Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #45374:
Nejaké konkrétne návrhy alebo len plané teoretizovanie? Očakávam návrhy na prestavby a prístavby žeelzničnej siete v meste. Podmienka: žiadne asanácie! Myšlienku na akúkoľvek výstavbu železnice v BA v zmysle mestskej dráhy padli so zrušením trate na Nivách a pozdĺž Trnavskej cesty.
Reply on: Sommelier #45373:

1) Prečo by malo byť racionálne prestupovať pred centrom? Nejako mi chýbajú argumenty. Ešte k Tvojej minulej odpovedi - ako mmá tranzitným vlakom cestovať občan obce, kde žeelzničné spojenie nie je?
2) Nive NEBOLI NIKDY plánované ako kolajovo zeleznicny uzol tranzitnej kolajovej dopravy tohto mesta, neviem, kde si na to prišiel. Si uvedom, ako vyzerala a vyzerá žeelzničná koľajová sieť BA.
Reply on: tomas1 #45368:
Vážení, je čím ďalej tým viac jasné, že diskutujete o čomsi, čo ste maximálne tak na mape videli. Kde je v Prahe aký kríž? Však Praha je práve typické mesto s chaotickým linkovým vedením odvšadiaľ všade, len má našťastie toľko peňazí, že si to môže dovoliť. Geografické a urbaniestické usporiadanie Brna je zásadne odlišné od Bratislavy, tak neviem, čo tu chcete porovnávať? Myslím, že my tu všetci na DF iMHD vieme, že MHD v BA nie je ideálna ale rady pána tomasa1 by to dokázali jedine ešte zhoršiť. Na jednej strane tu vyplakáva nad tým, ako ľahko vyhnať cestujúcich do áut, čo je síce pravda ale na druhej strane hneď umne navrhuje opatrenia, ako ich do áut vyhnať ešte viac.
Reply on: tomas1 #45366:
Počúvaj ma, šuhajko, vysvetlíš konečne, čo si teda predstavuješ? Chceš málo liniek s hustým intervalom aelbo chceš linku z Vinohradov k Polusu? Lebo v systéme s málo linkami s hustým intervalom takáto linka rozhodne existovať nebude a to z takého prostého a prozaického dôvodu, že neexistuje dostatočne silný prepravný prúd, ktorý by oprávňoval zriadenie linky v takomto smerovaní.
Reply on: tomas1 #45363:
Ty máš nejako predpísané, že sa musíš učiť sieť naspamäť? Keď pôjdem do Trnavy, tak síce pôjdem autom, lebo tam MHD prakticky neexistuje, ale ak by som teoreticky chcel ísť vlakom a MHD, tak si zistím vopred, ako sa dostanem zo stanice do svojho cieľa a nebudem sa zamýšľať nad tým, či je neprehľadný systém spojov z Kopánky do Jaslovských Bohuníc.
Reply on: tomas1 #45356:
Využíva sa toľko električiek, koľko sa dá. Alebo má pán takú predstavu, že zrušíme pár autobusov trebárs v Lamči, v Devínskej Novej Vsi, v Petržalke či na Dolných Honoch a namiesto nich posilníme električky medzi Račou a Polusom???
Reply on: tomas1 #45355:
Počúvaj ma, netrep sprostosti. S JEDNÝM prestupom si sa mohol dostať k tomu Tvojmu slávnemu Polusu. A nem,usel si sa drgíňať ani do centra, ani do Karlovej Vsi, stačilo na Riazenskú, milý drúčik. A električky majú interval 12 minút, ale každá linka, na Vinohradoch ich máš ŠTYRI. A čo tu furt trepeš o Topoľčanoch? Kto by jazdil z Topoľčian do BA vlakom? Však rozmýšľaj trocha a uvedom si, že tu nediskutuješ s úplnými trkvasmi, čo Ti tie Tvoje múdra bez oponovacieho konania zožerú. Nie si náhodou zo slávnej firmy ASCII Solutions???
Reply on: 81-71 #45354:
A čo by sme získali posunutím stanice o niekoľko sto metrov k depu? Že by sme narovnali peróny a dostali stanicu do miest, kde nie je dopravná obslužnosť ? ?
Reply on: tomas1 #45361:

Presne tak. Samozrejme to zalezi aj od dopravnej zataze, ale vela frekventovanych autobusovych liniek by bolo vhodne nahradit niecim kolajovym a metro je az moc drahe a nadvykonne.
Reply on: S499.1023 #45343:

Nic, nieco sa mi zdalo.
Cafte páni, práve som objavil toto forum a zda sa mi celkom zaujimave a mam pocit ze ludia co tu diskutuju nieco fakt vedia.

Chcel by som nadhodit otazku nosneho dopravneho systemu. (trosku to suvisí s tým co nadhodil Sommelier v #45173.)

teda, co si myslite, ako by mal NDS vyzerat?

Dakujem za reakcie.
Reply on: tr3mp #45322:
v Bratislave vzhladom na polohu vsetkych zeleznicnych stanic ani nikdy nebude mozna akakolvek integracia. Zeleznicne trate na uzemi Bratislavy su v tomto stave absolutne nepouzitelne. Po prestavbe, pristavbe urcite. Lenze vzhladom na skutocnost, ze sa uz nad tym nikto nezamysla, a vymysla sa prebudovavanie trati elektrickovych (!!!), co je ta najvacsia hlupost aku mohol ktokolvek vymysliet.
Nepytajte sa ma preco, sami to dobre viete.
Reply on: si #45319:
urcite s Tebou suhlasim. Prestupovanie je ale podla mojho nazoru vecou organizacie. V mestach kde funguje kvalitny system nikomu prestupovanie nevadi. A napriek tomu jednoducho musis prestupovat. Je uplne to jedno ci budes prestupovat na Nivach alebo niekde v Raci. Tak trochu ked si to uvedomis, napriklad take Malacky su vo velkej aglomeracii predmestim. A ako je mozne, ze sa teda z takej vzdialenosti dostanes priamo (!) do centra za 30 minut ? Je ovela racionalnejsie prestupovat pred mestom ako v jeho centre.
Ad 2: Nivy boli dllllllho planovane ako kolajovo zeleznicny uzol tranzitnej kolajovej dopravy tohto mesta. AAAAle je to o peniazoch. Na jednej strane peniazoch na stavbu niecoho takeho, na druhej peniazoch za administrativne budovy. A sme tam kde sme boli. Mozme si za to sami a dobre nam tak.
Nadavat vie kazdy.
Bratislava raz bude mat milion aj dva miliony mozno aj tri miliony obyvatelov. Uz teraz je v nej daloko cez 650 tisic kazdy pracovny den. A ako sa budeme pri jej 4,5,6 nasobnej rozlohe, velkosti a hustote prepravovat je otazka pre nas a nie pre tych, ktori opat na nas budu nadavat.
tomas1: Ty si na jednej strane proti linkám odvšadiaľ všade a na druhej strane navrhuješ priame spojenie jednej železničnej stanice (vlastne skôr zastávky) Vinohrady s Ružinovom a Prievozom. Tebou navrhované spojenie okrem toho, že by aspoň časť trasy bolo v súbehu so závislou trakciou akurát zdvojuje už existujúce linky, ktoré môžeš bez problémov pri prestupnom tarife využiť. Konkrétne spojenie Vinohrady - Polus: ľubovoľná električka a prestup na 50ku (prestup na hrane to sice nie je, ale tá minúta presunu sa dá zvládnuť), prípadne do Prievozu prestup na 86 (čo už nemusí byť v mimošpičkovom čase prestup "hneď", ale na Prievoz je aj interval 86ky pri kĺbovom autobuse pomerne luxus). Zavedenie ďalšej linky po tej istej trase by znamenalo zhoršenie intervalu existujúcich liniek. A bohužiaľ až do stavby Tomášikovej neexistuje iná využiteľná spojnica Račianskej a Vajnorskej v diskutovanej oblasti ako Riazanská a Odborárska, kde už MHD jazdí. Takže nová linka by bola len zdvojením už existujúcej.
Reply on: tomas1 #45370:
no jasne plne suhlasim
Reply on: janulo #45369:
tak tak, a kazdy rozumny vie ako lahko je donutit ludi cestovat autom a ako tazko je ich prilakat spat, o par rokov moze prist niekto komu sa bude chcet ale uz sa nebude dat
Reply on: tomas1 #45368:
to je pravda ale to je len o tom ako sa nejakemu xy chce a navrhne . ale navrhuju to asi taky ludia co vzivote nesli v MHD
Reply on: janulo #45367:
Porovnavanie Prahy a BA vzhladom na pocty obyvatelov nieje najrozumnejsie. V takom Brne nemaju kriz v strede a prestupny system tam funguje vyborne.
Reply on: tomas1 #45366:
stou mapou to bolo myslene tak , ze oni maju kriz a v strede s aprestupuje na vsetky strany a nechodia vozy od vsadial vsade ?
Reply on: janulo #45365:
Ked niesu elektricky, rozumnejsie by bolo skor zredukovat pocet liniek napr. na osem a zvysit intervaly. Vo vacsine velkomiest vyspeleho sveta su prestupne systemy, v Bratislave je to system odvsadial vsade, a to je podla mna zakladna chyba - taky system je dobry v spicke pre ludi iducich do prace, ale mimo spicky je to nanic.
Neviem ako mam chapat to s mapou, je to myslene na strukturu mesta alebo ze neni nosny system? Elektricka sa ako nosny system pouzit da, aj ked tazko zo sucasnymi vozidlami a s ich sucasnym poctom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.