A mam dojem, ze autor vyroku "pravda a laska zvitezi nad lzi a nenavisti" sa za svojho zivota realizacie tohto sloganu v zemepisnom priestore jeho vtedajsej vlasti nedocka.
Komunizmus ako taky s dnesnou ekonomickou situaciou uz az tak nesuvisi, aj ked stale dost. Problem dedicstva komunizmu je ten, ze ludia stratili uctu k svojej praci a zacali vyznavat heslo "kto nekradne, okrada svoju rodinu". Toto ich komunizmus naucil a oni to dnes ucia svoje deti.
A preto:
- v Bratislave sedia v DPB a na magistrate ludia, co nedokazu pochopit, ze na to nemaju, a mali by odist,
- premier Gross nedokaze pochopit, ze je pre obcanov CR neprijatelny a je cas odist,
- pozitivne lustrovani sa zbytku obcanov smeju do oci, napriklad Sokol, a takisto nechcu odist,
- udrzbar ci instalater ti sice vela uctuje, ale nekvalitne robi, a vobec sa za to nehanbi,
- baba v pokladni na zeleznici sa na teba vyvrieska,
- vodic MHD sa na teba vyvrieska,
- doktor pozaduje uplatok...
proste kazdy, kto svoju pracu nerobi dobre, v nej napriek tomu zotrvava - sam odist nevie (okradol by rodinu) a lud (zakaznik) ho k tomu dotlacit nechce, pretoze aj on si uz za socializmu zvykol, ze ho okradaju vsade a ze na panstvo sa nesaha.
Odist chcu len ti, ktorym tento stav vadi, ti obvykle odchadzaju na Zapad (EU) a situacia tu na Vychode (EU) sa dalej zhorsuje.
A tak "ted jiz mame, co jsme chteli" - a tento stav potrva minimalne do doby nez odidu (do penzie alebo do hrobu) ludia narodeni pred r. 1970-75. A mozno este dlho potom nie, pretoze oni tomuto postoju ucia svoje deti. To je to "dedicstvo komunizmu".
Takže za 1: komunizmus tu akoby pretrvaval, lebo peniaze jednot. nadalej sa tocia vo vackoch. za 2: tu ked sa má niečo menit , vzdy to tu niekto brzdí, aby sa im neminulo, Za 3 Ba sa maju ekonomicky dobre , ale len nejake percento v pravo tocivych zbohatlikov. a co ostatok? vychod a stredoslovak? Na co je im zel. osobna doprava, s Bahn či Ba metro keď spokojne maju tu lux autička, načo sa zaoberať spodinou. Tak je to tu v BA ale nie v Osterreich. Sledujte Nemecke a Rakuske satel.tel. stanice.40 tel. stanic s toho 30 sa venuje kulture miest, obyvateľstvu a prírode. Žial pokial nemas na auto ostava Ti 100 Db. autobus s Ba kultur. cestovanim... V petržalke sice premavaju vlaky totalne prázdne, a to len preto, lebo tie koľaje maju veľký odklon . Peniaze su tu , nie však pre spravne riešenie, Slovensky S Bahn ale pre niečo iné ? ? ☠
beeeeuuuuuaaaaaaa...aj ja xceeeeeem NS, co bude pekny, dobry, fast and comfortable... auuuuushak, pani redaktorka, nateraz mozme len plakat ;o) a obcas vycestovat do wien alebo prague or budapest (pripadne aj warsaw ci krakow) a kochat sa tym ako to maju inde a snazit sa nezurit na kompetentnych u nas ;o)))) a snazit sa ochopit ten nedostatok penazi, za ktory predsa moze tych 40rokov komunizmu, ktore skoncili uz pred 16rokmi.
Nízkopodlažné električky ako vozidlá nosného systému po technickej stránke sú použiteľné. Možné problémy: samotný pohon a podvozok konštruovaný do minimálneho objemu a nízko nad koľajnicou, konštrukcia vozidiel pozostáva z samonosných článkov, ktoré sa môžu ľahko a nevratne poškodiť pri stretu s iným vozidlom, čím sa vyradí aspoň na čas celá súprava. Výrobcovia v Európe ponúkajú širokú paletu vozidiel, dokonca aj na úzky rozchod. Niektoré sú dokonca prevádzkované aj ako spriahnuté (dĺžka nad 40 m), tie však premávajú vo vlastnom oddelenom telese. Maximálna rýchosť je do 70km/h. Bratislava v súčasnosti potrebuje systém robustný, odolný náročnej prevádzke (stav tratí a okolitej dopravy) a s minimálnymi nárokmi na celkovú údržbu systému ako takého.
Ja sa v BA nestresujem. Ako nočná doprava nie je dobrá, ale má to aj svoje svetlé stránky. Ako fagan som rodičom mohol vysvetliť, že prídem až o 4 štvrtej lebo o jednej to je skoro a ďalší ide z mesta až po tretej.
Dnes buď idem nočákom, prispôsobím sa. Alebo ideme s kamarátmi cez celú Petržalku pešo (často pomáha pri nevolnostiach) alebo si zaplatím cca 90,- čo ma stojí taxík z centra k Tescu. Vďaka biednej nočnej doprave je veľa taxíkov = dobrá konkurencia = nízke ceny.
A čo som hovoril s jedným pánom z magistrátu, tak na nočných spojoch je taký vandalizmus, že sa reálne zahrávajú s myšlienkou zrušiť to úplne. Ale to mi hovoril dávnejšie.
podla info co mam z roznych stranok, tak je to najme kvoli neochote CKD postavit elektricku pre metrovy rozchod. keby sa chcelo, myslim, ze KT8B5 (oznacovalo by sa to tak isto???) by sla postavit aj pre 1000mm, ale a./ sa nechcelo b./ v oblukoch by to fakt brutalne vybocovalo
jjjst s tými nočákmi je to tak ako ti povedal Papyr, no napríklad za výrazné obmedzenie k cintorínu Slávičie údolie sa výrazne pričinili študenti z internátov. A ešte jedna vec vo Viedni, neviem či ešte stále, no pred niekoľkými rokmi, nočáky iba v noci z Pia na So a zo So na Ne.
Je pravda, že v BA nechodia KT8D5 kvôli rozchodu? Lebo jedni hovoria, že preto, druhí pre iné.
tragedia, auuuushak skutocna ;o( mesta ako ostrava, brno (ale aj skorumpovana praha – ale mam ju rad a tento vikend som sa z nej a z ludi tam o5 tesil), vsetky tieto mesta myslia na svojich obyvatelov a navstevnikov. vedenia sa nabaluju, ale len do tej miery, kde je to unosne a tak vedia, ze musia zabezpecit aj kvalitne sluzby MHD… zial, v BA to (zatial) neplati… kto pozna magistrat…vie… ;o(
Ostrave fakt možeme závidieť, ale ani tak nie vychýrenú Stodolní ( kto tam skutočne bol a porovná, tak vie že v BA máme aj zopár lepších hospod ... ) a plné nočné električky, ale hlavne múdre vedenie mesta aj DP, ktoré tie peniaze vybrané na daniach trebárs aj od majiteľov hospod na Stodolní prelieva do nových Solarisov, kvalitnej údržby a generálok starších vozov a pravidelného čistenia vozidiel a nie do vlastných vačkov !!! ?
Obávám se, že samo to nepůjde. Asi by to chtělo, kdybyste se tady usnesli na něčem realizovatelném, např. tramvaji na Petržalku a zahájili nějakou občanskou kampaň, věřím, že pokud by si někdo dal tu práci a obešel pár stovek Petržalských domácností, podpisů na petici požadující tramvaj by bylo neurekom- nemyslím si totiž, že by tam žijící cca. polovině Bratislavanů současný balkánský stav vyhovoval. Ovšem chce to, aby se ti, co to v Bratislavě myslí s VHD dobře snesli na zem a uvažovali realisticky- petice za stavbu metra, S-Bahnu nebo vklakotramvaje by nepochybně měla úspěch taky, ovšem neřekl bych, že by se v nejbližší dvacetiletce na něco takového peníze našly...
A že jinudy asi cesta nevede ukazuje příklad Mariánských Lázní- tam se ustavilo občanské sdružení a mocnou snahou se podařilo nejméně o 5 let oddálit likvidaci trolejbusového provozu. Prostě s hlasem lidu musí dopravní podniky (a hlavně městská samospráva tyto DP vlastnící) v demokratické společnosti počítat- ať se to DPB líbí nebo ne.
Ovšem tohle musí být vaše věc- já žádné petice na Petržalku jezdit dělat nebudu- z Prahy je to jednak technicky obtížné a druhak to není můj problém, ale váš.
Vážený verný ehm... Krásne sa to tu v DPB hemží. Pekne sny o nosnom či podzemnom vedení kolajisk nám to tu kde kto otvára. Ale tu sa bedáka, že nie su peniaze tam, zasa onam a omielame tu do nekonečna o hrdzine BA, miesto toho aby niekto niečo geniálne pohol a zaviedol tu nejaky Europsky systém. DPB NESPIII!!! už nie je KSČ ale demokracia. Ten kto brzdí rozvoj , ten zavadzá. Zobudte sa ako hovoria svedkovia Jahve už roky v podchodoch. Ste hore na veducich miestach a všetci snivate a spíte. Postrach BA DPB ? ? ? ?
SZKV
A že jinudy asi cesta nevede ukazuje příklad Mariánských Lázní- tam se ustavilo občanské sdružení a mocnou snahou se podařilo nejméně o 5 let oddálit likvidaci trolejbusového provozu. Prostě s hlasem lidu musí dopravní podniky (a hlavně městská samospráva tyto DP vlastnící) v demokratické společnosti počítat- ať se to DPB líbí nebo ne.
Ovšem tohle musí být vaše věc- já žádné petice na Petržalku jezdit dělat nebudu- z Prahy je to jednak technicky obtížné a druhak to není můj problém, ale váš.