A ešte niečo o tom Trnavskom mýte citujem ťa: "Tvrdiť,že by také Trnavské mýto bolo priepustnejšie v prevedení kruhový objazd,je proste LOŽ. " - A odpovedám tvojimi slovami: Nič také som nepovedal,buď taký láskavý a nič také mi nevkladaj do huby. A si trochu pomýlený. Odporúčam ti použiť Slovník Slovenského Jazyka, zisti si presný význam slova lož. Ako môžeš povadať, že luhám, keď som nič také nepovedal a ani nemáš overenú podstatu veci - lebo neexistuje žiaden fakt, ktorý by tvrdil, že Trnavské mýto je so semaformi také a s kruhovým objazdom onaké a tým pádom nemôžeš hovoriť o pravde a ani o loži. Ak si ma nepochopil, je mi to veľmi ľúto, ale dá sa povedať, že si mi dal vcelku zabrať s tým, že si označil nepovedané a neuskutočnené ako LOŽ čím sa nenaplnil ani jej predpoklad a ani jej podstata a ja som mal čo robiť, aby som ti vysvetlil ako sa veci majú. Pekný deň.
Sorry, ale znova sa k Tebe vraciam... Ak sa prekročí dopravný moment kruhového objazdu svetelná križovatka je v podobnom dopravnom momente OK ? Dopravný moment je nejaká špecifická terminológia ?
Prečo je potrebné cca rovnaké zaťaženie vstupných ramien ? Jeden logický dôvod pre toto tvrdenie.
Kruhový objazd disponuje výhodou rovnocennosti, je pekne tolerantný, reguluje sa sám, dávaš prednosť z jedného smeru a často záleží na tom či ťa niekto pustí (ale to sú situácie dobre známe z BA ulíc) a na ňom musíš vedieť používať blinkre ?.
Je krásne stáť na semaforoch a najmä keď ním ideš tak na druhý, tretí krát a vidíš, že z ľava ešte funguje zelená a autá nikde. To je v poriadku ? ?
A opäť ťa citujem: "Kruhové objazdy je potrebné budovať tam,kde chcem dosiahnuť spomalenie prúdu vozidiel a umožniť zapojenie sa vodičom z nepreferovaných smerov. " Na kruhovom objazde dosahuješ aké spomalenie ? A čo je na kruhovom objazde nepreferovaný smer ?
Jasné, len aj tak si myslím, že práve vďaka faktu, že si tu každý stavia čo chce a kedy chce to tu vyzerá tak parádne.
V rámci jedného prastarého plánu: mal sa vybudovať dopravný koridor Petržalka-Košická-Ružinovská-"diaľnica", ktorý je a bude na dvoch miestach prerušený (Miletičova-Záhradnícka a koniec Ružinovskej). Asi vďaka tomu, že tu vždy niekto postaví kúsok niečoho, potom príde najaký iný volený a postaví kúsok niečoho iného... Podobne to dopadlo s koľajovou radiálou Starý most - Karadžičova - Trnavské mýto. Ešte v 70. rokoch sa hovorilo o ideálnom priestore pretože v dobrej vzdialenosti obchádzala mesto... A zase nič. A na MiÚ Nové Mesto nechcú ani počuť o tom, aby sa sprevádzkovala ŽST Filiálka. Však sa už aj pripravuje projekt na polyfunkčnú budovu na jej mieste (a zároveň na nové vilky a vily - podľa zásluh). A na záver dodávam, že keď sa to veľmi dopravy chtivým občanom nepáčilo, vypustili do éteru akúsi možnosť, že koľaje budú pod tou budovou. Nebudú a oni to vedia. Ale hlavne že je tíško.
s istotou priepustnejsia je klasicka krizovatka + bez svetelnej signalizacie, kde je majoritny prepravny smer z dola dolava a naopak a zhora doprava (v pohlade na to + tak ako je, v reali to je opat odbocenie dolava) a naopak; pretoze 2 protiiduce auta obidve odbacajuce vlavo sa obidu na + bezkolizne, na kruhaci sa budu ich drahy 2x krizovat. [druha vec je ze neviem ci takato krizovatka s takymito prepravnymi narokmi aj niekde v reali existuje]
Re #43358 pejo: no raz som sa uz z trnavskeho myta na vazovovou takouto linkou viezol a z tvojho blahorecenia takejto linky predpokladam, ze patris medzi niektorych z tych 4 ludi ktori na vazovovej nevystupili ale sli dalej do race
Re #43365 yale: a co vlastne nie je provizrium... si myslis ze neake metro bude o 100 rokov moderne ? mozno uz o 30 rokov by na to vsetcia nadavali ze ake to je na pazu a ze sme mali este 10 rokov pockat a potom stavat modernejsi maglev alebo nieco ine...
s NDS máš pravdu... čím dlhšie sa budú riešiť provizóriá a čím neskôr sa začne stavať skutočný systém, tým drahšie to bude. Ale voľby sa blížia a lepšie sa fotia portréty pred modernou NP električkou (aj keď bude iba jedna a zapožičaná), ako v nejakej stavebnej jame...
Čo sa týka tých nočákov, je blbé, keď sa tu niekto už zahrával s myšlienkou zrušiť to. Asi sa tu dlho budeme musieť zmieriť že mnoho vecí v Bratislavskej MHD, ktoré nie sú v poriadku sa tvária že v poriadku sú.
sommelier:Nič také som nepovedal,buď taký láskavý a nič také mi nevkladaj do huby.Veta "kruhový objazd je priepustnejší ako semafory" je proste polopravda,o ktorej je známe,že je horšia ako celá lož.Kruhový objazd je priepustnejší za istých podmienok,medzi najdôležitejšie z nich patrí neprekročenie istého dopravného momentu a zhruba rovnaké zaťaženie všetkých vstupných ramien.Tvrdiť,že by také Trnavské mýto bolo priepustnejšie v prevedení kruhový objazd,je proste LOŽ.Kruhové objazdy je potrebné budovať tam,kde chcem dosiahnuť spomalenie prúdu vozidiel a umožniť zapojenie sa vodičom z nepreferovaných smerov.
Re, Ad NDS:
Vozidlá: podstatná vec. Nízkopodlažné (bohate stačí čiastočne nízkopodlažné), kapacitné, úsporné, nenáročné, atď Skrátka vybrané v nezávislom tendri (prvý kameň úrazu) odbornou komisiou (druhý kameň úrazu).
Vedenie tratí: problém najväčší. Je trochu problematické študovať plán verejného dopravného vybavenia, ale je vcelku dobre navrhnutý. Počíta s dvomi uzlami rýchlodráhy - nám SNP a Trnavské mýto. Navrhnuté trate na letisko, smer Viedeň, dobre to chytá Dlhé Diely. Keď sa na to ale pozriem, vidím potrebný kopec peňazí. Nehovoriac o diaľnici Záhorie-Rača-Vajnory-Biskupice-Petržalka.
Problém vidím v tom, že sa to stavať bude tak či tak a voličom trieť ústa medom nejakou električkou do Petržalky (o tom "úchvatnom" moste nehovorím) je lacné.
Druhý problém je v tom, že všetko sa v Bratislave robilo a stále robí preto, aby tie dopravné stavby ktorým sa centrum (!) a okolie nevyhne boli o pár rokov tak drahé, že zase na to nebudú peniaze. Píšem najmä o bezohľadnej výstavbe.
Polemika o vlaku, veľkej, zelenej, špicatej, električke, metre alebo konskom záprahu je skutočne zbytočná, pokiaľ nemáme predstavu kadiaľ tú trať viesť. Od toho sa totiž odvíjaja výber najvhodnejšieho dopravného prostriedku.
Papyr: obavam sa, ze mas (opät) pravdu, len bacha, aby nas zas nevyhlasili za masarykofilnych cechoslovakistov. Lebo terazky take nije je v mode, viete Kefalin?
sorry for it, ale taká vec, budem ťa citovať: "A jazda cez kruhový objazd,najmä cez väčší,sa musí nacvičiť,to si z učebnice autoškoly nenaštuduješ." To ako nestavajme kruhové objazdy, lebo to nemáme nacvičené ??? To nemyslíš vážne...
Kruhový objazd je priepustnejší ako semafory...
A čo sú teda špecifické podmienky ? Ako PRESNE definuješ križovatku vhodnú pre semafory a križovatku pre kruhový objazd ?
ta linka 8, ktora ma momentalne zmenenu trasu z Ruzinova do Race je inak velmi dobre vec.Takuto linku by mohol DPB aj natrvalo zaviest, ale to by som asi chcel vela ze?
suhlasim pani. shak som lec sceu na okraj out of topic podotknut, ze frazu "no money for this" pouzivaju najma ti, ktori hrabkaju do svojich BMW, prip. ti, ktorym sa nieco narocne realizovat nechce...prip. horsie- kombinacia oboch (ne)motivov. a skoda, ze aj na take myslenie doplaca mhd. aj ked koniec koncov, budme radi, ze vobec jazdime na niecom ;o) a nakolko sme narod, ktori si len tak zanadava pri pivku v krcme, ale tod asi vse, potom proste jednoducho cakajme a mozno si raz zaspievame:
"tak prijizdi posledni tramvaj, a plech ma zmacklej do cela. zchvacena herka linde kraci, jako by dal jed uz nechtela..." ;o)
ale budme aj optimisti a verme, ze ked uz sme 16 rokov vydrzali to, ze mhd islo dole vodou, ze vydrzime dalsich 16 aspon ten stavm ktory je ;o)))
sommelier
V rámci jedného prastarého plánu: mal sa vybudovať dopravný koridor Petržalka-Košická-Ružinovská-"diaľnica", ktorý je a bude na dvoch miestach prerušený (Miletičova-Záhradnícka a koniec Ružinovskej). Asi vďaka tomu, že tu vždy niekto postaví kúsok niečoho, potom príde najaký iný volený a postaví kúsok niečoho iného... Podobne to dopadlo s koľajovou radiálou Starý most - Karadžičova - Trnavské mýto. Ešte v 70. rokoch sa hovorilo o ideálnom priestore pretože v dobrej vzdialenosti obchádzala mesto... A zase nič. A na MiÚ Nové Mesto nechcú ani počuť o tom, aby sa sprevádzkovala ŽST Filiálka. Však sa už aj pripravuje projekt na polyfunkčnú budovu na jej mieste (a zároveň na nové vilky a vily - podľa zásluh). A na záver dodávam, že keď sa to veľmi dopravy chtivým občanom nepáčilo, vypustili do éteru akúsi možnosť, že koľaje budú pod tou budovou. Nebudú a oni to vedia. Ale hlavne že je tíško.