Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #45379:
ZST Vinohrady a jej spojenie s juhovychodom (napr. s Polusom, ktory si z mojich prikladov UCELOVO vybral) som pouzil na ilustraciu celkovej absurdity sucasneho systemu.
Rovnako aj Brno som uviedol len ako jeden z mnoha prikladov. Ten, kto to tam pozna vie, ze od stanic z kazdeho smeru sa dostane s MHD na vsetky svetove strany a to prosim pekne je v prestupnom systeme s malo linkami, hovoria tomu uzly a nemaju len jeden na HLST v centre. (Modrice, Kralovo pole,...)

No taku linku 50 by bolo vhodne od slimaka presmerovat na ZST Vinohrady. Argument, ze tam nieje otoc obstoji len vtedy, ak by DPB robila neuspesny tlak na mesto na jej vystavbu. Je jasne, ze ti na radnici ked sa vozia v bavorakoch? vedia prd, to im treba predlozit nejaky lakavy radikalny navrh na zmeny.

Re #45383 S499.1023: Vyhovorka na MIESTNE SPECIFIKA to je velmi casty a velmi hlupy argument v prospech zachovania sucasneho stavu, sa pouziva nielen v BA.

A k PRAHE ano, maju odvsadial vsade a mimochodom tam nadavaju na riedke intervaly(viac ako na spinu vo vozidlach), a tam rovnako ako v BA je odliv k individ.doprave vyrazny - dosledky systemu od vsadial vsade. Praha je proti tvojej argumentacii. To bol ale priklad zo strany Janula, aj to s tym krizom, takze reagujes na nespravneho.
Reply on: Sommelier #45388:
Áno, a ja píšem, že odkedy zanikla trať na Nivy (čo boli tie koľkajnice pozdĺž Karadžičovej), je mestská žeelznica v BA odpísaná. A keby sa s tým koridorom, počítalo, tak by sa nezastaval.
Re #45389 Sommelier: A tá časť trate, čo by neviedla po pozemku MO, by viedla kade? Po estakáde nad Bajkalskou či ako? Okrem toho sa obávam, že pre zachovcanie akého-takého polomeru oblúka by si možno musel búrať ešte ja Polilkilniku Tehelná. A ako by si do Filiálky zaústil trať od Kútov? A kto by cestoval z Engerau na Filiállku ešte hroznejšou okľukou, než je dnes z Engerau na Hbf.?
Reply on: Sommelier #45389:
Ten priestor pod kukuricou, objekt MO, poznam aj zvnutra. No, neviem neviem, je to totiz pozemok nielen MO, ale aj SIS. Kolko barakov si nechaju zburat vojaci pripadne SISkari, aby ich pozemkom mohol prechadzat vlak? Podla mna nedovolia nic a neuvolnia ani 1 m2 priestoru.
Reply on: S499.1023 #45385:
no uvazoval som s ohladom na dnesnu situaciu s moznostou trate od Pristavneho Mosta po Bajkalskej, napojit ju na ZST filialka (pripojit pri kukurici) Cast trate by musela viest cez pozemok ministerstva obrany. PETRZALKA - TRNAVSKE MYTO. Vcelku dobre, nie ?
Reply on: S499.1023 #45384:

1. no pretoze je vazne zle pustat do mesta kazdy den 1000 karos, ked by ich mohlo byt 100 a na druhu stranu v buducnosti by mohol fungovat rychlejsi system - uz dnas tie karosy smerom na Nivy viac stoja ako prepravuju, co lezie do penazi SADkam. Urcite. Preco si myslis, ze prestupit v centre je lepsie ?
2. pokial si spomenies, kolaje viedli pozdlz Karadzicovej az do ZST Filialka. Idealne spojenie.
A s tymto koridorom sa seriozne od 70 tych rokov pocitalo. Bol by uplne idealny pre polovicu Bratislavskej dopravy.
http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/06.html

Tak takto by to mohlo vyzerat už v blízkej buducnosti ?
Reply on: S499.1023 #45378:
No dnes už asi nič, ale v dobe, ked to bolo aktuálne asi by to bolo dobré. Áno, peróny by boli rovné, mala sa posatvit nová odbavovacia hala a nie ako teraz ten humbuk (uvidíme, čo vzíde z nového projektu, ak sa postaví nová odbavovacia hala v najbližších rokoch - revitalizácia predstaničného priestoru). Čo sa týka dopravnej obslužnosti, dnes už je to síce pasé, ale v tej dobe tade malo ist metro, ktoré tam malo mat stanicu.
Reply on: Sommelier #45374:
Nejaké konkrétne návrhy alebo len plané teoretizovanie? Očakávam návrhy na prestavby a prístavby žeelzničnej siete v meste. Podmienka: žiadne asanácie! Myšlienku na akúkoľvek výstavbu železnice v BA v zmysle mestskej dráhy padli so zrušením trate na Nivách a pozdĺž Trnavskej cesty.
Reply on: Sommelier #45373:

1) Prečo by malo byť racionálne prestupovať pred centrom? Nejako mi chýbajú argumenty. Ešte k Tvojej minulej odpovedi - ako mmá tranzitným vlakom cestovať občan obce, kde žeelzničné spojenie nie je?
2) Nive NEBOLI NIKDY plánované ako kolajovo zeleznicny uzol tranzitnej kolajovej dopravy tohto mesta, neviem, kde si na to prišiel. Si uvedom, ako vyzerala a vyzerá žeelzničná koľajová sieť BA.
Reply on: tomas1 #45368:
Vážení, je čím ďalej tým viac jasné, že diskutujete o čomsi, čo ste maximálne tak na mape videli. Kde je v Prahe aký kríž? Však Praha je práve typické mesto s chaotickým linkovým vedením odvšadiaľ všade, len má našťastie toľko peňazí, že si to môže dovoliť. Geografické a urbaniestické usporiadanie Brna je zásadne odlišné od Bratislavy, tak neviem, čo tu chcete porovnávať? Myslím, že my tu všetci na DF iMHD vieme, že MHD v BA nie je ideálna ale rady pána tomasa1 by to dokázali jedine ešte zhoršiť. Na jednej strane tu vyplakáva nad tým, ako ľahko vyhnať cestujúcich do áut, čo je síce pravda ale na druhej strane hneď umne navrhuje opatrenia, ako ich do áut vyhnať ešte viac.
Reply on: tomas1 #45366:
Počúvaj ma, šuhajko, vysvetlíš konečne, čo si teda predstavuješ? Chceš málo liniek s hustým intervalom aelbo chceš linku z Vinohradov k Polusu? Lebo v systéme s málo linkami s hustým intervalom takáto linka rozhodne existovať nebude a to z takého prostého a prozaického dôvodu, že neexistuje dostatočne silný prepravný prúd, ktorý by oprávňoval zriadenie linky v takomto smerovaní.
Reply on: tomas1 #45363:
Ty máš nejako predpísané, že sa musíš učiť sieť naspamäť? Keď pôjdem do Trnavy, tak síce pôjdem autom, lebo tam MHD prakticky neexistuje, ale ak by som teoreticky chcel ísť vlakom a MHD, tak si zistím vopred, ako sa dostanem zo stanice do svojho cieľa a nebudem sa zamýšľať nad tým, či je neprehľadný systém spojov z Kopánky do Jaslovských Bohuníc.
Reply on: tomas1 #45356:
Využíva sa toľko električiek, koľko sa dá. Alebo má pán takú predstavu, že zrušíme pár autobusov trebárs v Lamči, v Devínskej Novej Vsi, v Petržalke či na Dolných Honoch a namiesto nich posilníme električky medzi Račou a Polusom???
Reply on: tomas1 #45355:
Počúvaj ma, netrep sprostosti. S JEDNÝM prestupom si sa mohol dostať k tomu Tvojmu slávnemu Polusu. A nem,usel si sa drgíňať ani do centra, ani do Karlovej Vsi, stačilo na Riazenskú, milý drúčik. A električky majú interval 12 minút, ale každá linka, na Vinohradoch ich máš ŠTYRI. A čo tu furt trepeš o Topoľčanoch? Kto by jazdil z Topoľčian do BA vlakom? Však rozmýšľaj trocha a uvedom si, že tu nediskutuješ s úplnými trkvasmi, čo Ti tie Tvoje múdra bez oponovacieho konania zožerú. Nie si náhodou zo slávnej firmy ASCII Solutions???
Reply on: 81-71 #45354:
A čo by sme získali posunutím stanice o niekoľko sto metrov k depu? Že by sme narovnali peróny a dostali stanicu do miest, kde nie je dopravná obslužnosť ? ?
Reply on: tomas1 #45361:

Presne tak. Samozrejme to zalezi aj od dopravnej zataze, ale vela frekventovanych autobusovych liniek by bolo vhodne nahradit niecim kolajovym a metro je az moc drahe a nadvykonne.
Reply on: S499.1023 #45343:

Nic, nieco sa mi zdalo.
Cafte páni, práve som objavil toto forum a zda sa mi celkom zaujimave a mam pocit ze ludia co tu diskutuju nieco fakt vedia.

Chcel by som nadhodit otazku nosneho dopravneho systemu. (trosku to suvisí s tým co nadhodil Sommelier v #45173.)

teda, co si myslite, ako by mal NDS vyzerat?

Dakujem za reakcie.
Reply on: tr3mp #45322:
v Bratislave vzhladom na polohu vsetkych zeleznicnych stanic ani nikdy nebude mozna akakolvek integracia. Zeleznicne trate na uzemi Bratislavy su v tomto stave absolutne nepouzitelne. Po prestavbe, pristavbe urcite. Lenze vzhladom na skutocnost, ze sa uz nad tym nikto nezamysla, a vymysla sa prebudovavanie trati elektrickovych (!!!), co je ta najvacsia hlupost aku mohol ktokolvek vymysliet.
Nepytajte sa ma preco, sami to dobre viete.
Reply on: si #45319:
urcite s Tebou suhlasim. Prestupovanie je ale podla mojho nazoru vecou organizacie. V mestach kde funguje kvalitny system nikomu prestupovanie nevadi. A napriek tomu jednoducho musis prestupovat. Je uplne to jedno ci budes prestupovat na Nivach alebo niekde v Raci. Tak trochu ked si to uvedomis, napriklad take Malacky su vo velkej aglomeracii predmestim. A ako je mozne, ze sa teda z takej vzdialenosti dostanes priamo (!) do centra za 30 minut ? Je ovela racionalnejsie prestupovat pred mestom ako v jeho centre.
Ad 2: Nivy boli dllllllho planovane ako kolajovo zeleznicny uzol tranzitnej kolajovej dopravy tohto mesta. AAAAle je to o peniazoch. Na jednej strane peniazoch na stavbu niecoho takeho, na druhej peniazoch za administrativne budovy. A sme tam kde sme boli. Mozme si za to sami a dobre nam tak.
Nadavat vie kazdy.
Bratislava raz bude mat milion aj dva miliony mozno aj tri miliony obyvatelov. Uz teraz je v nej daloko cez 650 tisic kazdy pracovny den. A ako sa budeme pri jej 4,5,6 nasobnej rozlohe, velkosti a hustote prepravovat je otazka pre nas a nie pre tych, ktori opat na nas budu nadavat.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.