Nahodou som dnes isiel cez Vajnorsku, tak ma napadlo prejst si pomalsou rychlostou (40-50) trasu 4-ky (Zlate Piesky - Karlova Ves). Vyslo to na 22 minut, elektricka to robi za 40 minut, stoji pritom na 27 (!) zastavkach.
Ukazalo sa, ze naozaj po radialach chodia elektricky pomerne rychlo, zastavenie elektricky na zastavke s malym poctom cestujucich trva do 5 sekund (samozrejme spomalenie pri zastaveni a rozbeh tiez nieco trva). Hlavne problemy vznikaju pri prechode cez centrum mesta, najma ak elektricka prechadza cez spojky typu Vazovova (pricom este vacsou hrozou je "priecna os" na stanicu, kde elektricka krizuje hlavne toky dopravy a vsade musi davat prednost - Stefanikova je po odstraneni kolajnic uz zrejme taka siroka, ze nikomu nevadi, ked krajne pruhy obsadzuju parkujuce auta).
Napriek tomu, mierne preriedenie zastavok na radialach by pomohlo. Dolezitejsie by vsak bolo odstranit sucasny stav, ked na X miestach elektricka po odchode zo zastavky po par desiatkach metrov zastane na svetlach a pod.
Preferencia sa asi neda urobit absolutne (tak, aby elektricky na krizovatkach necakali) - svetla na vacsich krizovatkach musia fungovat v urcitom rytme, nie ako farebna hudba podla toho ako chodia elektricky. Pokojne by sa ale dal vymysliet system, kde by elektricka mala na zastavke navestidlo, ktore by vodicovi ukazalo vhodny cas odchodu (s rezervou na zatvorenie dveri) tak, aby do dalsej krizovatky mal volno. Mozno by to elektricky az tak nezrychlilo, ale komfort cestujucich by bol lepsi - elektricky by stale chaoticky bez priciny nezastavovali a nerozbiehali sa a boli by dlhsie dostupne v zastavke. Mohlo by sa sice stavat, ze by vodic svoj "casovy slot" zmeskal (napr. by ho zdrzala svorka zdivocenych cestujucich dobiehajucich na poslednu chvilu) a musel by aj tak odtiahnut k svetlam a cakat tam (napriklad preto, aby uvolnil zastavku pre dalsie spoje), ale celkovo ako myslienka sa mi to pozdava, a nemuselo by to byt az take narocne na realizaciu...
Ukazalo sa, ze naozaj po radialach chodia elektricky pomerne rychlo, zastavenie elektricky na zastavke s malym poctom cestujucich trva do 5 sekund (samozrejme spomalenie pri zastaveni a rozbeh tiez nieco trva). Hlavne problemy vznikaju pri prechode cez centrum mesta, najma ak elektricka prechadza cez spojky typu Vazovova (pricom este vacsou hrozou je "priecna os" na stanicu, kde elektricka krizuje hlavne toky dopravy a vsade musi davat prednost - Stefanikova je po odstraneni kolajnic uz zrejme taka siroka, ze nikomu nevadi, ked krajne pruhy obsadzuju parkujuce auta).
Napriek tomu, mierne preriedenie zastavok na radialach by pomohlo. Dolezitejsie by vsak bolo odstranit sucasny stav, ked na X miestach elektricka po odchode zo zastavky po par desiatkach metrov zastane na svetlach a pod.
Preferencia sa asi neda urobit absolutne (tak, aby elektricky na krizovatkach necakali) - svetla na vacsich krizovatkach musia fungovat v urcitom rytme, nie ako farebna hudba podla toho ako chodia elektricky. Pokojne by sa ale dal vymysliet system, kde by elektricka mala na zastavke navestidlo, ktore by vodicovi ukazalo vhodny cas odchodu (s rezervou na zatvorenie dveri) tak, aby do dalsej krizovatky mal volno. Mozno by to elektricky az tak nezrychlilo, ale komfort cestujucich by bol lepsi - elektricky by stale chaoticky bez priciny nezastavovali a nerozbiehali sa a boli by dlhsie dostupne v zastavke. Mohlo by sa sice stavat, ze by vodic svoj "casovy slot" zmeskal (napr. by ho zdrzala svorka zdivocenych cestujucich dobiehajucich na poslednu chvilu) a musel by aj tak odtiahnut k svetlam a cakat tam (napriklad preto, aby uvolnil zastavku pre dalsie spoje), ale celkovo ako myslienka sa mi to pozdava, a nemuselo by to byt az take narocne na realizaciu...
Andy