zato ja sa bojím, aby sa v rozpočte mesta na tie dva kusy T6A5 vôbec našli peniaze, keďže financie určené na nákup nových vozidiel boli presunuté na dostavbu mosta, a na budúci rok budú zase hľadať každú korunu na PNS - petržalský nosný systém, takže zase neostanú peniaze na nové vozidlá.
Akože autobusy počkajú, veď tie sa sľubujú už od nejakého 1999teho tuším, a tie naše Ikáče sú stále vo veľmi dobrom technickom stave (tak ako ostatné autobusy), ale tie T6tky by sa veru hodili.
No pokiaľ ich niekto nezaplatí, tak je logické, že ich DP nedostane. V tom prípade pocestujú do Brna, Ostravy, Košic či Budapešti... ?
kazda konstrukcia alebo stavba je v skutocnosti vystavena 2 typom ucinkov - statickym a dynamickym.
Staticke ucinky su tie, ktore sa s casom nemenia - napriklad vlastna tiaz, tieto na konstrukciu posobia stale. Ich stanovenie je vcelku jednoduche a taktiez nebyva velky problem na ne overit staticku pevnost konstrukcie.
Dynamicke ucinky sa s casom menia, medzi ne sa radia veci ako napriklad vplyv vetra, alebo v pripade trolejoveho vedenia aj prejazd trolejbusu. Je obtiazne ich exaktne vyjadrit, zvycajne sa ich ucinky udavaju pomozou neakej pravdepodobnosti a dimenzovanie sa robi pre neaku vopred dohodnutu hodnotu, pravdepodobnost prekrocenia ktorej je minimalna.
teraz porovnanie tychto ucinkov v pripade trolejoveho vedenia na praktickej ukazke:
ako casto sa stretnes so spadnutym osvetlovacim telesom zo stoziara na ktorom su uchytene troleje a ako casto zo stoziara kde troleje nie su ? (taktiez si sa uz mohol stretnut aj s ohnutym vyoznikom, pretrhnutym nosnym lanom a pod. a na vine to zvycajne mal len jeden trolejbus a siroko daleko nemusel byt ziaden iny) Je z tohto prikladu zrejme, ze dynamicke ucinky mozu vcelku casto dosiahnut niekolkonasobku ucinkov statickych ? A dufam zeby si nerad vytvorit trat kde by kazdu chvilu stala premavka z dovodu ohnuteho stlpu trakcneho vedenia...
Veď ževraj majú prísť dva SORy pre zájazdy. Tak hádam by sa to dalo použiť na to.
Re #44773 si: hehe, no ono ani tak nejde oto, že nechápem, ale skôr o to, že mi to nikdy nikto nevysvetloval a ani som o tom nečítal. Podľa mňa je logické, že stĺpy na ktorom visí vedenie pre obojsmernú premávku musia byť pevnejšie ako stĺp, ktorý bude držať jednu stopu pre jeden trol dva krát za hodinu. Ale ak nie, pouč ma prosím.
Re #44776 BigMac: To, že tam už nejaké dráty visia neznamená, že ich tam môžme dať bezhlavo koľko sa nám zachce. Veď aj tých 3x400V by sa dalo raz zakopať. A určite sa k tomu pristúpi, ale ažk keď dokončia terajšiu reko cesty aby jumohli hneď rozkopať. Nerozumiem, prečo to vlastne teraz nespravili. A sodíkovými výbojkami myslíš verejné osvetlenie, je nefunkčné : nech sa páči poruchy osvetlenia 02/63810151 ☺
V BA maju vsetky druhy vyhybiek, ktore mame v PO. Mimochodom, prave ta, co sa ovlada dvoma pedalmi, je ELEKTRICKY OVLADANA, ten druhy typ je radiovo ovladana
Pozdravujem. Dopočul som sa a dokonca aj dočítal že v obciach Rovinka a Dunajská Lužná v období konca roka 2004 prebehlo niečo ako miestne referendum o tom či by mali miestni obyvatelia záujem o prevádzkovanie MHD v týchto obciach. Výsledok bol vraj kladný. Vie niekto niečo viac poprípade pozná niekto stanovisko DPB ak o tom vôbec DPB vie. (y/i) ?
Amos: draty hyzdia mestsky lesopark? A ta vzdusna linka 3x400V doplnena samonosnym kablom medzi betonovymi stlpmi drziacimi nefunkcne a blikajuce sodikove vybojky, to uz nehyzdi nasu turbo super lux stromovku?
Max
Akože autobusy počkajú, veď tie sa sľubujú už od nejakého 1999teho tuším, a tie naše Ikáče sú stále vo veľmi dobrom technickom stave (tak ako ostatné autobusy), ale tie T6tky by sa veru hodili.
No pokiaľ ich niekto nezaplatí, tak je logické, že ich DP nedostane. V tom prípade pocestujú do Brna, Ostravy, Košic či Budapešti... ?