Reply on: 81-71 #44575:
Bratislava peniaze má, určite ich má však v absolútnom vyjadrení menej ako väčšie mestá ako Praha, Viedeň. Keď napr. takéto mestá môžu postaviť ročne napr. 4 km metra, Bratislava by mohla štvrtinu, teda 1 km (pri rovnakom rozložení priorít IAD / MHD). Čím menšie mesto, tým väčšie riziko, že sa drahá stavba nezaplatí, aj keby sa zobral výhodný úver."Jedna vec je, že mestu nerobí problém dat miliardy pre výstvabu gumukolovej infraštruktúry ale pre NDS áno" - Predpokladám, že pod pojmom NDS myslíš nosný dopravný systém MHD a nie Národnú diaľničnú spoločnosť Podľa mňa mestu robí problém dať miliardy na IAD ... Diaľničné stavby (D1 Viedenská - Prístavný most, D1 Mierová - Senecká, D2 Lamačská - Mlynská dolina vrátane Sitín) sú financované štátom, mesto na ne žiadne prostriedky neposkytuje. Dokonca aj jediná väčšia stavba pre IAD, ktorá patrí mestu je financovaná spolovice zo štátneho rozpočtu a druhá polovica ide z pôžičky so štátnou zárukou.
Vieš dokázať svoje tvrdenie? Môžeš, prosím, vymenovať stavby, na ktoré dalo mesto miliardy?
Po dostavbe D1 a D2 bude s veľkými stavbami pre IAD území Bratislavy na pekných pár rokov pokoj (priority štátu budú v iných častiach SR). Diaľničný tunel popod Karpaty, tunel Bojnická - Lamač, severná tangenta či šiesty most na D4 sú hudbou ďalekej budúcnosti.
81-71
")V 75% na základní jízdenku jezdí po Praze turisti, kteří doma platí i částky převyšující 50Kč apod. A nevidím ani jeden důvod, proč bych já měl ze svých daní dotovat jejich směšně nízkou cenu cestování po Praze." Je to smiešne, ved práve Praha je mestom, ktoré získava na turizme obrovské peniaze, fakt obrovské. Samozrejme za úpravu cien v Prahe nič nemám, ale ten tvoj argument je velmi lacný.........