Reply on: petert #46447:
Trojkoľajka nebude nutná v prípade, ak všetko bude bezporuchovo fungovať. Ale čo ak nastane hararijná udalosť - v tuneli zostane trčať vozidlo a voľná zostane len 1 koľaj ? Samozrejme bude sa to operatívne riešiť, súpravu odtiahne nejaké vlečné vozidlo, ale aj počas tejto doby môže nastať kolaps, ak tunel bude využívaný aj električkovou dopravou... ?
yale
K počtu koľají - nemusí sa nutne stavať tretia/štvrtá koľaj v celom úseku (mimo staníc), je to najmä vec zabezpečenia trate.
Je jasné, že zastávok bude menej ako pri električke, ale aj rýchlosť prepravy bude väčšia. Od toho je to nosný systém a tomu by sa musela prispôsobiť aj ostatná doprava - vrátane električiek.
Električka v Bratislave v tomto zmysle rýchlym nosným systémom nie je a nerobil by som si ilúzie, že ním v dohľadnom čase bude - aspoň neviem o tom, že by vodiči prichádzajúci do Bratislavy odstavili auto na parkovisku Tesca Zlaté Piesky a potom sa "komfortne" za 25 minút odviezli električkou do centra.
Podobne, ak by existovalo P+R v Dúbravke, asi by polhodinová cesta do centra nebola príliš atraktívnou alternatívou.
Stále mi z toho vychádza, že optimálnym riešením je začať výstavbu definitívneho nosného systému tak, ako je v územnom pláne, bez električkového provizória. Ak to nejde teraz, potom je asi na mieste riešiť predovšetkým aktuálne problémy MHD - napríklad nákup kĺbových autobusov, za 8 miliárd (čo bude stáť petržalská električka), ale aj za polovicu tejto sumy sa dá urobiť v celej MHD viditeľná zmena pre celé mesto, nielen pre mestskú časť.