Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: romanca #42405:
Ja by som nasiel peniaze, = neprestupny listok by stal 1500 Skk a v zakone by bolo zapisane ze ludia od 3 do 25 rokov a ludiaod 50 do 99 rokov by chodili povinne MHD
Reply on: mmmm #42382:
Vsetko.. hlucne , stare , spinave , hrdzave , nemaju pekny dizajn a vela zeru
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: papuca #42407:
Netreba mi brnkať na SAV. Stačí mi vytočiť súkromné číslo mojej príbuznej. Počet obyvateľov Slovenska bude v najbližších 20 rokoch stagnovať až klesať, k nárastu môže dôjsť až po tejto dobe a aj ten by bol veľmi pomalý. Pokiaľ nedôjde k nejakým administratívnym pridruženiam obcí a podobne, nebude sa Bratislava od tohoto trendu podstatne líšiť. Nakoniec - o koľko vzrástol počet obyvateľov Bratislavy za posledných 10 rokov?
Reply on: BMko #42410:
ved somnapisal, ze sa to netyka vsetkych. aj ked sa zda, akoby sa to ale zial tykalo vacsiny... a super, ze patris k tym, ktorym asi na ich praci zalezi
Reply on: papuca #42406:
Pozri prid ku mne do vozu a uvidis poriadok vsade. kazdy vodic je iny
Reply on: yale #42393:
Áno, to máš pravdu, mesto sa bude stále zväčšovať, preto bude treba rozširovať aj mhd.
Reply on: yale #42393:
To nie je moja predstav, to sommelier napísal, že ak by sme teraz postavili električku tak v roku 2050, 2080 by už kapacitne nestačila. Načo som mu napísal, že keby sme teraz postavili metro, ani to by o tých 50 rokov nestačilo, pretože má približne rovnakú kapacitu.
Reply on: Vševedko samofandivý #42394:
z rovnako nepodlozeneho predpokladu ale vychadzas aj ty. brnkni si na SAV a popytaj sa na demograficku strukturu mesta o cca 20rokov. vacsina ti to povie asi tak „na zaklade trendu, ktory mozeme pozorovat v tychto etapach…“, prip. niektori dokonca pridaju na zaver dlhsej diskusie „…ale nemozno vylucit, ze…“. takze: to, ze BA neporastie, nie je vobec iste. a preco nerastie? lebo ludia uprednostnuju zivot mimo centra mesta, kde je to jednak lacsnejsie, ale tiez, autom su zo svojej dedinky v praci za 30 minut a mhd im trva 30 min len z nejakeho „blbeho“ sidliska. zial, aj mhd prispieva k tomuto „upadku“. a co turisti, nemyslime na ich priliv/odliv dost malo?
Reply on: BMko #42370:
nikdy by som netvrdil, ze secja vodici su neporiadni a neviem co, ale vsade su aj zodpovedni aj nezodpovedni pracovnici. ano, nabuduce nahlasim na dispecing, ale si si isty, ze to pomoze?vselico sme sa uz stazovali…ale ok, skusim. a na margo bradacovej a cistoty. to je presne ono, nema to v naplni, tak naco, ved ked on moze mat „pracovisko ako chliev“, co sa maju co rostulovat cestujuci. nerobme za co nam neplatia! hm. ale „okraslovat“ vozidlo fotkami z casopisov, novinami oblepit okno na dverach kabiny a podobne zasahy su zo strany vodica OK.hmmm…
k diskusii o metre. uz to teda sledujem hodnu chvilu a stale nechapem, ze sa tu najdu ludia, co stale rozpravaju o metre. mohol by yale napisat taku predstavu o tom, ako si predstavuje harmonogram realizacie stavby metra a ako si predstavuje jeho financovanie. potom sa bude o com bavit. ako to napisal Vševedko samofandivý, zrejme v tomto meste neexistuje clovek, ktory by nechcel metro. ale zial, existuje t dost ludi, ktori si uvedomuju, ze tato myslienka je dnes uplne nerealna.
este chcem doplnit svoju skusenost z kodane. par krat som sa tam zastavil, naposledy pred dvoma rokmi, ked tam akurat otvarali prvu trasu metra. asi nikdo nepochybuje, ze kodan je podstatne vacsie mesto ako bratislava, ze kodan ma podstatne viac penazi ako bratislava a predsa tam celu mhd zabezpecuju AUTOBUSY a nejaka primestska zeleznica.
Reply on: petert #42368:
Ja som nevravel o vlnovkovitosti trate - v tom zmysle, ze trat sa prepadava a elektricka sa pri jazde kolise zlava doprava al. naopak. Ja som myslel vlnovkovitost samotnych kolajnic. Ved na niektorych usekoch bratislavskych trati su vlny mozno aj pol centimetra hlboke. Radsej ani nepomyslam na to, ako tym trpia samotne elektricky. ...tak asi tolko. ?
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: yale #42395:
S tými 100 rokmi rozhodne nie je mimo. Vtedy rástla Bratislava podstatne iným tempom ako dnes.
Ale ako som napísal už aspoň dvadsaťkrát - zožeňte peniaze a metro Bratislava určite s radosťou postaví. Pochopte už konečne, že my nie sme električkofili, ako nás tu s obľubou titulujú detičky, čo sú celé hotové z toho, že sa zviezli vo Viedni alebo v Prahe metrom, ani nepriatelia metra. My sme realisti.
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: d3k0 #42398:
Na peniaze...
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: yale #42396:
Nie je ničím podložené, že by pendleri zvýšili počet obyvateľstva o 50% - 100%. Predpokladom je, že počet obyvateľov bude stagnovať, prípadne mierne klesať (sťahovanie do satelitov).
Reply on: d3k0 #42398:
Na to ze 1000 ka bola lepsia
Reply on: Ámos Keynes #42392:
Viem ake to je po prehliadkach. Ja som povedal, ze si to upracem radsej sam nez oni to zhumusia
Reply on: fobust #42388:
Hehe, som zvedavy, co by sa stalo, keby sa tu 1435 mm vybudovalo a problemy bratislavskych trati by pretrvali. Na co by sa potom zase vyhovaralo 🙂
Reply on: Vševedko samofandivý #42394:
Uplny suhlas. Nehovorim, ze netreba byt optimisticky, ale zaroven netreba byt naivny. Casy komunizmu a presidlovania obyvatelstva do BA sa uz skoncili, budovanie velkych sidlisk tiez.
Reply on: Vševedko samofandivý #42394:
viď môj príspevok #42393, záverečný odstavec.

K tomu na doplnenie, treba uvažovať s Bratislavou na najbližšie desaťročia ako s trištvrtemiliónovým mestom, možno o tých 50-80 rokov to pôjde k miliónu. Ale záleží práve na tom, ako sa budú vyvíjať dopravné prepojenia do regiónov aj v rámci mesta, pretože značnú časť prírastkov budú zabezpečovať "pendleri". Z tohto hľadiska vidím začatie výstavby trasy B ako nevyhnutné a dobre odôvodnené.
Reply on: Ámos Keynes #42392:
S tými 100 rokmi si trochu mimo, nie? Porovnávať dopravné nároky na začiatku 20. storočia a teraz...
K tomu môžem rovnako dodať, že ak by boli podzemné trasy v centre už postavené - povedzme v rovnakom čase ako metro v Prahe - nezdá sa ti, že by to bola silná výhoda pre Bratislavu a dnes by mnohé veci boli inak?

Napríklad by bolo zaujímavé vedieť, v akom stave by bola MHD dnes v prípade, že by v roku 1986 začali podľa vtedajšieho projektu chodiť vlaky metra cez Starý most na Pribinovu. Vtedy bola stará železničná trať popri Karadžičovej ešte voľným koridorom...

V prípade druhého pokusu sme už dnes mohli mať prvú trasu VAL v prevádzke. Tiež si myslím, že by sme boli v lepšej situácii ako dnes, aj keď nie som fanúšikom "pneumatikových koľajových" vozidiel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.