Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jedna vec mi este neda. Teraz, ked som bol v BB, tak tam bola ovela horsia kalamita ako v BA (tam fakt neodhrnali), ale MHD jazdila presne podla grafikonov a vodici sa tvarili akoby jazdili po suchej vozovke (napr. trolejbusaci tomu v pohode kotlovali 60 a potom smykom do zastavky). Zeby mali zimne gumy, alebo su snad bystricke vozy zvyknute na vacsiu zimu (ani "vzduch im nezamrzol" a to tam bolo tiez -10).
tr3mp: d3k0@imhd.sk
Martin: Pekny voz, akurat ten zadok je taky divny. Dufam, ze sa aj v premavke nebude prehybat tak ako je to na druhej fotke 🙂
Tady jsou fotografie prvního ze tří kloubových nízkopodlažních autobusů Karosa Citybus v Praze
http://www.citybus.cz/aktualni_fotografie/25_12_01/6500.jpg
http://www.citybus.cz/aktualni_fotografie/25_12_01/6500_1.jpg
a este jedna vec: na http://www.mpk.lodz.pl/data/pdf/tramwaje.pdf je schema elektriciek v Lodzi. Ma vyse 100 km a 20 liniek (ak som dobre ratal). A naviac rozchod 1000 mm 🙂

d3k0: chcel som ti poslat mail, ale deko@imhd.sk mi nefungovalo. kam to adresovat?
#4504 West: pises ze rozchod 1000 mm nie je okrem Bratislavy a jedneho ceskeho mesta (zeby Liberec?) nikde na svete. Ale napr. v len v Rakusku sa pouziva v Gmunde (2,3 km linka), Innsbrucku (16,5 km siet, 4 linky) v Linzi je dokonca 15,3 km 900 mm trati a do leta 2002 ma byt hotova dalsia trat a otvorena nova linka. Normalny rozchod ma Vieden a Graz (cize vlastne mensina miest, ak samozrejme nie su v Rakusku este nejake dalsie eliny). Nehovorim o dlzke siete, to asi Vieden predbieha vsetky ostatne mesta dohromady.
Majkl: Hehe, ty si mrkni cestaky 2, 5, 8, 202 a 205/212 na Silvestra - to je teda pravidelny interval... Btw, neviem ako je mozne, ze ani dva roky DPB nestacia, aby to zmenili na nejaky konstantny interval. 15 min - 45 min - 15 min - 45 min podla mna velmi konstatny nie je (samozrejme, ako sa to vezme 🙂
West: Udaje o Solarise su pravdive. Problem je vsak v tom, ze kazdy vyrobca si pocita obsaditelnost podla svojich noriem a tu potom uvadza v propagacnych materialoch. Klasicka obsaditelnost sa pocita pri 5 os./m2, maximalna pri 8 os./m2. To je tak ako keby si porovnaval hrusky s jablkami, chcelo by to nejake objektivne udaje. (Opat by sa mohlo uskutocnit pocitanie kolko ludi sa zmesti do 39ny v nedelu vecer 🙂
si> skus napisat do SNIVAJTE S NAMI :o)))))
si> ty si nedas povedat...no ked to ma byt nosny system tak si asi predsa nedame vyrobit jeden kus tej elektricky??? nemysliiiiis?? si to cele predstavujes prilis jednoducho....
WEST> co sa tyka rozchodu, ono je velmi pekne zachovavat historiu, ale tie elektricky by v bratislave aspon podla mna mali byt nosnym dopravnym systemom a nie muzeom. A podla toho by to malo aj vyzerat tak do poctu ako aj technickeho vybavenia voznov. Je sice pravda, ze dnes si mozes nechat vyrobit hocico aj v serii jedneho kusa, teda aj elektricku na hocaky rozchod, ale cim je to atypickejsie a cim mensia seria sa vyraba, tym je to drahsie. A pri tom ako vyzera rozpocet mesta (a predpokladam ako aj bude vyzerat v najblizsich rokoch) tak to fakt vyzera ze zmena rozchodu je vyhodnejsia.
Heh... NO... ak nam budu na ten rozchod BEZPROBLEMOV a za CENU 1435mm rozchodovych elin vyrabat vozy - suhlasim s Tebou West. SI teraz predstavujem v BA o 15 rokov nizkopodlazaky Astra, Alstom (moje oblubene) na 1000mm rozchode. ;)) Ale ked to bude secko OK a HLAVNE KVALITNE - PROSIM! 😉
Som na tejto stranke 1krat,ale chcel by som upozornit na jednu vec.Pri autobuse Solaris 15 je napisane,ze by kapacitne nevihovoval starsim 18metrovým.Ale podla vašich udajov ma len o 1 miesto menej ako stare Ikarusi-Co nie je vada.Alebo vy mate chybu v údajoch.A co sa tyka 1000mm rozchodov je blbost aby sa to menilo Okrem Bratislavy a jedneho českého mesta(kde je prebudovávanie v plnom prúde)nie je nikde na svete.Ponechajme si tento unikat.Vzdy sa najde vyrobca,ktorý vyrobý elektricky s 1000mm rozchodom.A mlo by nam zaležať aj na historii len ona nas može učit,takže by nam malo zaležať aj na starých vozňoch.
pre tych, s ktorymi som sa bavil o tvorbe cestovnych poriadkov v BB (Spectre, d3k0, Dusan):
mrknite si cestovny poriadok linky c. 3 na bb.imhd.sk - zlata Bratislava ... (toto nie je reklama :-))))
Neodpustim si este jednu vec: minuta v i-caffe je lacnejsia ako minuta dospelaka v MHD! To je sila...
btw. 4500 prispefkof!!!
(A neodpisujte mi, teraz fachcim z i-caffe)
Aj ked oneskorene, ale predsa: Prajem stastne prezitie sviatkov a hlavne stastny novy rok 2002 (najlepsie ak sa prestane diskutovat o metre...). Cafte!
Hranate svetla: beriem spat slovo "vsetky". V BA som len od septembra tak nemam az taky prehlad. Ale budem chodit s otvorenymi ocami. Hranate svetla mali v BB najnovsie B731 (1989) (dalsia B731/2 prisla az v roku 1998), zvolenske B73x s vetranim vzadu a samozrejme mnozstvo734 a 735.

Bratia cesi, neviete ktoremu mestu "chyba" od roku 1995 Karosa B732 EC 5210 ? Teraz ma SPZ BCA2128.
Ktora Karosa C734 Zajazdy BA s.r.o. ma celovozovu reklamu Aupark? Ma to e.c. BA-079HB. Ktora 163* to bola?
Kam ja na to chodim..:)
http://www.schielfk.de/bilder.html
Odmyslite si jeho xicht-su tam myslim 3 fotky kde je vidno niaka elektricka /abo len casti/, ake aka to je neviem, necital som to, mozno to tam aj je napisane...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.