Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jaroslav: To je pravda, už som ti poslal 2 maily. Este som nestihol ist za niekym kompetentnym - tie informácie boli vypozorované z ulice. A nevedel som či sa jedná napr. o Karosu 731 al. 732, tak som napísal krátka Karosa. Takže ako som už napísal, skúsim to zistiť do konca februára a potom to pôjde na stránku (dúfam).
DP, Jaroslav: K tým Karosám: neviete náhodou počet kusov predaných do Francúzska,... predtým, než Karosu kúpil Renault?
color: Reklamu na ericson ma okrem 927-8 aj 935-36 a ta dnes jazdila na 5-ke (to viem urcite, lebo som ju fotil)
A k tym prestavkam, jednotka nema na stanici taku dlhu pauzu ako 5-ka na Komisarkach...takze mozno preto tie rozdiely v Dubravke...ale ako to je naozaj fakt neviem..

jaroslav: Tusim to bol Majkl kto tu uz pisal ze sa pokusi spravit vozidlovy park v BB...takze tu nehovor ze ziadny ohlas nebol... okay ??

all: keby sa cas a peniaze investovane do metra radsej hned na zaciatku pouzili na vystavbu elektrickovej trate do Petrzky tak urcite tam uz mohli eliny davno behat...

d3k0: pre mna expresne linky prestali existovat so zrusenim liniek 115, 112 ( v povodnych trasach), ale hlavne po zruseni linky 101 ... :-((
cital som si to, co som este necital a pisal som tam o propagacii www.mestskadoprava.sk - to nie su nalepky, su to normalne A4 vo vyveskach a asi to ide cez Recar...
Proboha jenom nekupujte ty moskevský vozy, budete z
nich nešťastní. My v Praze je teď obmněňujeme za
ukrutný peníze. Jedna nová souprava od ČKD stojí
200 000 000 Kč,- ano přesně tak dvěstě milionů korun
českých a to jich potřebujeme 100. Už nikdy bych
nenakoupil ty "russia shity". Kvůli nim nám popraskal Nuselský most. No a jestli mluvíte o těch přetížených mostech tak to by opravdu pomohlo metro. U nás v Praze přepraví metro denně přes
1 milion cestujících. I my máme problémy s dojíždějícimi za prací a za kulturou, tím pádem je
v Praze přes den i 1 500 000 lidí a řeknu vám,
že mé každodení dojíždění do školy metrem je
nezáviděníhodná situace. Občas mám problém se do
soupravy dostat a to má kapacitu 1400 cestujících
při intervalu 2 minut.
Cookies: Presne tak!
All: Bratislava má 450 000 obyvateľov. V pracovnom dni sa jej počet zvýši na 650 000 až 700 000 čo tvoria dochádzajúci a prechodne bývajúci. Dlh Bratislavy je vyše 5 mld. Sk čo nie je zrovna najlepšie. No a čo s tým metro? Nehovorím, že by sme tu mali mať 30 km sieť metra, ale aspoň Petržalku treba spojiť s ostatným mestom niečim rýchlim a výkoným a idúcim po vlastnom telese či už nad zemou, po zeme alebo pod zemou. Postačujúce by bolo možno len obsluhovať naprieč územie celej Petržalky a širšie centrum mesta, ktoré by sa uzatváralo kruhom tak ako je to navrhované pri type ľahkého metra MATRA. Či tam bude jazdiť tento typ metra, prípadne moskovský typ alebo aj rýchlostná veľkokapacitná električka, ktorá by mohla mať interval minimálne 2 min. o tom nech rozhodnú odborníci a hlavne financie. Ale nech to netrvá dlho. Musím, síce nerád ale predsa uznať, že je to výkon DP Bratislavy prepraviť 90 000 ľudí cez 4 mosty nad Dunajom a to 24 linkami autobusovej dopravy v trvaní 2 hodín rannej prepravnej špičky. Pre nezasvätených, poprípade priateľov zo zahraničia: PETRŽALKA je vyvrcholenie socialistickej architektúre v panelovej výstavbe. Je to najväčšie slovenské panelové sídlisko, možno aj československé so 130 000 obyvateľmi nasťahovanými do tzv. králikárni. Nachádza sa na druhej strane Dunaja, čiže ak sa chce Petržalčan dostať do mesta alebo na Slovensko musí použiť niektorý zo 4 mostov, z ktorých jeden je na spadnutie a druhý je už kapacitne preťažený, čiže ostávajú ešte dva, z ktorých jeden nanávidí väčšina Bratislavčanov, lebo za jeho obeť padla polovica krásneho historického mesta začiatkom 70-tých rokov. Je to tzv. MOST SNP s reštauráciou na pilieroch vo výške 80 m nad hladinou Dunaja. Určite ho poznáte. Ale vráťme sa k tej Petržalke a kvalite dopravy. Ako sa môžete dočítať, tak vám Petržalka vyznie dvoma slovami: "BETÓNOVÁ DŽUNGĽA". O tej kvalite dopravy neskôr, musím končiť. MAJTE SA VŠETCI PEKNE!!!!
Jaroslav Praha

Jaroslav Praha

tak už toho necháme,co říkáte a pojdme se bavit o MHD v ČR a na Slovensku!máte někdo k dispoici tu Banskou Bystrici muj mail je jaroslav.farnik@post.cz
predem dekuji
No jasne, zabudol som, co sa dalo cakat?
Ta elektricka co mala tu poruchu (ako sa to da lepsie nazvat?) bola s reklamou na Ericssona? Leo nejaku som pred chvilou videl na linke 5...
No a druha vec sa tyka metra: Ja ho nechcem. Bratislava je moc mala aj financne, aj rozlohou a aj hustotou obyvatelstva.
ufo: ako keby to nebolo na indexovej stranke
d3k0: Aj ked je 30 rokov dost vela, pochybujem, ze sa splni co len 50% toho co si napisal, teda uzemneho planu. To by museli na Slovensko priletiet nejake peniaze a mne sa zda, ze radsej zit takto ako zadlzene (nehovorim ze takto je to dobre - ale VRAJ ma Bratislava vacsi dlh ako (a teraz neviem - jedno alebo druhe) svoju hodnotu / rocny rozpocet). Inak oponujte mi lebo je to iba moj nazor..
TeBeCe a pauzy vodicov: Si pisal ze 5 ma pauzu 30 minut a 1 35. To by znamenalo, ze na jednu jazdenu minutu pripada pre 1 - 0.9 minuty pauzy a pre 5 - 0.57 minuty. Preco je to tak?
All: Kdesi som cital asi pred dvoma rokmi, ze naklady na 1 kilometer jazdy elektricky su okolo 8 korun, autobus okolo 6 a trolejbusu cca. 23. Preto zastavam elektricky pred trolejbusmi, aj ked ceny sa uz zvysili. Nehovorim o vyhodach jedneho ci druheho ale toto hovori za vsetko. Troleje zeru strasne vela ked idu viac ako 40 km/h, ale oplatia sa napriklad na Dlhe diely, Karlovku ci Palisady. Nevie niekto aktualnu statistiku? Dakujem.
All: Koniec politiky, prosim. Ano, vy Cesi ste asi o 30% lepsi, NO A CO???
All: Nepozerajte sa na dpb.sk, lebo je to este viac grcane ako predtym...
To je na zatial asi vsetko, mozno sa este ozvem
PS strasne pekne bezi tato debata. Ja som tu chvilu nebol a nestacil som citat...
D3k0: z tvojho prispevku mi nie je celkom jasne, ci ta uprava tabuliek s cislami je skutocne upravena nejakou celostatnou normou typu STN, ci EN, alebo to je len nejaka miestna norma. Pretoze napr. DPB a DPMK skutocne tabule podla tejto normy maju. DP Zilina a Presov maju tabulky take, ze cislo je uvedene vlavo, cervene v bielom poli zhruba stvorcoveho tvaru, a trasa je uvedena bielym pismom na modrom podklade v zbytku tabulky. To je zboku. Porusuju tym nejaku normu?

BTW, Zilina ma zboku format tabulky svojskych rozmerov (zhodny na vsetkych vozidlach) a vpredu taky velky stvorec a la 14 Tr, tiez na vsetkych vozidlach. Presov ma zase vsetky bocne transparenty, aj na a-busoch, velkostou zhodne s trolejbusovym formatom (take tie prilis podlhovaste.)
Uz jazdi 7109 na linke 14
TeBeCe> Podľa územného plánu by na Dlhé diely mali predsa len ísť trolejbusy. Nakoniec to dopadne tak, že tam budú chodiť 100 rokov autobusy 🙂
Ja by som tu T3Sku dobrovolne ocistil... NEMOZEM ????
KLF: Na linke 5 na konecnej Pri Krizi je v sedle prestavka cca. 30 minut (jedna 5 pride na konecnu ked dalsia odchadza (priblizne) a este jedna medzi nimi stoji), a jednotka ma asi o 5min. dlhsiu prestavku, no na stanici ju ma tusim kratsiu. Asi pred tromi rokmi zaviedli tzv. striedacov (no netusim ci to este funguje), ktori striedali na jedno kolo vodicov aby mali nejaku dlhsiu prestavku...
No a okrem planov na vystavbu elektrickovej trate na Dlhe Diely o inych neviem...
DP> Pozri, my sme sa tu pôvodne bavili o tom, či sú lepšie Karosy alebo Ikarusy. Písali sme tu o tom, že pri rovnako lajdáckej údržbe vozidiel vydržia Ikarusy dlhšie ako Karosy. No a hneď z toho vznikol medzinárodný problém. Pokiaľ viem, nikto zo Slovenska vám nevyčítal napríklad kauzu ČT a nevyvyšoval sa nad vás. To isté by som preto očakával aj od vás. Namiesto toho sme sa tu mohli v minulých príspevkoch dočítať, čo sme všetko zvorali. My dobre poznáme svoje chyby, takže nám ich nemusíš pripomínať. Keby niekto z nás prišiel do českého diskusného fóra a písal tam vaším štýlom, tak by ste ho snáď cez internet ukameňovali.
D3K0:Ja si myslim, ze kazdy clovek v demokratickem state, ma pravo na vlastni nazor a nikdo nema pravo mu u vyvracet... a ty jsi to ted udelal!(nick Jaroslav Praha)
DP: Aj ja si myslím, že Škoda je schopná firma a mne osobne sa najviac páčia ich 21 a 22 Tr/Ab.
Milankove ze Slovenska tady mate prehled tech nejdulezitejsich zakazniku firmy SKODA (tramvaje, autobusy, trolejbusy,vlaky apod.):
Ceske drahy, Ceska republika
ZSR, Sloveska republika
Deutshe bahn, Nemecko
FNME, Italie
RZD,Ruska federace
Ukrzaliznicja, Ukrajina
Portland Central City Streetcar,USA stat Oregon
Tocoma Link Light Rail, USA stat Washington
Severoceske doly,Ceska republika
Dopravni podnik hl.m.Prahy a.s., Ceska republika
Dopravni podniky mest Plzne, Ostravy,Liberce,Olomouce, Ceska republika.
CKD Vagonka s.r.o., Ceska republika
ELIN,Rakousko
SAB Wabco, Svedsko
AOZT,Vagonmas,Sant Peterburg, Ruska federace
Staci?
Jaroslav: Myslím, že tvoj príspevok patrí do nejakého českého diskusného fóra a nie sem. Pochybujem, že sem niekto chodí preto, aby sa dozvedel, akí sú Slováci debili. Pre istotu si 10x prečítaj Papyrov odkaz :)))

Martin: Zatiaľ je vo vozovni len jeden Ikarus 412 a ešte nemá ani ŠPZ. Možno DPB ešte nezaplatil clo... V každom prípade sa zvonku skôr podobá na naše Ikarusy 415, než na ten jediný I 412, ktorý sme mali doteraz.

All: S tými tabuľami a dokonca ani s číslovaním liniek to nie je také jednoduché ako sa môže zdať. To totiž upravujú normy, v ktorých sa jasne píše, že normálne linky najú byť žlto-čierne, expresné červeno-biele a medzimestské čierno-biele. My už oficiálne nemáme expresné linky, aj keď je to samozrejme blbosť. Preto som expresy uviedol medzi trasami liniek.

KLF: Ak sa chceš dozvedieť niečo o nových električkových a trolejbusových trasách, odporúčam ti do konca mesiaca navštíviť Primaciálny palác, v ktorom je na pripomienkovanie umiestnený územný plán do roku 2030. Okrem iných zaujímavostí by sa mala predĺžiť električková trať z Dúbravky do Devínskej Novej Vsi - Volkswagenu (ale je to tak sprosto vymyslené, že električka by išla ako dnešná 92ka - elegantne by obišla celú Devínsku Novú Ves...), elina by mala ísť aj po Riazanskej a aj zo Zlatých pieskov do Vajnor. Trolejbusy by sa mali objaviť v celej Petržalke (dokonca aj v Kopčanoch, Kapitulskom a Janíkovom dvore), na Tomášikovej, v novej vozovni v Prievoze, v Slávičom údolí, na Starých gruntoch, Dlhých dieloch, Pražskej, Hroboňovej, Ul. Prokopa Veľkého, Lamačskej, v Lamači a v okolí Ústredného archívu.

Vado: Máš pravdu, dúfam, že už nebudú podobné príspevky na stránkach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.