+odpadajú problémy typu: kde zaparkujem? , zápchy atď takže menej stresu..
K tomuto ma napadá jeden reklamný slogan švajčiarskych železníc(SBB): "Stell dir vor, es ist Stau und keiner geht hin."
(Translation: "predstav si že je zápcha a nikto do nej nejde".(alebo niečo v tom zmysle..) ?
Na druhej strane tá električka by sa už mohla začať stavať, takisto jej preferencia v celom meste, a už konečne kúpiť nové busy.
Lebo tiež nechcem, aby sa stalo to, že keď niekomu poviete, že ste práve išli MHD, tak na vás vypleští oči a spýta sa, či nemáte na auto.
Ja zatiaľ v mojom veku na auto nemám, ale aj v budúcnosti, keď naňho mať budem, by som omnoho radšej vrazil peniaze do bývania a povedzme na oblečenie a pod. ako do auta. Pretože auto stojí strašne veľa, nehovorím o prevádzke a pohonných hmotách..
Takže u mňa MHD jednoznačne vyhráva...Nie však v takej podobe aká je v BA ?
To tvoje vysvetlenie je plne nepochopenia tejto zalezitosti z tvojej strany. Vzhladom k tomu, ako sa k dopravnym stavbam pristupovalo za posledne desatrocie je navrhovany system to najlepsie a najrealnejsie. Nepis mi tu o kompletnej obnove vozoveho parku, lebo to je velmi kratkozrake, vyhodia sa peniaze na nakup dalsich autobusov, ktore za 10 rokov zhniju, budu to vraky. Navyse odkial beres to, ze ked sa postavi elektricka, tak sa nebude obnovovat vozovy park? Dalej, mas pocit ze by sa prave teraz obnovoval? Aky vplyv bude mat na to elektricka?
Berme to tak: každopádne tu máme od yale-ho presný popis toho, čoho by sme sa mali v budúcnosti v BA vyvarovať(metro, nosný systém Petržalky-busy)...
Ak teda v budúcnosti niekto bude chcieť opäť začať uvažovať o podobných blbostiach ako je metro, tak nech si prečíta yaleho príspevky a keď si to všetko predstaví, hneď ho ten nápad prejde... ?
úplne zbytočne urážaš, skús mi radšej vysvetliť výhody projektu električky do Petržalky. Ak vieš že niekto už v projekte úmyselne zavádza, potom ako si môžeš byť istý, že sa tak nedeje aj v časti, ktorá tebe vyhovuje?
Nesnívam o metre, ale myslím si, že Bratislava potrebuje reálny rýchly nosný dopravný systém, najlepšie trasovaný tak ako je definované v územnom pláne, a preto treba hľadať riešenie na jeho rýchlu realizáciu. A riešenie severojužnej dopravnej zbernice je priorita č. 1.
Je to môj názor na ten projekt, a vysvetlil som pomerne rozšírne, prečo. Skús napísať svoj názor, prečo je lepšie dať peniaze na tento jeden projekt, než na celkovú obnovu vozového parku.
Myslíš že v BA bude trať v hĺbke ako na Nám. Míru (ktorú si si vybral iba zhodou okolností)? Podľa mňa v BA s dĺžkou príchodu na nástupište nebude problém, máš nejaké iné informácie?
Prepravná rýchlosť električky v CMO je neporovnateľne nižšia ako v metre. Rozhodovanie metro-električka je zástupný problém, lebo električka sa už jednoducho nedá postaviť v tých trasách, ako je navrhované metro. Typ ľahkého metra tiež môžeš krásne prispôsobiť dopravnej požiadavke a rozumne si znížiť náklady.
A ešte inak: v čom sú teda náklady na ľahké metro také odlišné ako náklady na podzemnú električku? Čím to je, že podzemná električka bude superlacná a aj to najmenšie metro superdrahé?
Ja nevidím problém v tom, že v metre budú chodiť vozidlá električkového typu, ale tá trať musí byť od začiatku rýchlodrážna s podzemným vedením v CMO. Previesť električku "mimoúrovňovo" nad oblasťou, kde aj tak má voľný koridor, a potom ju pustiť na tú najpomalšiu trať v centre, to mi nedáva príliš logiku.
Ako som už písal, údaj o dĺžke jazdy je priamo zo zámeru, takže ak oni počítajú 15-18 minút, ťažko mi je hovoriť že to tá električka urobí za 10 minúť.
Nemám pocit že by električka na Štefánikovej bola zrušená v roku 1979 kvôli metru, pripadá mi že sa tu zbytočne emocionalizuje, a neustále tu prezentované predstavy o zlom metre a dobrej električke sú len na pousmiatie. Zrušenie električky zo Štefánikovej súviselo skôr s celkovým dopravným riešením, keď bolo treba prestavať križovatku Pražská-Šancová(ex-Malinovského) tak aby po dostavbe Pražskej slúžila ako časť tranzitného okruhu (čo slúži doteraz) a zároveň aby bol umožnený prístup na Nový most (prestavba Hodžovho námestia).
Osobne považujem presunutie električky zo Štefánikovej na priečnu os za chybné rozhodnutie, ktoré v konečnom dôsledku zamedzilo budovanie nosnej siete v Bratislave inak, ako podzemným systémom. Ale pochybujem že by sa to bolo udialo kvôli výstavbe metra.
Clovece, nechod tu s argumentaciu typu "podľa mňa príliš drahého a príliš málo riešiaceho projektu". Pises nekonecne hluposti, len miesto toho aby si si dal povedat sa ides este aj hadat. Nie som prvy co ti to pise.
Skús argumentovať, kecy o demagógii nie sú zaujímavé. Mňa zaujíma, prečo tu je taký entuziazmus okolo podľa mňa príliš drahého a príliš málo riešiaceho projektu.
Autobusy mimo špičky sú stále použiteľné aj pre inú lokalitu, kde je špička resp. dopravný nárok neskôr ako na nosnej linke. Električka je v tomto smere limitovaná pomerne malou sieťou.
Čas dopravy z Janíkovho dvora som odhadol zo samotného zámeru, a tam to vychádza cez 15 minút.
Rovnako aj fakt, že ide o provizórne riešenie - je to priamo v zámere, čiže za provizórium to považuje predkladateľ zámeru.
"Projektovaná stavba je pripravovaná ako I. etapa z plánovaného prevádzkového úseku B.1 Janíkov Dvor-Trnavské Mýto, ktorá bude dočasne, provizórne zapojená do existujúceho koľajového systému, povrchovo vedených električkových tratí"
Ekológia je síce zaujímavá, ale ak sa na to pozriem aj z tej stránky, koľko neekologických autobusov nahradím ekologickejšími novými alebo aspoň zrekonštruovanými, aj z ekologického hľadiska je to jednoznačné že budem riešiť tieto autobusy predovšetkým. Ak na petržalské nosné linky nasadím výlučne plynové autobusy, nebude to také zlé.
To, koľko bude stáť Starý most, či je táto suma zahrnutá už v projekte električky atď sú špekulácie, ale aj keď zarátam do autobusového "business planu" Starý most, stále to pôjde hlboko pod cenu električkovej trate (dajme tomu 1 mld. Starý most, 2 mld. cestné úpravy a autobusy), a mám voľných 5 miliárd na zlepšenie aj ostatnej MHD v Bratislave, čo prinesie ďalšie úspory, ktoré môžu prevýšiť úspory na električkovej trati.
Ale jazdia niekedy aj na denných linkách ešte. Tak kvôli údržbe by bol nezmysel, aby museli v dielni držať náhradné strhováky starého typu kvôli dvom trolejbusom.
Ja len ze to su uz pomaly pradedkovia...sak rok vyroby aks sa nemylim 1984 stare presklenne dvere...takze som myslel ze budu ako historicke...ale ok...
Keď už, tak by tak mala byť označená nejaká špeciálna letisková linka, čo ide napr. z centra na letisko... A nie 61, ktorá robí výlety cez nákupné centrá.
Však ako dopadli napríklad DD? Malo tam jazdiť 12 trolejbusov, bude 6. Mala byť plnohodnotná trať cez Mlynskú dolinu, a bude akurát izolované kolečko po Molecovu. Alebo nákup autobusov... Už hádam 5 rokov sa básni o kúpe nejakých desiatok 12, 15 a 18-metrových autobusov a zatiaľ som videl iba zopár kusok 9,5-metrových... Tak prečo by to malo s električkou byť inak?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
yale
Nemám pocit že by električka na Štefánikovej bola zrušená v roku 1979 kvôli metru, pripadá mi že sa tu zbytočne emocionalizuje, a neustále tu prezentované predstavy o zlom metre a dobrej električke sú len na pousmiatie. Zrušenie električky zo Štefánikovej súviselo skôr s celkovým dopravným riešením, keď bolo treba prestavať križovatku Pražská-Šancová(ex-Malinovského) tak aby po dostavbe Pražskej slúžila ako časť tranzitného okruhu (čo slúži doteraz) a zároveň aby bol umožnený prístup na Nový most (prestavba Hodžovho námestia).
Osobne považujem presunutie električky zo Štefánikovej na priečnu os za chybné rozhodnutie, ktoré v konečnom dôsledku zamedzilo budovanie nosnej siete v Bratislave inak, ako podzemným systémom. Ale pochybujem že by sa to bolo udialo kvôli výstavbe metra.