Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yale #37248:
V podstate suhlasim, ale druha cast prispevku je trochu spekulacia. Moze to tak byt, ale nemusi (zavisi to trochu aj od nas, volicov). Myslim si, ze (aspon na tomto fore) by sme mali hladat optimalne (aj z ekonomickeho hladiska) riesenie bez ohladu na politicke spekulacie/kalkulacie. Metro sa v BA zacalo stavat a prestalo, preco by sa to nemohlo zopakovat?

Lepsi elektrickovrabec v hrsti, ako metroholub na streche.
Reply on: yale #37247:
15 minut (asi skor 20, ale dobre) v pripade, ze bude trasa B az po Trnavske Myto. A to do 2012 urcite nebude. Ak sa bude na Safku prestupovat na elektricky, tak to bude aspon 30 minut.

Mozno by pre rozhodovanie pomohol model: Predstavme si napriklad 30 miliard investicii do roku 2008 a dalsich 30 do 2012. Ako by vyzeralo mesto, ak by sa investovali do metra a ako by mohlo vyzerat, ak by sa investovali do elektriciek a S-Bahnu.
Reply on: drink #37246:
Samozrejme, ak by sa stavala podzemná trasa, mohol by ju tiež prevádzkovať DPB, ale prečo ničiť takú peknú vec? 🙂

Rozhodnutia magistrátu sú zatiaľ mierne povedané, divné, pretože sa neobťažuje zverejniť príliš veľa informácií. Nechali si spracovať štúdie, o ktorých zverejnili iba veľmi stručné správy:

http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71268&archiv=0&q=elektri%E8ka

lenže z toho si každý môže vybrať čo chce...

Ak by sa realizovala trasa B aspoň po Trnavské Mýto, v hre by bolo viac projektov a investorov - riešenie nám SNP, riešenie staničného priestoru, výstavba filiálky, zaangažovanie železníc - konečne sprevádzkovanie S-bahnu, bol by to projekt, s ktorým by sa dlhšiu dobu nedalo politicky hýbať a tiež by vyžadoval, aby sa koncepcia MHD prispôsobila jemu, nie naopak. Šafkoelektrička je vypočítaná na konkrétne volebné obdobie tak, aby sa na konci dalo potriasť rukami "job well done" a za nami potopa, zvyšok nás nezaujíma, "tí pred nami neurobili ani toto, dovidenia".
Reply on: drink #37242:
a ešte k tej dobe jazdy... trasou B by to na Trnavské mohlo byť okolo 15 minút. Električkou - podľa prevádzky v meste, tak cca o 10 minút viac.
Reply on: yale #37245:
Nerozumiem velmi tomu optimizmu v suvislosti s metrom, a naopak elektrickoveho pesimizmu. Ako keby tu v pripade metra malo byt uplne ine zastupitelstvo a primator (a riaditel DP) ako v pripade elektricky. Ak bude metro, vsetky rozhodnutia magistratu budu spravne, ak bude elektricka, vsetky rozhodnutia budu nespravne?
Reply on: drink #37242:
Práve toho pokračovania v súčasnej sieti sa bojím... je možné, že to nakoniec dopadne tak, že sa petržalská trať iba pridokuje nástupiskom k existujúcej električkovej trati na Šafku, pretože NP električky nebudú schopné prestáť prevádzku vo zvyšku električkovej trate. To by som považoval ešte za optimistický prípad (aj keď moderný dopravný prostriedok by tým zostal iba výsadou Petržalčanov), pesimistický je, že nových vozňov bude málo, budú chodiť kade-tade, kaziť sa a do Petržalky budú chodiť všetky typy električiek - za chvíľu to bude električková trať ako každá iná. Ak sa medzitým nakúpia aj nejaké nové autobusy (čo sa asi budú musieť), ľudia uprednostnia tie pred starými električkami...

K dopravnej kapacite: Metro/light rail/podzemná električka/pre-metro/atď bude premávať v takých súpravách, aby kapacitne dokázali vybaviť príslušný interval, ktorý by ani v dopravnom sedle nemal u nosného systému prekročiť 15 minút. V špičke môže byť interval niekoľko minút. Nižšia potrebná kapacita sa skôr prejaví v kratších a užších súpravách oproti klasickému metru - teda výhoda kratších a menších staníc či tunelov.
Reply on: Lucia #37237:
neviem ako chodis ty do mesta z DD, ale mne to trva 30 minut aj z cestou od domu, cakanim na elektricku atd. pri spravnej konstelacii hviezd to stiham za 16 minut.
Reply on: Vševedko #37187:
k tvojmu "No, Ty proste iracionálne nenávidíš T3, to je celé" - to sa akože mám zasmiať?

T3 považujem za veľmi vydarené - ale NA SVOJU DOBU. Svoje si odrobili, ale ak sa tu má začať hovoriť o kultúre cestovania a otočení trendu "MHD na IAD " na opačný, je to spojené aj s novým vozovým parkom.
Reply on: yale #37241:

1. Elektricka za petrzalky nema koncit na Safku, ale ma pokracovat na sucasnej sieti
2. Ak si myslis, ze nebudu peniaze na dalsi rozvoj, kde sa vezmu peniaze (podstatne viac penazi) na dokoncenie a prevazdkovanie trasy B?
3. Aku prepravnu kapacitu ba mala trasa B? Asi 10% trasy B prazskeho metra? Jedna 5 voznova suprava kazdych 20 minut?
4. Kolko minut by trvala naprilad cesta (z domu do domu) z Luk na Trnavske Myto metrom v roku 2012, alebo elektrickou v roku 2008?
Reply on: Vševedko #37185:
nesúhlasíš nie s mojimi argumentami, ale s argumentami, ktoré si vymýšľaš a ktoré som nenapísal.

Ja tvrdím, že električka v Bratislave nosným systémom nie je (čo neobsahuje ani slovo o tom, že sa ním nedá urobiť) a električková trať do Petržalky je ďalším provizóriom, ktoré na dekády oddiali reálne riešenie dopravného systému Bratislavy.

Ak si mám vybrať medzi postavením električky do Petržalky zakončenej na Šafku (pri neriešení ostatnej dopravy) do roku 2008-2009 alebo výstavbou prvej trasy dopravného systému (s odhliadnutím od toho, aké vozidlá v ňom budú jazdiť) do roku 2012, radšej si zvolím to druhé, pretože v prvom prípade sa síce v roku 2008 páni slávnostne odfotia na triangli na Šafku pred prvou "rýchloelektričkou", ale nič iné sa nezmení. Zabudnime na to, že by už v tom čase existovalo nejaké pokračovanie výstavby, na niečo také nebudú robené ani projekty, najprv bude treba novú trasu trocha "amortizovať" a možno niekedy v roku 2020 sa začne uvažovať čo ďalej. To "ďalej" sa ale oddiali, pretože nebude nejakú dobu politicky únosné riešiť tunel pod Dunajom, kým budú mať občania v pamäti náklady z nadvihovania mosta a celej petržalskej parády.

Ak sa začne budovať aj podzemná časť trasy B alebo niečo podobné, je príležitosť aby sa naraz uskutočnili pripravované projekty v rôznych lokalitách - rekonštrukcia hlavnej stanice spolu s výstavbou severnej tangenty a trasy B, výstavba na námestí SNP atď. Centrum sa stane dopravne dostupným a výrazne atraktívnejším pre rozvoj ďalších aktivít.

Teda naozaj mám dôvod si myslieť, že "Šafkoelektrička" versus "trasa B" je stagnačný model proti rozvojovému. Samozrejme, ťažko sa to posudzuje, keď náš magistrát doteraz okolo celého projektu zverejňuje iba správy kategórie "public relations" - keď sa to hodí, vtedy sa povie, že ide o prvú fázu výstavby nosného systému, keď sa to nehodí, povie sa, že týmto projektom sa definitívne zavrhla myšlienka metra... atď.
Reply on: ufo #37236:
Myslim, ze S-Bahn by bolo velmi dobre riesenie pre niektore smery. Treba hlavne vytvorit nove zastavky na uzemi BA a potom sem "pustit" nejakeho komercneho dopravcu (samozrejme s dotaciami na os*km porovnatelnymi s MHD/ZSSK). Velmi by sa mi napriklad pacil prestupny "terminal" v predlzeni Sartovskej x zeleznicna trat BA-DNV (konecna elektriciek, vlak, autobus, P+R).
Reply on: Lucia #37237:
Kazdy by sa chcel dostat (nielen) do centra bez prestupu, pohodlne a rychle. Ale bez kompromisov to nepojde. Ak by ta elektricka jazdila v spicke v intervale 1,5 min (to je takmer pravda uz teraz), mala by taku kapacitu, ze sa do nej kazdy zmesti, pripadne si aj sadne, bola by klimatizovana a v zime by sa kurilo, jej jazda by bola naozaj preferovana, tak by ten prestup asi az tak nebolel. A DP by to aj vyslo lacnejsie, nez doubus pod most.
Reply on: Martin Fundárek #37198:
"V časoch, keď bolo plánované, to bolo celkom rozumné riešenie - jednak bolo dosť peňazí" - keby naozaj bolo dost penazi, tak by sa aj postavilo - praveze sa to stale posuvalo, lebo ani vtedy neboli peniaze. Ak by vlada zdvihla dane o nejakych 1000 SKK/mes*os, tak by sa aj na metro naslo (aj na ine tunely), ale podla mna to nie je riesenie. Nech sa radsej plati za dopravu (MHD aj IAD) tolko, co stoji (vratane kalkulovanych vplyvov na zivotne prostredie), ale nech je na urovni. Keby zlacnela MHD v BA o 80%, kolko ludi by presedlalo z aut do MHD?
...maaalo...
Reply on: Vševedko #37214:
Kiež by si mal pravdu Vsevedko, najma ked oficialne v cest.por. MHD, elektricke trva od Segnerovej po N.most 11 min. za idealnych podmienok, t.j. bez tych vsetkych cervenych, prekazok cez el.trat /auta mimobratislavski casto koncia kolizne s elektrickou a potom zbohom centrum /,niekktori vodici fakt idu vrazednym tempom . Ale znova opakujem a uz sa ozaj nebudem, ide mi o cely system z DD, kde ten jeden prestup urobi, ze okrem tych idfealnych 11 min v elektricke nam to celkom trva z DD pod N.most az 30-35 min. Kto sii mysli, ze pride autobus z DD a elektricka nas tam caka s otvorenou narucou- je to velky omyl, je to hrozny pocit, ze mate tam svoju elektricku ale nedostanete sa do nej, lebo neda sa prave zvolit zelena cez cestu, je tam urcity interval aby znova naskocila zelena a mila elektricka vam pekne zavrie dvere a odfujazdi hoci ju z chodnika sa snazite zastavit ale nic sa neda robit. A este sa stava, ze nemoze odist lebo ta zelena naskocila, ale cez hrcu ludi co idu na nastupko sa k tym prvym otvorenym dveram nedostanete /jedine ze by ste ich zrazali dobre mierenymi chmatmi, lebo ta co tam stoji nie je ich linka, tak maju cas/ vcas a mila elina zavrie dvere a odfujazdi. Ale vlastne zbytocne pisat odskusajte si to...

Tak este z Vychodneho musia pouzit dva spoje do centra. DPB ma myslim normu ak niekde byva 500 ludi uz tam musia byt dva spoje, tak ich je menej ako 500. Esteze ich tam nebyva 18 000 - 20 000 ako nas na DD.
Reply on: Martin Fundárek #37039:
spojenie Petrzalky s hl.st. je vhodne na vyhliadkove jazdy-to je pravda. Ja som pisal, ze by som uvital S-bahn linku z Petrzalky do Race- tam je zeleznicne spojenie uplne najidealnejsie na spojenie Race,Noveho Mesta a Ruzinova s Petrzalkou.
A ako druhu linku som navrhoval z Pod.Biskupic cez hl.st. do DNV. Interval by stacil aj polhodinovy so zakomponovanim aj beznych OS vlakov-to by sa dalo.
Ludia by si na to mozno dlhsie zvykali, ale chytilo by sa to podla mna tak ako vo Viedni.
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Reply on: Vševedko #37193:
Čo znamená v preklade to "Wuthering Heights?" Nejaké výšiny, nie? Na www.mp3search.ru si môžete vypočuť peknú starinku od Kate Bush s názvom Wuthering Heights.

Dnes som bol na Petržalskom cintoríne, je to tam dosť od ruky. To z akej zastávky ľudia bežne chodia do tej priľahlej záhradkárskej oblasti? Z "Kopčany sídlisko", "Závod Matador" alebo "Kúpalisko Matador"? Odvšadiaľ mi to pripadá ďaleko.
Reply on: BMko #37233:

Je. Ale vies, nie cela Europa ho dnes ma a aj ked nam aj tak nikto okrem Svajciarov nevola, sme tu vsetci. ?
Reply on: fobust #37231:
nieje nahodou dnes statny sviatok
Reply on: fobust #37231:
nieje nahodou dnes statny sviatok, lepsie povedane den pracovneho pokaja
Reply on: BMko #37230:

Definuj hore. Ja kvasim tu v praci a budem kvasit este minimalne 3 hodinky. Aj ked sa idem uplne "pretrhnut" od prace... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.