Reply on: Andy #44792:
zato ja sa bojím, aby sa v rozpočte mesta na tie dva kusy T6A5 vôbec našli peniaze, keďže financie určené na nákup nových vozidiel boli presunuté na dostavbu mosta, a na budúci rok budú zase hľadať každú korunu na PNS - petržalský nosný systém, takže zase neostanú peniaze na nové vozidlá.Akože autobusy počkajú, veď tie sa sľubujú už od nejakého 1999teho tuším, a tie naše Ikáče sú stále vo veľmi dobrom technickom stave (tak ako ostatné autobusy), ale tie T6tky by sa veru hodili.
No pokiaľ ich niekto nezaplatí, tak je logické, že ich DP nedostane. V tom prípade pocestujú do Brna, Ostravy, Košic či Budapešti... ?
si
Staticke ucinky su tie, ktore sa s casom nemenia - napriklad vlastna tiaz, tieto na konstrukciu posobia stale. Ich stanovenie je vcelku jednoduche a taktiez nebyva velky problem na ne overit staticku pevnost konstrukcie.
Dynamicke ucinky sa s casom menia, medzi ne sa radia veci ako napriklad vplyv vetra, alebo v pripade trolejoveho vedenia aj prejazd trolejbusu. Je obtiazne ich exaktne vyjadrit, zvycajne sa ich ucinky udavaju pomozou neakej pravdepodobnosti a dimenzovanie sa robi pre neaku vopred dohodnutu hodnotu, pravdepodobnost prekrocenia ktorej je minimalna.
teraz porovnanie tychto ucinkov v pripade trolejoveho vedenia na praktickej ukazke:
ako casto sa stretnes so spadnutym osvetlovacim telesom zo stoziara na ktorom su uchytene troleje a ako casto zo stoziara kde troleje nie su ? (taktiez si sa uz mohol stretnut aj s ohnutym vyoznikom, pretrhnutym nosnym lanom a pod. a na vine to zvycajne mal len jeden trolejbus a siroko daleko nemusel byt ziaden iny) Je z tohto prikladu zrejme, ze dynamicke ucinky mozu vcelku casto dosiahnut niekolkonasobku ucinkov statickych ? A dufam zeby si nerad vytvorit trat kde by kazdu chvilu stala premavka z dovodu ohnuteho stlpu trakcneho vedenia...