Myslim, ze niekdo si asi poriadne slahol, ked navrhoval nove linkove vedenie ... niektore zmeny su este celkom dobre (asi 10%), ale zbytok je hovadina ... mozno si pani co to navrhovali myslia, ze to bude super, ale je to uplna magorovina ... urcite to navrhovali pani experti co sa vozia linkami BMW a Mercedes
Vyberám z toho bodu 9 - "Súčasný ranný nábeh prevádzky MHD v čase okolo 05:00 je cestujúcou verejnosťou nevyužívaný, z tohto dôvodu sa už u novo spracovaných grafikonov toto zabezpečuje s posunom o cca 30 – 45 minút do neskoršej dennej doby." - no neviem, ale keď občas idem prvou alebo druhou 201, alebo 202, tak mi vôbec nepripadajú, že by boli nevyužívané...
K tomu trabantu:
A vdaka dvojtaktnemu pracovnemu cyklu ma motor aj nizku ucinnost a ked je rozhaseny, tak zere aj 8 litorv, ak nie viac. Vyhodou je ultra jednoducha kontrukcia, totiz oproti stvortaktu ma dvojtakt iba stvrtinu pohyblivych casti. A co ekologia? Ta ta netrapi?
Inac trabanta sme mali, je to vyborne vozitko, len keby to malo iny motor.
HA HA HA. "si objednavat MHD aj(!) od niekoho ineho ako DPB".
Vo viacerych mestach jazdi v jednom systeme viac dopravcov a cestujuci si ani nemusi vsimnut, ze s kym teraz prave ide. Tusim vo Wiedni je to tak. Samozrejme, ze som nemal na mysli poslat DPB do likvidacie a vsetok jeho hnutelny majetok do zbernych surovin. Skor take, ze sa spravi tender alebo co na kazdu linku alebo baliky liniek zvlast. A DPB by bol len jeden zo zaujemcov. Nie za dva tyzdne ale v dlhsom casovom horizonte.
Ked sa teraz reformuje zachranna zdravotna sluzba, tak financne skupiny zacinaju nakupovat vozy a biju sa o zamestnancov(taka analogia). Neverim, ze by o robenie MHD, minimalne busovu cast nemal nikto zaujem.
ano, iste s tebou suhlasim, ale ešte raz ten kusok by som nenazival nosný systém. Totiž, ja osobne si to v prepchatom centre ako nosny system na povrchu neviem predstavit. Ak to ma mat interval 2-3 minuty, tak celkom isto sa začnú tvorit v centre električkové zápchy presne také isté ako začiatko 70-tych rokov v Prahe. Viem, že je to vo výhlade, aby sa električka v meste dala pod zem napr. ako v Stutgarte, aby električka nebola ovplyvnená povrchovými koliziami s gumokolmi a viem aj to, že určite sa to neda spravit hned. Všetko chápem. Ale pokial to tak niekedy nebude, tak ako volat toto nosným systémom, ktorý ostane visiet napriklad visiet dakde na v centre pre nemožnost malo rozvetvenej siete, sa mi to zdá trochu čudné volat NDS. Ale to je iba moj názor. Inak, čo myslíš, zvládne chabá siet, preplnené ulice atd 2-3 minutový interval prilahla kolajova siet pri vyustení zo stareho mosta ten napor z hladiska priepustnosti ? Ja si myslím, že nie a preto budu musiet byt aspon 4-5 ak nie6 min. intevali, pretože oblast Šafka a Kamenneho nam. SNP a Špitalskej je obvzlašt zle priepustna. Čo ty na to? AKý je tvoj nazor na to ?
Ved prave o to ide, ze BA ma nosny system na baze elektriciek - este tak keby sa k nim mesto aj tak spravalo a nielen neustale hovorilo o tom, ako raz v buducnosti budu elektricky preferovane na radialach... Ved snad si nemyslis, ze sa x-miliardova trat do Petrzky bude budovat len-tak aby tam bola elektricka Prave preto to chcu stavat, ze to ma byt nosny system.
1.9.2005 - cez novootvoreny Most Apollo sa presmeruju linky 85 a 86 a ine asi tazko, lebo by to predstavovalo narast vzkm
1.9.2006 - po uzavreti Stareho mosta sa bude musiet vsetko niekam presunut. Kedze to pri pocte 7 liniek bude predstavovat narast vzkm, bude musiet dojst k ruseniu liniek, t. j. bude musiet dojst ku kompletnej reorganizacii MHD v Petrzalke
2008 - po vybudovani elektricky sa budu musiet zrusit linky konkurujuce elektricke, t. j. bude musiet dojst ku kompletnej reorganizacii MHD v Petrzalke
Variant B - nove linkove vedenie
1.9.2005 - uskutocni sa tato rozsiahla zmena
1.9.2006 - L50 sa skrati po Safko, L95 pojde cez Most Apollo
2008 - L95 sa nahradi elektrickami, L83 sa predlzi k Technopolu
-----
Co je lepsie pre cestujucich? Jedna velka zmena a potom uz takmer nemenny stav, alebo dalsie zmeny a zmeny a zmeny, ktore v konecnom dosledku aj tak budu musiet vyustit do podobneho linkoveho vedenia, ako je v navrhu?
To je síce pravda, lenže ja by som vybudovaní cca 8 km dlhého úseku uplne obyčajnej električkovej trate nerad tomu hovoril nosný systém. To potom možem prehlasit za nosný systém všetky ostatné radiály.
v sucasnosti chodim vacsinou (okrem navratovo domov v pracovnych dnoch v neskorych hodinach) kombinaciou 201/202 a 97 medzi zastavkami cilizska - holicska. Cez pracovne dni vecer pouzivam priamu linku 78; cez pracovny den ju nepouzivam z dovodu zdrzania v neprejazdnych krizovatkach v meste, cez weekend nepremava, vecer to je uz s prejazdnostou mesta lepsie. Pozri si prosim trasu na mape. Potom si prosim prehliadni na tej mape tebou navrhovane spojenia a skus sa zamysliet nad tym, co mi prinesie to, ze ma novonavrhovane linkove vedenie dotlaci cestovat cez centrum, aj ked mi staci prejst len perifernymi oblastami mesta ? Akurat uviaznem na zapchatych krizovatkach...
V sucasnosti s kombinaciou liniek 201/202 + 97 uviaznem v tom extremnom pripade na neprejazdnej vrakunskej (rano), slovnafte (rano) a pristavnom moste (popoludni), v pripade pouzitia auta (trasa cez vrakunsku, gagarinovu, dialnicu, pristavny most, dolnozemsku a kutlikovu) uviaznem na neprejazdnej vrakunskej (rano) a pristavnom moste (popoludni).
Tebou navrhovana kombinacia 202 + 68 okrem toho ze nemam prestup na hrane tak uviaznem na neprejazdnej vrakunskej a obcas obtiazne prejazdnej krizovatke gagarinova - tomasikova ku ktorej sa s vysokou pravdepodobnostou prida zhorsena prejazdnost krizovatky mlynske nivy - kosicka; v pripade 78 + 95 je to obdoba sucasnej 78, t.j.: ruzinovska - tomasikova (rano), trnavska (popoludni), trnavske myto, dostojevskeho rad + safarikovo nam. (popoludni); Okrem toho v IGK si budem sediet pekne v pohodli sam, pri prestupe mam malu pravdepodobnost ze sa mi ujde volne miesto na sedenie (v bodoch kde prestupujem teraz to je este vcelku pravdepodobne)
PS: planujem kupit trabant, su lacne a maju vcelku nizku spotrebu (maly, 600ccm motor a lahke vozidlo ) a malu narocnost na udrzbu (jednoducha konstrukcia, nie je vela veci co sa na nej moze pokazit )
OK, ale ak bude po vystavbe elektricky chodit vlak kazde dve minuty, ma zmysel nechat jazdit po Petrzalke nejake motaky? Ak ma mat elektricka interval v spicke 12 minut a ludi nechame cestovat busmi len preto, ze im idu odvsadial vsade, tak naco potom stavat elektricku? Zaklad filozofie tohto systemu je naucit ludi cestovat nosnymi linkami, pretoze ak dojde k budovaniu elektricky, tak ta uz bude musiet byt nosnou a nebudu jej moct konkurovat autobusy.
Aj keď sa mne osobne trošku zhorší cesta do školy (teraz nastupujem do prázdnej L94 na Budatínskej a odvezie ma až na Vazovovu) mne sa ten návrh lúbi a myslím si, že v konečnom dôsledku po pol roku, keď si na všetko zvyknem bude sa mi jazdiť po meste lepšie. Tiež si myslím, že istý odlyv ľudí z mhd nastane, ktorí si povedia, ja vám na takéto seriem, ale myslím si, že ak sa nebude neskôr z intervalov uberať ale naopak v jednotlivých potrebných linkách sa bude naopak zlepšovať, tak sa dosť ľudí vráti.
Ako veľké plus by som označil toto:
Cez Prístavný most bude jazdiť iba linka 98 čo znamená, že vo večných zápchach bude trčať už len táto linka a nie aj 68, 97, 96, 86 a teda ex.198. Aj presmerovanie L87 (ex 97) cez most Košická sa môže zdať byť ako hlúposť a zbytočné zvyšovanie vzkm, ale v konečnom dôsledku vďaka zápcham na nájazdoch Prístavného mostu bude cestovanie rýchlejšie a spotreba nafty cca rovnaká. (A nemyslite si, že most Košická nejako pomôže zápcham na prístavnom moste. Ono pomôže ale následné otvorenie dialničných úsekov a prevedenie celého tranzitu cez tento most ešte len narobí vrásky načelách mnohým vodičom)
Ďalším prínosom je znormálnenie električkových liniek a šanca vyrobiť normálne intervaly bez nutnosti sa trápiť nad prekladmi, ktoré sa aj tak nikdy nepodria na nie že 100% ale ani na 80%.
Zrušenie zastávky Chlumeckého a vybudovanie zasávky pre Hydroconsultom je tiež plus. Aj keď tu by som označil hneď aj MINUS, že sa tu neurobí zastávka viedenského typu hneď a samozrejme aj s povrchom Cretteprint pre L94. Hned to označujem za trvalé provizórium.
Ušetrenie 19,3 mil u busov a 8,1mil u električiek. Na alternatívne náklady by som to videl na 3 kĺbaky aj keď nám je zrejme všetkým jasné, že to bude miesto straty 140mil \"len\" 110. (pán boh zaplať aj za to.
Srdce mi plesá nad tým, že aj keď sa bohužial nekúpi ani jeden kĺbový alebo sólo autobus po tejto zmene bude v uliciach BA o 10 vrakov menej.
Ak by som mohol navrhnúť nejakú výhľadovú zmenu tak:
L88 prebudovať kompletne na trolejbusovú a spojiť ju s L210. Tá by bola vypravovaná kĺbovými vozidlami a L21 by bola skrátená na hl. stanicu.
Viem, že most Košická je schopný niesť stĺpy pre troleje, je toho schopný aj Nový most? Viete niekto? Ak by nie, tender na dodávku trolov s pomocným pohonom predsa vyhlásený bol ☺
hmm, ak by to bol nosný systém ok, ale toto ma byt nosný sytém ? možno prvá fáza, ktorá sa aj tak ešte ani nebuduje. Podla mna by to malo byt tak, že ak maš nosný systém či už na báze rýchloeliny alebo metra, malo by sa na základné tahy - svetové strany dostat max na 1 prestup od nos. systémom. Napr. pražské metro. Nastupim na Černom moste a stčí mi jeden prestup na to aby som sa ocitol na jedenom z okrajov Prahy, čo v tomto nebude možné. Ja netvrdim, že všetko ma chodit všade, ale zakladne smery by mali pretinat mesto a na tieto nosné - najlepšie kolajové nosné linky može byt doplnkový prestupový systém aký chce. Ale tu sa aj po dobudovaní eliny do Petržky takeho dačoho asi sotva dožiješ.
Kvantum prestupov vyjde len cloveku, ktory bude chciet silou mocou cestovat rovnakou trasou ako doteraz. Ako napr. spojenie Dolne hony - Luky - doteraz kazdy siel cik-cak 97kou, po novom sa da ist 68+202. Alebo Bulikova - Hlavna stanica - doteraz 83+81/93, po novom 88+210.
Preco sa ale nezaoberas napr. takymi spojeniami ako vikend Luky - Raca? Doteraz cik-cak 95 + 11 (s priemernym cakanim 10 minut), po novom 98 + 3/5/11. A zarucene to bude rychlejsie spojenie s priemernym cakanim na elektricku 3.33 minuty. Alebo tolko kritizovane vikendove spojenie AS Bajkalska - Ekonomicka univerzita - teraz uz bude. A aj spojenie intraku EU v Pristave so skolou. Niektore spojenia pribudli, niektore odbudli...
Dal som si totiz niekolkohodinovu pracu a vypisal som si vsetky nahrady spojeni zo vsetkych zastavok, ktore vykonavaju terajsie linky. Prisiel som len na jediny zadrhel s x prestupmi - som zvedavy, ci ho najdete aj vy
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
K tomu trabantu:
A vdaka dvojtaktnemu pracovnemu cyklu ma motor aj nizku ucinnost a ked je rozhaseny, tak zere aj 8 litorv, ak nie viac. Vyhodou je ultra jednoducha kontrukcia, totiz oproti stvortaktu ma dvojtakt iba stvrtinu pohyblivych casti. A co ekologia? Ta ta netrapi?
Inac trabanta sme mali, je to vyborne vozitko, len keby to malo iny motor.