jj, vyzera to trochu ako dr.Monolog (dromolog), ale ten by _nikdy_ nevychvaloval nieco, co v CR maju a u nas nie, lebo ten je fanaticky slovakofil a bohemofob
Ruske vozy metra
(pre Prahu, BP, BA, Vychodny blok):
Ja som napisal, ze nie su vhodne a nie ze nemozu.
Ano su vinimky kedy jazdia na povrchu.
Napr v BP alebo v Moskve.
Kratky usek samozrejme nie je problem.
Ich nevyhoda je ta, ze su konstruovane na jazdu pre podzemie a nie na odrkyte tratove systemy.
Totizto maju len nutenu ventilaciu, tj cez otvory na streche a ich karoseraia nie je opatrena ochranou proti
poveternostnym vplyvom. A este jedna vec su to hmotnostne tazke svine, a maju nadmerne zbytocnu
spotrebu energie, nehovoriac uz o tom, ze
ich robustna konstrukcia je z 30 rokov 20 stor
prevzata z zeleznicnych vozidiel s viac menej tym istym
upravovanym designom.
Ja si zase myslím, že to je jednak tým, aby do kolajisk len tak niekto nevbehol, aby na kolaje až v takom rozsahu neposobili teplotne vplyvy ale za najvacsi dovod povazujem to, aby vodici nemali svetelný šok, raz to rozoberali ohladom tubusu na povrchu v oblasti staníc Černý most - Rajská zahrada, z tmy zrazu na denné svetlo, vraj to ma negatívne vplyvy alebo že by naozaj lobby ???
No ja dúfam že to raz bude, totiž nikdy nieje nič na 100%, ale mám príslub od Webmastera ☺
Máš fakt zaujímavé info, moc sa od mojich poznatkov nelíši, ale su tam isté odlišnosti. Škoda, že neexstiju publikácia na túto tému, alebo je škoda, že sa nenašiel pre tento dosť výrazný i ked pozastavený mílnik bratislavskej dopravy priestor v knihe ku 100. výročiu MHD v Bratislave. Dala by sa určite spraviť zaujímavá publikácia, viem si to predstaviť ☺ ☺ ☺
Vďaka, ja by som na to skoro zabudol... ? (kua, to už je vážne štvrtok???) ?
Takže všetkým Karolom (teraz nemyslím žiadneho konkrétneho) prajem aj do budúcnosti veľa pracovných úspechov pri organizovaní linkového vedenia a predlžovaní intervalov. A veľa zdravia.
A možno na Vianoce donesie Ježiško (Ing. Ján) aj nejaký ten Photoshop...
to, že jazdí na niektorých úsekoch na povrchu ešte nemusí znamenať, že nemá problémy jazdiť na povrchu... ?
Mne vždy vŕtalo hlavou, prečo na povrchu nejazdí pražské metro (ak nerátam úseky pred depami) , hoci sú úseky, kde by mohlo, napríklad taká linka B smerom na Zličín - to sídlisko mi vždy pripomínalo Petržalku, s metrom uprostred sídliska. Napríklad premostenie jazera - metro je v uzavretom tubuse. Prečo? Aby sa do trate nedostali deti alebo bezdomovci a preto, aby sa v koľajisku nevyskytoval sneh a voda. Alebo je ešte iný dôvod? ?
Az na drobny detail, "mytisci" nemaju problem chodit po povrchu...
vid odkazy na konci tohto prispevku.
takze dovod pre zapustenie trasy v Petrzalke je iny... a to, ze nad metrom mala byt centralna komunikacia sever-juh - vsimli ste si, ako sa musite krutit, ak sa chcete dostat cez stred Petrzalky v severojuznom smere, alebo preco Pajstunska v urcitom mieste zrazu "uskoci"? to je preto, lebo neexistuje planovana hlavna ulica cez stred - oznacovana ako Jantarova, alebo "komunikacia B" - existuju jej provizorne kusky od stareho mosta po Vlastenecke namestie a potom zas kusok od Technopolu okolo Drazdiaka. Momentalne sa zvazuju obe varianty cestneho dopravneho riesenia Petrzalky, teda s vystavbou Jantarovej aj bez nej.
veľmi zaujímavé informácie. Len jedno ma fakt prekvapilo - prvý krát počujem, vlastne čítam, že niekto niekedy teoreticky zvažoval použitie vlakov berlínskeho typu. ?
Pohodlne a rychlo sa da zist z DD aj pešo? A odkial schadzas ty do doliny? Neviem ci by ta to bavilo kazdy den, este tak v teniskach ako prechadzku nepoviem, ale nie ked finisujes do prace, nie vsetci su nezamestnani.
Tak vazne vsetko najlepsie, vela dalsich rokov fungovania.
Podla mna patrite obsahom vasich info medzi najlepsie
(nie nepatrite, vy ste) stranky o MHD na SK.
Myslim,ze nielen tam.
Kludne ste porovnatelny aj s vasou
Francuzskou obdobou o MHD V Paris:
www.navily.net (musite vediet po Francuzsky).
Peter.
Este ma napadlo, z docasnej (provizornej)
trasy rychlodrahy (st.Petrzalka Centrum, most CA,
st.Martanoviciva, st.Mlynske Nivy) nam zostala aj pamiatka:
polovicny profil estakady na Petrzalskej strane veduci na Stary most, plus skladka panelov(na druhu polovicu)
pri vyjazde na nu.
Ked uz nie rychlodraha tak aspon osobna doprava ju
vyuziva :-))))
Peter.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Lucia