Reply on: sommelier #43368:
pokiaľ ide o Filiálku bohužiaľ, vzhľadom na vekové obsadenie príslušnej mestskej časti stačí, aby sa dotyčný kandidát pred voľbami vyfotil na billboard s roztomilými vnúčatami, zrekonštruoval ďalší klub dôchodcov a všetko je zabudnuté, "koncepčné rozhodnutia" môžu pokračovať... zrejme obdobná situácia je aj v ostatných mestských častiach. V každom prípade, prípad zastavovania železničného koridoru Karadžičova je asi najokatejší... aj keď niekto tvrdil, že nové budovy majú koridor pre mestskú koľajovú dopravu rešpektovať, ale či sa tak stane... na Dostojevského pri poisťovni nijaký koridor príliš nevidím.
tr3mp
Okružné križovatky sa nemôžu umiestnovat v koordinovane riadenom cestnom tahu so svetelnou signalizáciou.
Použitie okružných križovatiek sa odporúca:
- na urbanisticky významných námestiach,
- v zastavanom území na významných komunikáciách,
- v urbanisticky nehomogénnych štruktúrach na vytvorenie námestí,
- v obytných zónach s riedkou zástavbou, v okrajových polohách obcí alebo miest na dosiahnutie upokojenia dopravy,
- na plochách s ich približne homogénnym využitím, daným typom zástavby,
- na križovatkách troch rovnako významných komunikácií alebo viac ako 3 ramenných križovatkách,
- na zdôraznenie zmeny charakteru ulice alebo okolia komunikácií,
- mimo zastavaného územia na križovatkách s prekrocenou kapacitou resp. so zvýšenou dopravnou nehodovostou.
Použitie okružných križovatiek mimo zastavaného územia sa navrhuje za podmienok posúdenia uceleného cestného tahu, v ktorom sa okružná križovatka pripravuje (vzájomná hustota križovatiek a okružných križovatiek, priorita cestného tahu). Nie je vhodné, ak ide o cestný tah s vyššou intenzitou dopravy so silnou tranzitnou dopravou a ak sa nedá zabezpecit jej primerané osvetlenie v tomto území. Po zvážení týchto podmienok sa môže navrhovat aj na:
- na cestách I. a II. triedy mimo zastavaného územia.
Použitie okružných križovatiek sa neodporúca:
- na štvorpruhových cestách a na štvorpruhových miestnych komunikáciách,
- na zberných miestnych komunikáciách typu B1,
- v zastavanom území, ak križovatkou prechádza preferovaná hromadná doprava.
Takisto odporúčam preštudovať aj zvyšok dokumentu, je to celkom poučné.