Možná už se to tu probíralo, ale přesto: Dovolil bych si kompetentní osoby, co přidaly do fotogalerie fotky prototypu trolejbusu Škoda 24Tr, že tento vůz NENÍ duobus, jak jew v popiskách uvedeno! Duobusem se správně rozumí vozidlo, schopné jízdy na naftový pohon s přímým pohonem nápravy. Trolejbus Škoda 24Tr je však vozidlo s nouzovým (pomocným) dieselagregátem, který pohání alternátor a proud alternátoru teprve napájí trakční elektromotor.
Neviete niekto termín osláv 110. jubilea električiek v Bratislave. Bude sa vôbec niečo konať tento rok?Kto ho bude organizovat a v akom by mal byt rozsahu ? ? ? ?
Ta mrtvola v 3. generacii sa da obist. Neviem ci to funguje na vsetkych vozoch, ale aspon na dvoch mi to islo. Mohol si paku kludne pustit a islo to dalej. ?
Beus: Suhlasim s tym, ze cely mrtvy muz je blbost a okamzite by ho mali zrusit, ale tlacitko zvonca a svetelnej hukacky by mohlo byt uplne spokojne zaintegrovane v jazdnej pake rovnako, ako to maju radice Sechéron u prazskych T6A5. Mimochodom aj Lekov take ponuka a navyse tam je aj mrtvolka. Tlakom na paku vybavis mrtvolku, palcom zvonis a malickom blikas. O kolko je to ergonomickejsie? Vypinac riadenia a dalsie dve tlacitka na lubovolne zapojenie (spravidla zberac) su samozrejmostou.
42 miliónov korún vybral vlani Dopravný podnik Bratislava od čiernych pasažierov. Rok predtým to bolo zhruba o 10 miliónov menej, v roku 2000 len 18 miliónov.
Hehe, dobre som sa nasmial Veru, pre tych, co nepoznaju presnu terminologiu to musi zniet fakt divne (v T6 si moze vodic zahrat na klaviri, vozi si v kabine slapku ktora zvoni, a este ho tam otravuje nejaky pacient z patologie)
TeBeCe to uz vysvetlil, este jemne doplnim - T6 mali kedysi na pravom pedali zapojeny zvonec (velmi uzitocna vec, kedze voz sa ovlada rucnym radicom na lavu ruku, a pravu dost casto potrebujes na ine veci (blinker, vyhybka, ...), uz to tu bolo velakrat rozoberane, nechcem opakovat seba ani inych, skus si pohladat nejake klucove slova)
Neskor ktosi ynteligentny vymyslel (konkretne po mimoriadnej jazde 7927-28 bez vodica), ze ten pravy pedal prerobi na funkciu tzv. mrtveho muza (slangovo mrtvola) - je ho treba drzat stale stlaceny, inak vyhodi bezpecnostny obvod vozidla (a vozidlo zareaguje nudzovym brzdenim) Takze to je ta mrtvola na pedali zvonceka Nastastie aspon posledne T6 (7947-56) mali funkciu mrtveho muza priamo v radici (treba drzat paku radica stlacenu), tak tam pedal zvonceka ostal zvoncekom
Quakeman: V com vlastne spociva uprava zabranujuca spriahatelnosti vozov opacne (nehovorim o Buse, to viem ze kazdy voz ma zastrcku len na jednom konci, a starsie T6 nemaju v B-vozoch palubak vobec) - nebodaj im boli vybrate medzivozove stykace z nepouzivanych koncov, ci dokonca odpojeny klavir? Alebo nieco este ohavnejsie? Na to som zvedavy, kvoli comu konkretne to nejde.
Vsevedko: no jo, tie upravy (mrtvola na slapke zvonceka) a podobne su... skoda reci. Ved v starych T6 ostali z povodnych vozov snad uz len karoseria, podvozky, a ine nepodstatnosti. Ostatne bolo vymenene, upravene, alebo inak vylepsene...pripadne "vylepsene"...
A ked sme pri tych dvoch "novych" vozoch, som si viac-menej isty, ze vela komponentov z povodnej TV3 bude este pred samotnym uvedenim do prevadzky nahradena ich bratislavskymi verziami a upraveninami (napr. uz spominany digitalny regulator) (ak sa tak nestane priamo v Sumperku), aby sa creva voza co najviac podobali na ostatne T6 3.g... ale ved...nechajme sa prekvapit
Bigmac: ja som sa raz dokonca kdesi dopocul, ze TV13 aj rekuperuje (co povazujem za blud), co mi neskor Ing. Conorto osobne vyvracal tym, ze TV13 neexistuje, takze teraz uz fakt neviem ci existuje alebo nie
Ak existuje, tak TV3 a TV13 bude asi podobny rozdiel ako TV8 a TV12 - v zopar pouzitych suciastkach, ktore maju ine (lepsie) vlastnosti
bezdomovec
Co to znamená
Je viac ciernych pasazierov, alebo zacali revizory vykonavat pracu poriadne pre DP a nie pre seba ? ?