenicami nesúhlasím. Jednak je tam možnosť prestupu na bus (hoci to po likvidácii 59 dosť stratí na význame, lebo zo 65 sa dá prestúpiť aj na Detvianskej), jednak tam vystupuje/nastupuje oveľa viac ľudí než na konečnej. Konečnú však nemá príliš zmysel rušiť - nikomu to cestu neurýchli a pri príjazde do obratiska aj tak musí vozidlo zastať.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: fobust #46522:
Kvôli práci a rodine rozhodnutie padlo na poslednú chvíľu. Je mi ľúto.
Reply on: yale #46610:
Verzii projektov metra tu uz bolo lahke/tazke tvrde/makke, opravte ma ked sa mylim - jedna z nich bola kompatibilna s obycajnou zeleznicou. Myslim, ze si to pamatam z telky, ako inak - spred poslednych celostatnych volieb.
Ta cast projektu ZSR - hybridna trat v Petrzalke by teda mohla byt aj pre teba yale prijatelna ked tak presadzujes metro. Je to lepsia alternativa 30rocneho provizoria ako tie tvoje busy - kedze petrzalsku vetvu metra budes mat prakticky hotovu.
Tu neobstoji ani argument, ze za tie peniaze by sa dali nakupit vozidla pre celu Bratislavu, kedze to takmer komplet zaplati EU (pozn. na ine projekty BA peniaze nedostane - nesplna kriteria).

Aj tak si ale myslim, ze s projektom "zeleznicny uzol" je sen o metre uz historia (mozno o 100 rokov?).
Reply on: SZKV #46600:
Amsterdam som tiež dával ako príklad, ale zdá sa, že Sneltram sa tu ako vzor príliš neuchytil... 😉
Reply on: SZKV #46599:
to, čo spomínaš má viac do činenia so zmenou linkového vedenia v Petržalke.

To sa snáď uskutoční, ale kolóny autobusov z Petržalky nezmiznú - pretože hovoríš o jave najmä na Panónskej cez Nový most, v trochu menšom počte tam zostanú aj po zriadení električky (v ešte menšom počte po zriadení metra), ale cez Nový most vždy budú viesť vysoké kapacity MHD, pretože tá "radiála" Panónska nie je úplne v "záchytnom pásme" radiály "Jantárová".

Pre priblíženie na nosný systém krížom cez Petržalku budú cestujúci potrebovať dôvod, a tým môže byť rýchlosť a pravidelnosť prevádzky. Ak to systém spĺňať nebude, mnohí uprednostnia bližší autobus pred vzdialenejšou napr. električkou.
Reply on: fobust #46608:
Děkuju moc za informace
Reply on: Kami #46596:
Mnohé z tvojich argumentov stoja za zváženie (tuším si prvý čo napísal niečo zmysluplné, gratulujem ;-))

V prípade urbanizácie - iste, je potrebné ju rozbehnúť, ale tak aby nebránila neskoršej výstavbe nosného systému. Urbanizácia však závisí viac od výstavby "Komunikácie B" a to je ešte ďalší problém.

Shuttle za Dunaj má svoje výhody a nevýhody, v prípade autobusu sa dá zvážiť jeho predĺženie napr. na Hlavnú stanicu.

Stavba trate: záleží na tom, či sa už teraz bude stavať trať tak, aby sa dala použiť neskôr pre nosný systém s podzemným vedením cez mesto. Obdobne výber a nákup vozidiel. Ak sa nakúpi a postaví niečo iné, potom je to malér do budúcnosti.
A samozrejme je tu stále problém toho dočasného úseku trate, resp. toho že sa k riešeniu MHD "prilepil" Starý most.

Nové električky: mám pocit, že súčasné sú stále ešte rekonštruovateľné a táto cesta tu má množstvo zástancov... Na kľukatej, starej a zanedbanej trati ani Combino nejde rýchlejšie ako T3.

Železničný tunel - tento projekt rieši MHD iba okrajovo, najviac rieši regionálnu dopravu a z tohto hľadiska je to projekt, ktorý by celkom dobre spojil vstupné brány do mesta a mohol by byť výrazným rozvojovým impulzom pre Bratislavu, uľahčil by sa vstup do mesta pre "pendlerov" a ekonomika by mohla ísť nahor.
Ak sa toho mesto nezúčastní, nemalo by aspoň tento projekt blokovať.
o5 z nezaruceneho zdroja, vraj nie len v metre a bude, ale policisti obliehaju nejaku nemocnicu, kde sa asi ukryva utocnik.
Reply on: SZKV #46602:

Linka 203 je momentalne zrusena. Na Kolibu jazdi autobus nahradnej dopravy. Na opacnom konci zabezpecuje dopravu linka 207 a ciastocne 208, ktora bude kratkodobo skratena po Hodzovo namestie.
Reply on: Mikimaus #46606:
Tak nic...ide asi o teroristov, vraj aj v nejakom buse to buchlo a ta bomba v metre vraj bola s klincami ?
Reply on: papuca #46603:
Aj na SME o tom pisu. Vraj nejaky batoh a v nom nieco explodovalo vraj mala explozia.. Moj odhad je, ze to mohol byt nejaky mobil s aususovou baterkou, alebo nejaky prizivnik tiez terorista ?
Reply on: tomas1 #46598:
Áno, mám ten dokument už od včera a odporúčam na preštudovanie každému.
Mala by to byť pravda.
?
btw, v londyne vybochli nejake rozbusky. v metru a v buse. teda, zatial mam len neoverene info.
A ještě bych se chtěl zeptat, jak je to teď aktuálně s trolejbusy na Kolibu? Je tam ještě výluka, nebo už tam jezdí trolejbus? Jde mi to, že v neděli ráno budu pár hodin v Bratislavě (od 6 do 12, pak letím do Milana), takže by mě zajímalo, jak a kam jezdí linka 203, abych nestrácel drahocený čas zjišťováním na místě. Považuju ji totiž za nejhezčí trolejbusovou linku v Bratislavě.
Děkuju moc za odpověď!
Reply on: tomas1 #46597:
ano, ano, suhlasim. LENZE problem je v tm, ze ti pani, co rozhoduju aj o MHD jazdia IAD. bum... to by snad este bolo OK, ved to by nevadilo, asi molktori riaditel nejakej dopravne spolocnosti jazdi mhd alebo tak. ALE, mali by mat ason snahu pochopit potreby cestujucej verejnosti a slusne s nou komunikovat. potom by aj hladali peniaze.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.