West> metro nie je zrovna to co bratislava naozaj nevyhnutne potrebuje a mam len jeden dovod preco by som bol za ho postavit. Je to jediny sposob ako dokazat ludom, obyvatelom, do ktorych desiatky rokov bulikaju metro metro, ze metro nie je vseliek na dopravne problemy...
BA totiz urcite nebude mat tak skoro nieco ako som videl v Prahe, ze sa s tym metrom dalo odviezt takmer vsade kde som potreboval, aj do pazin typu Devinska Nova Ves alebo Dolne Hony a supravy tam chodili (v spicke) kazdych 90 sekund, takze po tom co nam jedna zdrhla a my zvyknuty z BA sme boli celi zniceny ze musime cakat, tak sa zrazu len dotrepala dalsia suprava :-)) Nehovoriac o udrzbe, nielen kolajoveho zvrsku v metre, ale aj na povrchu (elektricky), tam si proste necitil ze ides cez vyhybku, krizovatku a podobne... (a to ze tam maju vsade hlasice zastavok, elektronicke panely ani nevravim, a o vylukach ktore su je tiez lepsia informovanost)
Proste, maju peniaze, mozno nie vela, ale urcite viac ako u nas...
Majlk> Nehnevaj sa nemamvonkoncom nic proti BB,ale pocas vladnutia HZDS boli do BB vrazane vsetky prachy a BA dostala zalostne malo oproti tomu kolko potrebovala.Vsetci na Slovensku nadavaju na Centralizmus v BA,ale fakt je ten ze tuto Republiku drzime na nohach a nedostavame od statu to co by sme si zasluzili.Takze busi v BB mozu byt kludne v lepsom technickom stave ako v BA(moja mailova adresa pre tr3mp a d3k0 je tichyz@stonline.sk
S tym rozchodom som mal potom milne info.Ale ak ste sa zmienovali o nosnom systeme tym ma byt predsa metro :)))))))))).Ale nie treba verit.Mozno som naivny,ale L.Moravcik slubil,ze sa pokusi vratit 30%HDP vyprodukovanych BA naspäť do mesta.Vsucastnosti dostavame 11%.Cize ak by mesto dostalo namiesto 3miliard 9 mohli by sme obnovit aj električku(el.vlak) do Viedne-viem trochu utopia.Ale problemi by to urcite ulahcilo
Jedna vec mi este neda. Teraz, ked som bol v BB, tak tam bola ovela horsia kalamita ako v BA (tam fakt neodhrnali), ale MHD jazdila presne podla grafikonov a vodici sa tvarili akoby jazdili po suchej vozovke (napr. trolejbusaci tomu v pohode kotlovali 60 a potom smykom do zastavky). Zeby mali zimne gumy, alebo su snad bystricke vozy zvyknute na vacsiu zimu (ani "vzduch im nezamrzol" a to tam bolo tiez -10).
#4504 West: pises ze rozchod 1000 mm nie je okrem Bratislavy a jedneho ceskeho mesta (zeby Liberec?) nikde na svete. Ale napr. v len v Rakusku sa pouziva v Gmunde (2,3 km linka), Innsbrucku (16,5 km siet, 4 linky) v Linzi je dokonca 15,3 km 900 mm trati a do leta 2002 ma byt hotova dalsia trat a otvorena nova linka. Normalny rozchod ma Vieden a Graz (cize vlastne mensina miest, ak samozrejme nie su v Rakusku este nejake dalsie eliny). Nehovorim o dlzke siete, to asi Vieden predbieha vsetky ostatne mesta dohromady.
Majkl: Hehe, ty si mrkni cestaky 2, 5, 8, 202 a 205/212 na Silvestra - to je teda pravidelny interval... Btw, neviem ako je mozne, ze ani dva roky DPB nestacia, aby to zmenili na nejaky konstantny interval. 15 min - 45 min - 15 min - 45 min podla mna velmi konstatny nie je (samozrejme, ako sa to vezme
West: Udaje o Solarise su pravdive. Problem je vsak v tom, ze kazdy vyrobca si pocita obsaditelnost podla svojich noriem a tu potom uvadza v propagacnych materialoch. Klasicka obsaditelnost sa pocita pri 5 os./m2, maximalna pri 8 os./m2. To je tak ako keby si porovnaval hrusky s jablkami, chcelo by to nejake objektivne udaje. (Opat by sa mohlo uskutocnit pocitanie kolko ludi sa zmesti do 39ny v nedelu vecer
si> ty si nedas povedat...no ked to ma byt nosny system tak si asi predsa nedame vyrobit jeden kus tej elektricky??? nemysliiiiis?? si to cele predstavujes prilis jednoducho....
WEST> co sa tyka rozchodu, ono je velmi pekne zachovavat historiu, ale tie elektricky by v bratislave aspon podla mna mali byt nosnym dopravnym systemom a nie muzeom. A podla toho by to malo aj vyzerat tak do poctu ako aj technickeho vybavenia voznov. Je sice pravda, ze dnes si mozes nechat vyrobit hocico aj v serii jedneho kusa, teda aj elektricku na hocaky rozchod, ale cim je to atypickejsie a cim mensia seria sa vyraba, tym je to drahsie. A pri tom ako vyzera rozpocet mesta (a predpokladam ako aj bude vyzerat v najblizsich rokoch) tak to fakt vyzera ze zmena rozchodu je vyhodnejsia.
Heh... NO... ak nam budu na ten rozchod BEZPROBLEMOV a za CENU 1435mm rozchodovych elin vyrabat vozy - suhlasim s Tebou West. SI teraz predstavujem v BA o 15 rokov nizkopodlazaky Astra, Alstom (moje oblubene) na 1000mm rozchode. ;)) Ale ked to bude secko OK a HLAVNE KVALITNE - PROSIM!
Som na tejto stranke 1krat,ale chcel by som upozornit na jednu vec.Pri autobuse Solaris 15 je napisane,ze by kapacitne nevihovoval starsim 18metrovým.Ale podla vašich udajov ma len o 1 miesto menej ako stare Ikarusi-Co nie je vada.Alebo vy mate chybu v údajoch.A co sa tyka 1000mm rozchodov je blbost aby sa to menilo Okrem Bratislavy a jedneho českého mesta(kde je prebudovávanie v plnom prúde)nie je nikde na svete.Ponechajme si tento unikat.Vzdy sa najde vyrobca,ktorý vyrobý elektricky s 1000mm rozchodom.A mlo by nam zaležať aj na historii len ona nas može učit,takže by nam malo zaležať aj na starých vozňoch.
pre tych, s ktorymi som sa bavil o tvorbe cestovnych poriadkov v BB (Spectre, d3k0, Dusan):
mrknite si cestovny poriadok linky c. 3 na bb.imhd.sk - zlata Bratislava ... (toto nie je reklama :-))))
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martin
http://www.citybus.cz/aktualni_fotografie/25_12_01/6500.jpg
http://www.citybus.cz/aktualni_fotografie/25_12_01/6500_1.jpg