Re #31760 Andy: Neviem. Lamač je pre mňa dedina na 2. pásmo. Asi by sa to malo robiť nejako inak. Určiť stred mesta. Napríklad hodžovo a 10km jazdy linkou by bolo 1. pásmo 10,1km by už bolo druhé pásmo. O.K. aj to je blbosť.
No v starinách to nebolo o nič lepšie ako v T3. Môj dojem, to sa nedá povedať objektívne. Ale keby nám eliny jazdili tak často ako tam, tak na tou špinov v BA primúrim všetky oči čo mám. V podstate by aj mohli jazdiť tak časo, aj častejšie ale nie na 12 linkách ale na dogme (neviem si spomenúť kto to vytvoril.
A na základe čoho podľa teba napríklad ten Lamač patrí do 2. pásma a Dúbravka do 1.? Však tie časti nie sú nejako brutálne oddelené 5 kilometrami poľa.
Jediné, čo bolo v električkách špinavé, bola podlaha v ULFoch. Ako keby bola poliata nejakých lepidlom. Ale poťahy na sedadlách čisté, okenné rámy čisté, a čo viac treba..
Čistejšia ako v Bratislave veru nechodí. Možno tam nie sú čmáranice ale špina je totožná. Či je to starina alebo ULF. Aspoň vždy som mal to šťastie na špinavú električku.
A pri vstupe do vlaku bez lístka sa platí 800 Sk, pokiaľ sa nepreukážete niekým chorým alebo niekým, komu pomáhate. Takže keď idete do vlaku bez lístku, tak aspoň dvaja, aby sa jeden na druhého mohol vyhovoriť, že mu pomáhal.
Takže pokuta za nepreukázanie vstupenkou na nástupište vo vyhradenom priestore je až 80 Sk, pričom za neoprávnený vstup do iných priestorov len o niečo vyššia - 100 Sk. Takže keď už idem na nástupište, tak by som rovno mohol vstúpiť tam, kde nie som oprávnený byť, je to totiž len o 20 Sk drahšie.
Mám tu link z piatkového Večerníka. Príspevok o nevhodnej možnosti prestupu z linike 201, 202 na X20. Ak ste to sem už niekto dali, tak sorry ? http://www.vecernikba.sk/1131a04a.php
Ale zas na druhú stranu, keď som občas v Rakúsku, je tam kopa možností niečo nezaplatiť, napríklad "sáčkové" noviny, ale nikdy by mi nenapadlo to nezaplatiť. Čo som sa minule pýtal aká je pokuta na čiernu jazdu viedenskou električkou, to bolo preto, že či sa mi oplatí ísť na čierno, keby mi náhodou nezostali peniaze ani na ten lístok. No doteraz som nikdy vo Viedni na čierno nešiel. Síce ta električka je pre mňa drahá, ale aspoň chodí čistá, chodí každých pár minút, rýchlo a bezpečne. A pre toho, kto zarába na rakúske pomery, to už ani nehovorím.
Máš úplnú pravdu, ja DPB platím len preto, že nechcem mať starosti s tým, aby som pozeral, či nejde revízor, pričom by som na čierno cestovať mohol a to aj veľmi úspešne. Čo sa ZSSK týka, je to podobné. Keby to nekontrolovali, tiež by som si lístok nekúpil. Napríklad zo ŽST Petržalka po štátnu hranicu si lístok k JFN karte nekupujem, pretože to je zbytočné zdržanie pri pokladni (navyše keď musím predkladať pri okienku dobre že nie ranný moč) a tie ceny, že IC 34,- Sk jednosmerne, tak to im odmietam platiť. Absolútne nikto to tam nekontroluje, keďže je tam už rakúska osádka. Na stanici je upozornenie, že ak ten lístok nemám, zaplatím 800 Sk. To beriem, keď ma tam niekto skontroluje a dá pokutu, tak ju asi bez problémov zaplatím. A napríklad keď chodím na hlavnú stanicu čakať na nástupište starú mamu, tak tiež nekupujem vstupenku na nástupište (dnes som si ju zo srandy kúpil), pretože je to riadna volovina. Mimochodom, aká je za to pokuta? Pred pár rokmi bola vraj 4,- Sk.
Ono to bolo podla mna aj o tom planovanom hospodarstve, socializme a tak. Vsak aj skodovka vyrobli dost vela prototypov normalnych aut, napr. Skoda 720. Ale furt sa vyrabali donekonecna sunky 100, 105, 110, etc... Proste nikoho nezaujimala kvalita, ale iba kvantita. Ze tento system nemohol fungovat je jasne. A to iste bolo aj u autobusov. Proste iba vyrabat a vyrabat na sklad. Aj T3 sa vyrabali na sklad, akekolvek upravy prevadzkovatela nemozne, bud vezmes alebo nebudes mat nic...
Revizor... Na toto tema ani nebudem reagovat. Zatial vobec na cierno necestujem, aby sme sa rozumeli. Ale nemam vobec chut v decembri vyvalit 7200 Sk. A ako si to popisal so ZSSK, tak to aj tak je. Mas uplne recht. A neobavam sa ze by sa v BA zaviedol nastup prednymi dverami, lebo "nikdy sa to tak nerobilo", "cestujuci by to nechapali" a podobne. Navyse neviem ako by to fungovalo pri supravach elektriciek a uz vobe nie v rannej spicke, kde pravidelne stojim na schodikoch, je to este horsie ako cez skolsky rok, kedy vyuzivam linku 7 a aj ked nesedim, aspon mam kde stat. A na toto mi nemozes nic napisat, lebo je to o kulture cestovania a ked mi ju niekto neponukne, tak nemoze cakat, ze mu za nu zaplatim. Cesujem najcastejsie do prace a spat. Do DNV je to mozno 1/4 vsetkych mojich ciest MHD.
No tak odmietaj. Neplať, nejazdi, sťažuj sa na magistráte, kúp si auto, to sú legálne formy protestu.
To jazdenie načierno nie je vobec o proteste, to je proste o tom, že vám to pri bordeli v DPB prejde, pretože revízor je vzácnejší než dúha v snehovej víchrici.
Mne sa nepáčia ceny Zločineckej Spoločnosti. A kto z vás chodí načierno vlakom? Nikto, pretože by ho konduktor do troch zastávok zdrapil, vyhodil a ešte by platil aj tučnú pokutu.
A mohli by ste si láskavo uvedomiť, že pri takejto forme "protestu" sebe nepomožete a iným uškodíte. DPB zavedie nástup prvými dverami a ako to dopadne, si choďte láskoavo prezrieť do BB alebo MT. Ja to v BA nechcem.
Neviem o tom, že by v unifikácii ŠM11/T11 bol nejaký problém. Proste výroba nepokračovala, pretože bolo rozhodnuté o útlme trolejbusov. Takisto neviem o žiaqdnom probléme, ktorý by mala 831Tr. Z nich odvodené ostravské 17Tr fungujú. V celej západnej Európe jazdia trolejbusy odvodené z autobusov. A jazdia. A dobre.
Celý problém s kooperáciou Škoda-Sanos vznikol z toho, že vývoj 15Tr bol ešte v plienkach a bolo treba kĺbové vozidlo. Bolo vybraté to, čobolo dostupné. Keďže Ikarus za Ik280 bez motora požadoval toľko peňazí, koľko mala byť cena celého trolejbusu, bol zvolený licenčný, už v dobe nákupu licencie beznádejne zastaralý FAP 200 z Juhoslávie. Vozidlá boli dodané prakticky bez akejkoľvek protikoróznej ochrany, farba sa lúpala priamo na holý plech, nápravy neboli upravené na prenos neporovnateľne vačších krútiacich momentov elektromotorov, vlečná zadná náprava bola nahradená hnanou atď.
A na záver ako obvykle - ráčili ste zaregistrovať, že v Zlíne tie isté trolejbusy slúžili omnoho dlhšie, doslúžili v podstatne lepšom stave a niektoré z nich po generálke v DSZO dodnes slúžia v Sarajeve? To opať, ako už toľkokrát, nie je o zlom vozidle. To je o tom, že DPB by sxxxvil, aj keby to bolo celé zlaté.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy