Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Turbo> no to posledne, historicke vozy je zrovna to coho mi bude ludo ak sa zmeni rozchod. Ale inac ma uz asi neukecas, proste vyvoj ide vpred, ja netvrdim ze 1000 mm trate su zle, ale dnes ked prevadzkujes 1000 mm trat tak si diskriminovany. Spomen si napriklad o tom co sa vravelo o podbijackach.. taka seriozna velka pre rozchod 1000 mm je na slovensku jedna a k tej sa len tak lahko DP ani nedostane, kupit vlastnu je velmi drahe... na rozchod 1435 mm maju podbijacku na kazdom tratovom obvode ZSR, takze si mozes pozicat kedy len potrebujes bez problemov. Aj to ma dost velky vplyv na to ako vyzera udrzba...
O podvozkoch sa vravelo na schodzi, ze zohnat sa daju, akurat ze to nieco stoji.. ale co sa vyhybiek a trati tyka, tak tie co stoja za to nie je problem prestavat a ten zvysok je aj tak v takom stave zeby ho bolo treba hned vymenit a nahradit, tak to mas uz za jedno ci to spravis na rozchode 1000 alebo 1435 !
Si, vsetci:
Kvalitna trat s rozchodom 1000 mm sa plne vyrovna kvalitnej trati s rozchodom 1435 mm. Prestavat celu siet = utopia. (komplet nove vyhybky - aj vo vozovniach, nove podvozky na vozidla = lot of cash). Zaujimalo by ma, ako by si potom prevadzkoval historickay 38 a 104? nebodaj by si ich prestaval na rozchod 1435 mm ????
DOKTOR: Nie si sam hehe. 🙂
Este mam dve otazky a to ci skutocne uvazujete o nakupe Solarisov v Bratislave a potom kedy dostanete tu T3 so ZOS Zvolen (Tusim T3 mod?alebo REKO? mamv tom chaos...)
Spectre-sice nie som elektrotechnik ale elektricka vyzbroj by sa urcite dala kompletne vymenit vratane tych slaboprudovich blokov.Aj ked na naklady radsej ani nemyslim.

Bon-Cu:Skutocne!Ja TAM-om casto naozaj nechodim-mozno aj preto lebo je len jeden.Ale kazdy tyzden ho raz vidim.Ale TAM-om som sa vozil v Bratislave!Preto viem posudit otazku TAM-ov v Bratislave.

Ale SLOVbusy nie!Je to sice slovensky vyrobok ale to este neznamena ze je bezkonkurencne najlepsi.Cely ten autobus mi pripada akokeby bol pozliepany z roznych dielov vyrabanych Karosou.

Inac k tym rozchodom:samozrejme ze 1000 aj 1435 (alebo 1035) maju svoje vyhody a nevyhody,ale rozpravat o poskodzovani oblukov pri jednotlivych rozchodoch je zbytocne pretoze poskodzovaniu je mozne predchadzat.samozrejme len pri efektivnej udrzbe-efektivnej ako z hladiska financneho tak aj hladiska kvality poskytovanej udrzby-funguje to po celej zapadnej Europe (a uz pomali aj v strednej) s vynimkou nas.Vsetci dobre vieme ze ani k vykolajam by nemuselo dochadzat tak casto ako je to teraz.Na to ale peniaze tak skoro nebudu takze skoda o tom vlastne rozpravat.Zmena rozchodu v Bratislave na 1435 mm-to je csta utopia ved financne naklady su nepredstavitelne to uz metro bude v Bratislave skor ako zmeneny rozchod.
TBC> Ak si bol na schodzi, tak vies ze prestavat komplet trrate v BA by sa zvladlo v priebehu jari, leta a jesene jedneho roka. Nehovoriac o tom, ze by nemusela ani byt kompletna vyluka a existuje viacero variant...
SPECTRE: To je divne lebo mne ludia hovoria ze vyzeram este starsie ako som Hmm nieco na tom bude. Ze si to ty tak sa budem snazit pisat pravopisne ???

🙂
😃
kolko novych trati by sa dalo postavit za ten cas co by sa menil rozchod....
TBC> hmm prepac ale moj osobny dojem z tych ludi nebol zly, ale pokial sa k nim budes spravat zrovna tak ako si sa vyjadril tak to najskor zabalia a potom uz mozes naozaj len cakat rusenie trati.
si> kopnut takych ludi do ....
Darro> Sem tam preklep snáď nikomu nevadí, ale ajtak, tvoja gramatika je taká zvláštna (ako keby si mal o 10 rokov menej, ako uvádzaš)
Doktor> Šroty sú všetky vozy na báze T6 a KT8 hlavne z hľadiska elektrického. Mejú bezkonkurenčnú poruchovosť slaboprúdových blokov. Tam, kde by som čakal aspoň aký taký stupeň integrácie je najväčšia vymoženosť Teslácky operák MAA741. Ja som si to tiež nemyslel, ale prax v dielni ma dosť sklamala. Tamojší zamestnanci všetky muchy samozrejme poznajú a vedia im predchádzať, svoj názor však ako elektrotechnik nezmením - T6A5 je z elektrického hľadiska prežitok z rokov 70-tych.
TBC> nedam s tym pokoj, ale nebudem s tym zbytocne otravovat zrovna tuna. Ale ak by si napriklad bol byval siel so mnou do niektorych statnych institucii, tak by si zistil, ze ta zmena na 1435 mm bude asi nevyhnutnou danou ak chces elektricku v Bratislave rozvijat. Pretoze natrafil som na kopu ludi ktori preferuju elektricky pred metrom, ale jednou z ich prvych otazok bolo ze aky je moj postoj ku zmene rozchodu.
darro> nic v zlom, ale mal by ta zaujimat ked pises do verejneho fora....neni prijemne citat take prispevky....
SPECTRE : Sorry ale pravopis si vsimam len v SKOLE doma ma nezaujima. 😉


P.S.: MUSIS TO ROZLUSTIT HEHE :-))))
si> daj pokoj s prechodom na normalny rozchod!! sak je to blbost..
ako keby sa to koli par novym (aj to len mozno) vozidlam oplatilo.....
Turbo: No vidis - a uz len koli tej Tvojej poslednej vete by bolo asi vyhodnejsie prejst na "normalny" rozchod. 😉
No porovnavat rozdiel cien pri vozidlach T3, ktore boli vyrabane za komunizmu je dost velky nezmysel, pretoze vtedy boli ceny urcovane zhora. Dnes sa nediv CKD ze sa im do toho nechce, seria vozov pre 1000ku rozchod by bola vyrazne mensia ako pre 1435 a tym padom by naklady tak na vyvoj ako aj vyrobu boli vyrazne vyssie. Prisposobit sa so zeleznicami ako iste vies mozne je, co sa okolesnikov tyka, tak pri zmene rozchodu by bolo treba vymenit aj podvozky na vsetkych vozoch, takze tam sa to da stihnut jednou ranou a co sa napajania tyka, moze to robit sice problemy, ale nie je to neriesitelne. Na schodzi si ak si dobre pamatam bol a tam sa spominalo aj kde to funguje. A co sa tyka opotrebovavania kolajnic a ich hlucnosti a tak. Tak aj pri 1435 mm pri vhodnom klopeni oblukov ani necitis ze cezen ides, nieto este ze pocujes. Druha vec je, ze nemozu byt tak prudke obluky, ale to ties si sa mal moznost dozvediet na poslednej schodzi, ze v sucasnosti nie su v BA obluky s takym polomerom, cez ktore by nemohli ist vozy s rozchodom 1435 mm. A ked sa pozriem do KE, v akom katastrofalnom stave maju zvrsok, tak z toho mam skor taky dojem, ze ta 1435 toho prezije viacej, u nas by na takom zvrsku boli denne aspon 2 vykolaje !
Kazdy z danych systemov ma svoje vyhody, ale radsej som ochotny zmenit rozchod a nech sa rozsiruju trate, ako sa pozerat na to, ako sa z mestskej pokladnice vylievaju nezmyselne peniaze do spolocnosti metro bratislava. A to je proste politika, takze do toho naozaj inac ako ciastkovymi ustupkami nemas sancu prejst...
Si:
rozdiel cien medzi vozidlami na 1000 mm rozchod a 1435 rozchod urcite je. Ale vobec nie je taky obrovsky, ved napr. T3 stali rovnako na 1000 aj na 1435 mm rozchod. Problem je v tom, ze CKD (pre nas jediny mozny dodavatel, nakolko ine zahranicne produkty su podstatne drahsie) nebol a nieje ochotny vyrobit velkokapacitny clankovy voz na 1000 mm rozchod. Ani KT8D5 nespavili, udajne sa to neda. Chod sa pozriet do rakuskeho mesta Linz, kde premavaju 10-napravove, 4-clankove eliny na takom atypickom rozchode, ako 900 mm. 1000 ka rozchod je podla mna lepsi, lebo:
1. vyssia bezpecnost prito vykolajeniu pri prejazde oblukom
2. vyssia dovolena rychlost pri prejazde oblukom
3. nizsie opotrabovanie okolkov a kolajnic
4. nizsia hlucnost* (ale pri nasich tratiach.....)
5. nizssi specificky jazdny odpor pri prejazde oblukom.

* - vies, keby boli obluky stavane tak, ako maju, tak by sme nepoculy ziadne zavyjanie prei prejazde. Velmi by pomohlo mazanie okolkov, ale na to "nie su peniaze" (ako aj na udrzbu trati - maslove kolajnice). Vo Viedni napriklad musia obluky mazat - ked tam budes, tak si vsimni, ze v niektorych oblukoch je zariadenie, ktore maze kolajnicu. V ostrave tento problem vyriesili mazanim okolkov. A u nas: nic! bol si v Kosiciach, ze? A tie ich trate tiez nie su udrziavane - ttake iste ako u nas, dokonca este horsie - vid stav oblukov - totalne sfrezovane (rozchod 1435).
AD most uz mame (1435): ZSR sa urcite nebudu prisposobovat dajakej MHD, lebo eliny by tade premavali predpokladam na viditelnost a nie podla svetiel. Problem je aj v napajani 25000 V / 600 V. Da sa to vyriesti, ale udrzba tym zbytocne stupne a pri nasich dielnach tomu neverim. Dalsi problem je, ze tvar okolku nemusi vyhovovatr normam ZSR. A toto iste plati aj pre pantograf. Na ten sa vztahuju tiez normy a ZSR sa nerovna MHD.

zaver:
pri takej kvalite a udrzbe trati ako ju mame dnes je 1435-ka este horsia ako 1000-ka. Pri kvalitnych tratiach je 1000 urcite vyhodnejsia. Nevyhoda bola (a stale je) vo vyvoji vozidiel na 1000ku. CKD to netrapi, oni kaslu na nas, ved sme posledne mesto s 1000 mm rozchodom v byvalom CSSR.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.