verím, že tentoraz by sa už nedalo prestať stavať, minimálne kým by prvá trasa nebola v prevádzke.
Aj skúsenosť z iných prípadov, keď sa metro z dôvodu krátkodobých záujmov prestalo stavať, svedčia o tom, že neskôr sa k nemu museli vrátiť za cenu vysokých dodatočných nákladov.
U nás došlo k zastavaniu koridoru, kde sa dala trasa vybudovať hĺbením (budova Slovenskej poisťovne, VÚB, čoskoro ďalšie budovy) alebo dokonca otvorené vedenie mimo križovaní - rozmýšľam, nad čím asi na magistráte uvažujú, keď púšťajú z ruky pozemky na takejto trase.
V Amsterdame sa metro malo začať stavať v čase, keď protestovanie bolo v móde (flower power a pod.), keď tamojšia nálada bola proti výstavbe - preto nakoniec namiesto hlavnej trasy postavili pod zemou iba pár kilometrov okľukou od centra a ďalej viedli trasu po povrchu. Dnes stavajú pôvodnú trasu vo veľmi ťažkom prostredí, pretože pôvodná nevyhovuje pre mnohé smery, električky v centre sú pomalé (stále musia chodiť cez úzke uličky plné chodcov, cyklistov a rôzne sa krútiť medzi kanálmi cez mosty).
A naši radní pokojne napíšu, že sa nechávajú inšpirovať riešením rýchlodrážnej električky v mestách ako Amsterdam... až na to, že "rýchlodrážna električka" (ako som už písal) tam chodí len po jednej linke, ktorá vychádza z metra... je to síce zaujímavý systém, ale dosť komplikovaný...
Panebože, ja to už nechcem riešiť s ľuďmi, ktorí operujú s názormi "električka=T3, Combino, Cityrunner, nič týchle apriori NIE JE električka" a podobne. Prečo by tá Tebou pohŕdaná Šafkoelektrička (kde si vzal, že tam bude končiť) nemohla byť prvou fázou NDS?
Ale, záverom: ludne sa, podobne ako DPB, utápajte v nereálnych chim,éreach "čo bude až bude" miesto realistických projektov. Ľudia vám medzitým poodchádzajú k IAD a už sa len tak nevrátia.
to by v tej spicke ani nebolo az tak zufale, myslim ze malokto cestuje jednu cestu neakych 16 km ci kolko to ten polhodinovy a hodinovy listok stoja... (za predpokladu ceny 1 SKK/km) [otazne je ako by sa to premietlo do ceny predplatnych listkov ktore pouziva vacsina]
Takže: 11 minút v električke, 4 minúty čakanie na zastávke, zvyšných 20 minút teda trvá cest z DD na Segnerku? To by som aj pešo a o barlách došiel.
No ale škoda hovoriť, lebo evidentne stále odmietaš pochopiť, že akýkoľvek gumokolný dopravný prostriedok po nábreží bude vždy pomalší ako električka.
Keby sa malo platiť za dopravu toľko, čo stojí, autobus by stál cca. 50 hal. - 1,- SKK /km / osoba. Večer, v noci a mimo hlavné prepravné prúdy samozrejme viac. Kto by s tým jazdil?
Hej, a manju 2 rozchody vyzera to dost cool... Ked som tam bol, tak som byval pri obratisku, ked sa tocili len uzkorozchodne pricom trat bola dvojrozchodna:)
Áno, je to práve pesnička z filmu Búrlivé výšiny natočeného podľa románu ktorejsi Bronteovej - neviem ktorej, mne sa furt pletú. Okrem Búrlivých výšin sa miestnej časti Lange Teile hovorí ešte aj Na Veternej Hôrke, čo je starší slovenský preklad názvu tohoto románu.
V podstate suhlasim, ale druha cast prispevku je trochu spekulacia. Moze to tak byt, ale nemusi (zavisi to trochu aj od nas, volicov). Myslim si, ze (aspon na tomto fore) by sme mali hladat optimalne (aj z ekonomickeho hladiska) riesenie bez ohladu na politicke spekulacie/kalkulacie. Metro sa v BA zacalo stavat a prestalo, preco by sa to nemohlo zopakovat?
Lepsi elektrickovrabec v hrsti, ako metroholub na streche.
15 minut (asi skor 20, ale dobre) v pripade, ze bude trasa B az po Trnavske Myto. A to do 2012 urcite nebude. Ak sa bude na Safku prestupovat na elektricky, tak to bude aspon 30 minut.
Mozno by pre rozhodovanie pomohol model: Predstavme si napriklad 30 miliard investicii do roku 2008 a dalsich 30 do 2012. Ako by vyzeralo mesto, ak by sa investovali do metra a ako by mohlo vyzerat, ak by sa investovali do elektriciek a S-Bahnu.
Samozrejme, ak by sa stavala podzemná trasa, mohol by ju tiež prevádzkovať DPB, ale prečo ničiť takú peknú vec?
Rozhodnutia magistrátu sú zatiaľ mierne povedané, divné, pretože sa neobťažuje zverejniť príliš veľa informácií. Nechali si spracovať štúdie, o ktorých zverejnili iba veľmi stručné správy:
Ak by sa realizovala trasa B aspoň po Trnavské Mýto, v hre by bolo viac projektov a investorov - riešenie nám SNP, riešenie staničného priestoru, výstavba filiálky, zaangažovanie železníc - konečne sprevádzkovanie S-bahnu, bol by to projekt, s ktorým by sa dlhšiu dobu nedalo politicky hýbať a tiež by vyžadoval, aby sa koncepcia MHD prispôsobila jemu, nie naopak. Šafkoelektrička je vypočítaná na konkrétne volebné obdobie tak, aby sa na konci dalo potriasť rukami "job well done" a za nami potopa, zvyšok nás nezaujíma, "tí pred nami neurobili ani toto, dovidenia".
Nerozumiem velmi tomu optimizmu v suvislosti s metrom, a naopak elektrickoveho pesimizmu. Ako keby tu v pripade metra malo byt uplne ine zastupitelstvo a primator (a riaditel DP) ako v pripade elektricky. Ak bude metro, vsetky rozhodnutia magistratu budu spravne, ak bude elektricka, vsetky rozhodnutia budu nespravne?
Práve toho pokračovania v súčasnej sieti sa bojím... je možné, že to nakoniec dopadne tak, že sa petržalská trať iba pridokuje nástupiskom k existujúcej električkovej trati na Šafku, pretože NP električky nebudú schopné prestáť prevádzku vo zvyšku električkovej trate. To by som považoval ešte za optimistický prípad (aj keď moderný dopravný prostriedok by tým zostal iba výsadou Petržalčanov), pesimistický je, že nových vozňov bude málo, budú chodiť kade-tade, kaziť sa a do Petržalky budú chodiť všetky typy električiek - za chvíľu to bude električková trať ako každá iná. Ak sa medzitým nakúpia aj nejaké nové autobusy (čo sa asi budú musieť), ľudia uprednostnia tie pred starými električkami...
K dopravnej kapacite: Metro/light rail/podzemná električka/pre-metro/atď bude premávať v takých súpravách, aby kapacitne dokázali vybaviť príslušný interval, ktorý by ani v dopravnom sedle nemal u nosného systému prekročiť 15 minút. V špičke môže byť interval niekoľko minút. Nižšia potrebná kapacita sa skôr prejaví v kratších a užších súpravách oproti klasickému metru - teda výhoda kratších a menších staníc či tunelov.
neviem ako chodis ty do mesta z DD, ale mne to trva 30 minut aj z cestou od domu, cakanim na elektricku atd. pri spravnej konstelacii hviezd to stiham za 16 minut.
k tvojmu "No, Ty proste iracionálne nenávidíš T3, to je celé" - to sa akože mám zasmiať?
T3 považujem za veľmi vydarené - ale NA SVOJU DOBU. Svoje si odrobili, ale ak sa tu má začať hovoriť o kultúre cestovania a otočení trendu "MHD na IAD " na opačný, je to spojené aj s novým vozovým parkom.
1. Elektricka za petrzalky nema koncit na Safku, ale ma pokracovat na sucasnej sieti
2. Ak si myslis, ze nebudu peniaze na dalsi rozvoj, kde sa vezmu peniaze (podstatne viac penazi) na dokoncenie a prevazdkovanie trasy B?
3. Aku prepravnu kapacitu ba mala trasa B? Asi 10% trasy B prazskeho metra? Jedna 5 voznova suprava kazdych 20 minut?
4. Kolko minut by trvala naprilad cesta (z domu do domu) z Luk na Trnavske Myto metrom v roku 2012, alebo elektrickou v roku 2008?
nesúhlasíš nie s mojimi argumentami, ale s argumentami, ktoré si vymýšľaš a ktoré som nenapísal.
Ja tvrdím, že električka v Bratislave nosným systémom nie je (čo neobsahuje ani slovo o tom, že sa ním nedá urobiť) a električková trať do Petržalky je ďalším provizóriom, ktoré na dekády oddiali reálne riešenie dopravného systému Bratislavy.
Ak si mám vybrať medzi postavením električky do Petržalky zakončenej na Šafku (pri neriešení ostatnej dopravy) do roku 2008-2009 alebo výstavbou prvej trasy dopravného systému (s odhliadnutím od toho, aké vozidlá v ňom budú jazdiť) do roku 2012, radšej si zvolím to druhé, pretože v prvom prípade sa síce v roku 2008 páni slávnostne odfotia na triangli na Šafku pred prvou "rýchloelektričkou", ale nič iné sa nezmení. Zabudnime na to, že by už v tom čase existovalo nejaké pokračovanie výstavby, na niečo také nebudú robené ani projekty, najprv bude treba novú trasu trocha "amortizovať" a možno niekedy v roku 2020 sa začne uvažovať čo ďalej. To "ďalej" sa ale oddiali, pretože nebude nejakú dobu politicky únosné riešiť tunel pod Dunajom, kým budú mať občania v pamäti náklady z nadvihovania mosta a celej petržalskej parády.
Ak sa začne budovať aj podzemná časť trasy B alebo niečo podobné, je príležitosť aby sa naraz uskutočnili pripravované projekty v rôznych lokalitách - rekonštrukcia hlavnej stanice spolu s výstavbou severnej tangenty a trasy B, výstavba na námestí SNP atď. Centrum sa stane dopravne dostupným a výrazne atraktívnejším pre rozvoj ďalších aktivít.
Teda naozaj mám dôvod si myslieť, že "Šafkoelektrička" versus "trasa B" je stagnačný model proti rozvojovému. Samozrejme, ťažko sa to posudzuje, keď náš magistrát doteraz okolo celého projektu zverejňuje iba správy kategórie "public relations" - keď sa to hodí, vtedy sa povie, že ide o prvú fázu výstavby nosného systému, keď sa to nehodí, povie sa, že týmto projektom sa definitívne zavrhla myšlienka metra... atď.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
yale
Rozhodnutia magistrátu sú zatiaľ mierne povedané, divné, pretože sa neobťažuje zverejniť príliš veľa informácií. Nechali si spracovať štúdie, o ktorých zverejnili iba veľmi stručné správy:
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71268&archiv=0&q=elektri%E8ka
lenže z toho si každý môže vybrať čo chce...
Ak by sa realizovala trasa B aspoň po Trnavské Mýto, v hre by bolo viac projektov a investorov - riešenie nám SNP, riešenie staničného priestoru, výstavba filiálky, zaangažovanie železníc - konečne sprevádzkovanie S-bahnu, bol by to projekt, s ktorým by sa dlhšiu dobu nedalo politicky hýbať a tiež by vyžadoval, aby sa koncepcia MHD prispôsobila jemu, nie naopak. Šafkoelektrička je vypočítaná na konkrétne volebné obdobie tak, aby sa na konci dalo potriasť rukami "job well done" a za nami potopa, zvyšok nás nezaujíma, "tí pred nami neurobili ani toto, dovidenia".