Reply on: BMko #44294:
Ak myslíš tú vôlu ventilov som dost stary na to aby som vedel rozoznat tieto zvuky. Otázka je či na motore v 3619 (LIAZ ML637/635) vôla nastaviť dá alebo je už zodratá vačka/zdvyhátka/vahadlá. To zistí len ten kto to rozoberie. A kedže tento typ motorov nemá samonastavovanie vôle tlakom oleja ako modernejšie typy tak sa musí pravideľne nastavovať. Ak k tomu pridám to, že tie motory ktoré sú prerobené na spalovanie plynu sa viac hrejú ,lebo zemný plyn je podstatne výhrevnejší ako nafta a olej ktorý tam dávajú v DPB nemá pri takejto teplote už dostatočnú viskozitu, stáva sa že tieto časti motora sa rýchlejšie opotrebúvajú ako na dieseli a tak sa na nich vôla musí nastavovať častejšie a keďže viem aké sú pomery v Krasňanoch tak je dosť možné že to nie je tam v ich podniku pravideľná údržba ako by bolo vhodné ale sa to robí až naposlednú chvílu . Skúsim prirovnať zvuk k vylagrovanému Oltcitu ak si ho počul a vieš si odmyslieť doslova pravidelný kovový hrkot čo veľké vôle v rozvodoch spôsobujú a porovnáš zvuk nastaveného s nenastaveným určite ak nie si hluchý pochopíš o čom to je. A o tom zapalovaní - totiž tieto plynáky fungujú ako zážihové motory na benzín tzn majú sviečky miesto trisiek a miesto vzduchu sa nasáva zmes plynu a vzduchu a elektronické zapalovanie ,ktoré používajú krátke karosy respektíve snímač ,ktorý riadi kedy sa má ktorý valec zapalit nie je štastne riešený, preto sa časovanie predstihu zážehu dosť často rozlaďuje. ?
petert