81-71: co tu stale splietas metro? Od Vinohradov je tratovy interval 3minuty, v useku Raca-Vinohrady 4min. Ked ho zrazim na minutu a namiesto K2S tam nasadim 2*T3, o kolko mi vzrastie kapacita?
81-71: to ci je opodstatnene jazdit na ASMN sa da jednoducho vycitat zo statistiky predanych CL. Rovnako aj zastavovanie na jednotlivych nacestnych zastavkach. SAD-ka ma sice pasmovy tarif, ale evidenciu a vydaj CL na konkretne relacie.
Dnes som bol u vás v BA, pôvodne som chcel použiť vlak a MHD. Keď som sa ale oboznámil so systémom MHD BA, rozhodol som sa radšej vám to tam zasmradiť a zapchať vlastným autom.
Väčšina obyvateľov Slovenska(KE, BB, TO, ZA,...) vystúpi vo Vinohradoch z rýchlika, a čo im MHD BA ponúka? Električky na 2 smery a nejaké expresbusy, ale len v špičke. Ako sa dostane do Polusu, Ružinova,... Možnosti prestupu sú na tieto smery nevýhodné, musí si nadchádzať do centra. Všade v mestách vyspelého sveta existujú uzly väčšinou pri staniciach ako sú Vinohrady.
Mne sa zdá, že nedostatok peňazí na MHD sa v SR rieši tak, že sa spraví CP ktorý vyhovuje čo najmenej ľuďom a potom sa môžu znížiť výkony?(ľudia z TT vedia o čom píšem, tu sa rušia prednostne najvyťaženejšie linky).
Budem citovat z pôvodneho článku, ktorý tuto diskusiu rozbehol - autor Sommelier: "Vychadzam z osobneho nazoru, ze doprava sa robi DO MESTA a nie Z MESTA. Predstava by bola asi takato: v miestach dostatocne priestrannych a idealnych zriadit casom transferove stanice... Zo smerov od Pezinka, Senca, Dunajskej Stredy, Juznej zeme, Viedne a Zahoria."
Škoda, že sa tie ostatné smery nedaju dáko farebne označit, neviem či si ich totiž všimneš...
Zato, že tu nie ja, ale laminátka prekrucuje fakty, respektíve si vyberá iba určité informacie, za to ja nemôžem, že nespomenul všetko čo Sommelier napísal, ale iba jeden z velkeho počtu smerov...
Ešte raz, príklad ten tvoj slávny Černý most v Prahe. Napokon ty tvrdíš, že električka kapacitne na BA stačí, a metro by sa kapacitne nevyužilo. Takže elina stačí, aký problém ? Žeby metro ?....
81-71: co to zas splietas? Preco prekrucas fakty? Dnes sa neda vystupit z autobusu iduceho z PK? A tie zastavky SAD v Raci, Krasnanoch, Vinohradoch, Zvaracskom ustave a Racianskom myte TO JE CO? TIE SU TAM LEN TAK?
tranzitný cestujúci nepôjdu do stredu metsa na ASMN, iba ak by chceli prstupovat na dákey BUS do zahraničia. On možno myslel regionalnu dopravu. Podla mna je fakt zbytočné, aby napr. ludia, čo idú zo z Modry alebo Pezinka sa museli trieskat az na ASMN, stačí, keby ich BUS vyhodil v Rači alebo na Vinohradoch...nakoniec, vid Praha, kde maju zberné terminaly pre regionalnu BUS-dopravu na koncových staniciacj NDS. Však, stale sa tu stretavam s nazorom, že električka v pohode kapacitne nahradí metro, tak prečo nie ?
Ešte trocha doplním - keĎ budem robiť dopravu DO MESTA a Z MESTA už nie, začnú sa mi v bani hromadiť baníci, eh, čo to trepem, v meste dedinčania (J. Cimrman). To plánuješ riešiť budovaním novej Petržalky a heslom "Co město jednou schvátí to už nikdy nenavrátí" (J. Lada, O osvobozeném princi)?
A taktiež by Ti určite poďakovali tranzitní cestujúci, leby miesto prestupu z jedného autobusu na druhý museli absolvovať cestu spôsobom SADbus-BEÚSbus-ÚNS (nie Ústredná Nákladná Stanica ale Úžasný Nosný Systém)-trombelus-SADbus.
Vážený pán kolega, Tebou navrhovaný model je typickým príkladom odtrhnutosti od života a dopravného modelovanie bez ohľadu na realitu.
Zavádzanie prestupov v spojitosti s redukciou počtu liniek a skracovaním intervalu na zostávajúcich linkách prináša cestujúcim zlepšenie dopravnej obslužnosti a zvýšenie ponuky na linkách.
Naproti tomu občanovi, pricestovavšiemu z Rohožníka, sa núteným vystúpením v nejakej UR (= Ukrutná Riť) dopravná obslužnosť nijako nezlepší, naopak prestup z pohodlia vykúrenej C954 do luxusného miesta na státie v električke ho iste bude vhodne motivovať k tomu, aby nabudúce naštartoval a vytiahol zo stodoly svoju vytunenú Š120L.
Skutočnou cestou je presne opačné riešenie, integorvané cestovné a prímestské autobusy odľahčujúce nosnému systému.
Hm, adeptov na víťaza ja fakt dosť, ale ja si myslím, že to vyhrá predsa len linka č. 63 smer Avion medzi zastávkami "Avion Hypernova" (prestup na linku č. 61 na letisko) a "Avion Shopping Park" konečná. Skúste sa tak previezť. ?
81-71