Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #38426:
Vidis. A napriek tomu cestujuci v K2S maju pocit, ze ide o nieco lepsie, ako u beznej T3. A naopak, u zrekonstruovanej T3B/P nepoznaju nic, je to T3 ako kazda ina.

Prepac, nezdielam predstavu, ze bratislavsku MHD by spasilo to, ze tu budu vsetky T3/T6/K2 zrekonstruovane, Karosy CNGizovane a potom by to vsetko vlastne bolo v poriadku.

Je zazitok sledovat, ako sa krasne daju znizovat naroky v postupnosti
"Bratislava nepotrebuje metro, chceme rychloelektricku, ved moderne vozidla su rovnako komfortne a rychle"
"Rychloelektricka vlastne ani nemusi chodit v centre pod zemou, to je hrozne drahe. Treba ju viac preferovat, prisposobit linkove vedenie a bude to"
"A vlastne ani nove vozidla nepotrebujeme, radsej zgeneralkujeme T3ky"
(v dalsich krokoch prideme na to, ze vlastne aj tie opravy netreba robit naraz, atd. - vlastne staci realizovat par zlepsovacich navrhov a mame tu MHD ako lusk... ale vsetci sa budu divit, preco vlastne ti cestujuci maju iny nazor a radsej prestupuju do aut)

Ja som toho nazoru, ze jedine vystavba realneho nosneho systemu (vratane podzemneho vedenia v CMO, a samozrejme osadeneho vylucne novymi vozidlami) moze priniest systemovu zmenu, v opacnom pripade bude vsetko nadalej fungovat zlepsovatelsky, a rozni ludia sa budu vyzivat v tom, ako lacno mozu postavit elektricku ked kupia taky a taky podvozok, kastlu, pantograf atd. a ako sa na tom ohromne usetri.
Prave som isiel na mhd na obed a chytil ma revizor ktory mal so sebou pana silnejsieho vyhladu.Po odovydani obcianskeho preukazu som vystupil s nimi a tento silnejsej postavy pan ma vzal nabok s recou ze by sme sa mohli dohodnut.Vraj 500sk.Je to tresne?Kolko su vlasne tarify pokut?Kde ich najdem?
Galiyosha: ja som sa to snazil rozvinut v podobnom duchu, ale sudruhom Orangeovym zdochol wery amatery product ihned po pridani prveho prispevku, takze nebo ako. Ked dojazdim, budem s Tebou suhlasno-oponovacne diskutabilny 😃
Miro: mince do automatu
Reply on: yale #38422:

No, ked is vezmes interier, tak tam rozidel uz nenajdes. Jediny je naozaj iba v kotasiom cele a natere. Z hladiska komfortu cestovania su tie vozy totozne, ba dovolim si tvrdit, ze v istych ohladoch je T3P lepsia ako K2S. To, ze zvonka je jasne vidiet ze je to reko mi nevadi. T3S co mame je uz v horsom stave ako nas T3P. ?
Reply on: yale #38422:
Niekedy cca. v roku 1988 som ako študent FiFUK v BEÚSe brigádujúci konal službu na linke 11 s káčerom rovnoplechým extrémne vrakóznym tesnepoVPoidným 7001. Na Šafku mi nastúpila spolužiačka a hovorí "Ty máš dnes ale krásnu novú električku!"
Reply on: galiyosha #38419:
Vlky si myslia, že sú to nové tramvaje (vlastná skúsenosť).
Reply on: yale #38422:
Len ja sa pridavam k nazorom, ake tu uz padli aj v minulosti, a sice, ze K2S vobec nie su zlepsenim kvality, ale robia elektrickam medvediu sluzbu. Preco? Lebo niektori cestujuci ich skutocne vnimaju ako nove elektricky. A to je chyba! Lebo potom si myslia, ze nove elektricky maju stale niekolko vysokych schodov, sialene buchaju a vrzgaju, su relativne lenive...

Okrem toho sa mi *****asie cela na skrini K2/T3 vobec nepacia a su to vyhodene peniaze... ?
Reply on: galiyosha #38419:
Dobra poznamka. Pred casom prisla navsteva zo zahranicia a po case hovoria "dokonca uz mate aj nove elektricky"... Ja na to COOO?
Ukazalo sa, ze mysleli K2S... Cize tu nejde iba o generalky T3, ale aj o jednoznacnu komunikaciu zmeny kvality k (potencialnemu) cestujucemu. T3B/P nikto ani nezaregistruje, pre cestujuceho nie su pridanim hodnoty.
Reply on: galiyosha #38419:
Výborne píšeš! Do Dúbravky som chodil niekoľko rokov na strednú školu, takže poznám situáciu dôverne. Tramvaje chodia ráno z Dúbravky relatívne menej obsadené, zatiaľ čo sa väčšina vlkä tlačí v gumokoloch. Problém ale nie je v T3, ale v tom, kde ich tramvaj dovezie a aký majú prestup. Pokiaľ idú do mesta, tak radšej uprednostnia L83 a prestup na niečo iné. Na tramvaj chodia najmä tie vlkä, ktoré cestujú bez prestupu, resp. tie, ktoré sa chcú dostať pod Most SNP, alebo na Šafárikovo nám.
Reply on: bioraver #38417:
Myslim, ze darcovstvo je vec, ktoru konkretny DP uznava z vlastnej iniciativy a svojim sposobom. V Ziline maju (alebo aspon mali v roku 1997) darcovia moznost zlosovania o rocny volny listok zdarma, ked sa nemylim. V Presove drzitelia striebornej a zlatej Janskeho plakety maju zvlastnu tarifu. Ale inde darcom nemusia priznat ziadne vyhody.
Reply on: Bigmac #38415:
Hej, len narazas na marketingovy problem. Pre vlcakov to bude stale ta ista stara (vysokopodlazna) tramvaj, v ktorej sa vozia uz 40 rokov, pokial autobusy uz medzitym zmenili dve generacie... Neustale zotrvavanie pri T3 elektricky vlkom uz natolko znechuti, ze nielenze novych neprilakas, ale aj ti stari zacnu chodit autom. Ved sa to vlastne deje uz teraz -- zober si taku Dubravku, kolko ludi tam pred elektrickou uprednostni autobus... Z pohladu bezneho cestujuceho je IMHO rekonstrukcia T3 zrovnatelna s rekonstrukciou B741 na CNG.

Ale v principe suhlasim. Odtrhnutie od reality je v Bratislave pomerne silne. Autobusove prevadzky nemaju co vypravovat, ale namiesto toho, aby sa priebezne obmienal vozovy park lacnejsimi vozmi sa caka na nejaku megadodavku nizkopodlazakov, nebodaj este na zemny plyn...
Reply on: bioraver #38417:


Tarifa, článok 6, odsek 2:

Bezplatne sa prepravujú:
deti do začatia povinnej školskej dochádzky,
držitelia preukazu občana s ťažkým zdravotným postihnutím vrátane invalidného vozíka, sprievodcu alebo vodiaceho psa (ZŤP, ZŤP-S),
občania SR a držitelia "Povolenia k pobytu cudzincov" nad 70 rokov veku, ktorí sa preukážu preukazom totožnosti,
držitelia osvedčenia podľa zákona č. 255/1946Zb. o príslušníkoch Československej armády v zahraničí alebo potvrdení ministerstva národnej obrany o účasti v I. a II. odboji, občania uvedení v § 29 zákona FZ č. 87/1991 Zb. o mimosúdnych rehabilitáciách v znení neskorších úprav, vdovy po účastníkoch odboja, ktoré boli za nich vydaté v dobe odboja manžela, pokiaľ sa znovu nevydali alebo nežijú s druhom, držitelia preukazu SANO (občania Slovenska násilne odvlečení do ZSSR), držitelia preukazu KPV (Konfederácia politických väzňov), držitelia preukazu SZ VTNP-PTP (Slovenský zväz Vojenské tábory nútených prác - Pomocné technické prápory).
chalani... mam otazku z ineho sudku.mam ako strieborny darca krvi narok na mhd v bratislave zadarmo ? ono totiz je taka vec,ze som sice v ba uz 8 rokov,trvale bydlisko tu ale nemam a kedze patrim pod cerveny kriz presov,tak mi udelili mhd v presove zadarmo(hoci xodim darovat do ruzinova).da sa to zmenit na bratislavu ? alebo to plati na cele slovensko ? alebo ako... lebo v cervenom krizi mi povedali,ze to plati na cele uzemie svk,v presove povedali,ze len presov,niekto vravel,ze to neplati vobec a na ziskuxtivy dpba mi zjavne poviem,ze kamosko ziadna zlava,pekne plat dalej... vie niekto o tom viac ?
Priatelia, poraďte. Prídem v nedeľu 28. novembra o 18:20 vlakom do Bratislavy a budem tam 4 dni. Chcem si kúpiť jednodňový a trojdňový lístok na MHD. Predajňa DPB je v nedeľu zatvorená. Dajú sa jednodňové a trojdňové lístky kúpiť v nejakom stánku, alebo musím zháňať mince do automatu?
Galiyosha: stale mam pocit, ze je to tu nejake cele naopak. Stare autobusove vraky sa reparuju na CNGdraky, pricom v konecnom dosledku by nove boli lacnejsie. Zato vilamose jazdiace po varosi jazdia take ako jazdia, resp.silou hrdze drzia pokope a nik to neriesi, ale vsetci tu snivaju o combinach za minimalne 60,-MSk neuvedumujuc si, ze za rovnaku sumu mozu mat 10-12 (slovom: desat az dvanast) reko T3jok. Je mi jasne, ze to je vozidlo 45rokov koncepcne stare, ale vcelku osvedcenej koncepcie...
Re#38413, galiyosha: iste, aj ja. Len to by (po)hlavne organy DPB najprv museli chciet a ony (-y; *****y; mnozne, nezivotne a preto spisovne spravne) NECHCU dovtedy, pokial nebude VSIMNE dostatocne velkym, ved aj rodne hnutie a rodna strana silne fararoidneho zamerania svojej politickej orientacie musi z cohosi slusne krestansky vyzit! Alebo sa mylim? Rad by som sa, ale... Vsak to poznas, ci nie?
Reply on: Bigmac #38411:
Ale je asi jasne, ze zbrusu nove a aspon ciastocne nizkopodlazne tramvaje, napriklad z DPO-Inekon, by som prijal ovela radsej...
Reply on: Bigmac #38411:
To je ale dost zasadna nevyhoda, ktora v nasich podmienkach dany inak inteligentny a podporyhodny plan bohuzial posuva do roviny "to sa neda" a "nikdy sa to tak nerobilo"...
Galiyosha: iste, aj to by mohlo byt jedno z moznych rieseni, ale poznam lacnejsie, rychlejsie vo vlastnej rezii. Z Ke papiere, z Krnova VAR CB3, z Vrutok podvozky, z Cegelecu Europulse, v horsom pripade Progress a mas doplneny vozovy park, cena za solovoz pod 5,-MSk. To by nam na zaciatok aj mohlo stacit, nie? Ale ma to jednu nevyhodu: VSIMNE=0Sk

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.