No ale zas na to, aku karoseriu si vybrali, je vysledok prekvapujuco dobry. Uz vidim 24 Tr na presovskej linke 13 - v Luboticiach na diesel, v zbytku trasy na elektriku
Čo je dôkazom toho, že 14/15Tr je zvrátená konštrukcia a likvidácia Ostrova bol v princípe správny krok - akurát si na nový trolejbus nevybrali tú najlepšiu autobusovú karosériu...
Lenze 15 Tr rincia aj v inych mestach, az na par vynimiek rincali skoro vsade. Najhorsie co som zazil, boli 15 TrM v Plzni, vcelku nove vozy, ale hluk ze sa v tom ani rozpravat poriadne nedalo. To nie je specifikum Bratislavy, o vozy 15 Tr sa jednoducho treba intenzivne starat - a kde to robia menej intenzivne, tam vsade 15 Tr rincia.
Mimochodom, dnes sa mi snívalo, že som stál pri Auparku a nejaká Karosa B741 na linke 198 ( neviem, čo tam robila ) sa v zákrute prevrátila a kotúľala sa ešte dobrých pár desiatok metrov... Naštastie som sa zobudil ešte pred tým, než som videl obete. A počas tej nehody som ešte nadával na DPB, že v akom stave majú autobusy. :-)))) Potom keď som po prebudení znovu zaspal, tak som pre zmenu navštívil Toronto, kde premávali 15TrSF zo San Francisca so slovenskými nápismi.
Asi by som mal prestať čítať pre spaním stránky o MHD...
ani tie trolejbusy nie su ziadna slava. vacsina 15Tr pri vyssich rychlostiach v klbe a za klbom vibruje a rachoti a drnci. je to sice masaz za lacny peniaz, ale nie kazdy ma o nu zaujem
Inac kukol som obluk pri SND a mam pocit, ze tam vybrusovali profil. Mozno sa mi to iba zdalo. Takisto sa mi zdalo, ze tam daci vykolajolo vo vnutornom obluku smerom do mesta. Ale to druhe sa mi asi naozaj iba zdalo.
Ja osobne keď idem trolejbusom, nemám pocit, že sa práve vozidlo rozpadne(ako väčšina autobusov), prípadne, že o pár sekúnd skončíme mimo koľají(ako električka, viac verím aj nafetoveným vodičom ako bratislavským koľajniciam). Na drúhu stranu, zase nielen starší spoluobčania pociťujú "kvality" trolejového vedenia.
Im by sa také niečo veľmi hodilo, pretože potom by mohli pre potreby náhradnej autobusovej dopravy "dočasne na vždy" zrušiť zopár autobusových liniek, napríklad 74, 85 a podobne. A po skončení prázdnin sa už nikto nebude pýtať, že prečo tieto linky nepremávajú, keďže všetci na ne zabudli...
Aj to je, bohužiaľ, príliš idealistický pohľad. Substrátu by nevadilo ani zrušenie modernej, nízkopodlažnej, čistej a preferovanej tramvaje, pokiaľ by bola nahradená modernými, čistými a nízkopodlažnými Mercedesmi Citaro, ktoré by jazdili vo vyhradených pruhoch, využívajúcich teleso zrušenej tramvajovaj trate. takže aj jej preferenciu...
Vždy, keď niečo takéto píšem, tak sa bojím, aby si to nejaký momot neprečítal a nevzal si to za svoje...
Vezmime to takto: Substratu by ovela viac vadilo, keby sa zrusila moderna tramvaj, ktora nestoji v zapche a ma preferenciu (ktorou sa do mesta dostane substrat za par minut), je nizkopodlazna, vnutri aj vonku umyta, chodi nacas a pod.
V sucasnej dobe je mi ale jedno, ci sa veziem v K2, alebo Vrakose, pretoze su to obidva plesnive serble!
Ako luxusnu tramvaj pre substrat beriem K2S, ale aj tam to nie je nic moc, nakolko do 14Tr, alebo Ik435 sa stara rakovina vysplha ovela rychlejsie, ako do ultravysokopodlaznej kachny, alebo T3. O hluku, ktory pocujem v elektricke skoda hovorit. Z tohoto hladiska je asi najlepsi trombelus, ale to by u nas nesmeli jazdit s RABAmi a muselo by byt normalne vedenie a vodici s ako-tak inteligentnou technikou jazdy.
Ohladom kultury cestovania a stavu vozidiel to vsak ja osobne aj tak beriem v poradi trombelus, tramvay, smradobus.
No presne tak. ? Ale to by vadilo iba skutočným MHD fanúšikom, a ostatným ľuďom, ktorým záleží na bratislavskej MHD. Ľuďom odtiaľ z hora( ? ), a Tebou spomínanému priemernému prerpavnému substrátu by to áááábsolútne nevadilo. Je dosť možné, že by spočiatku pindali, reptali, ale po čase by si na neexistenciu tramwají, tak ako na všetko, zvykli. ?
COLOR, Andy:
Cestovky nabízejí zájezdy z Vídně, protože z Bratislavy se "skoro" nikam nelétá. Kdyby počet destinací z BA leteckými společnostmi byl větší, nemyslete si, že by se z Vídně létalo dál. Bratislavské letiště není na tom tak špatně kvůli vídni, ale kvůli takřka "neexistujícím" národním aerolinkám.
COLOR:
nemám ani páru? No odebírám měsíční magazín o letetcví, kde se slovenská letecká doprava probírá docela dost.
Veď hej. Mohli nechať jazdiť 2,3 a 8:-)).
Re #31183 WeWeWe. íemhádé.eská: Vadilo - substrát by si cez leto odvykol od špinavých slizkých električiek a na jesdeň by nimi odmietol cestovať ? .
To je tradične. Na račianskej radiále sa zníži počet spojov z 20 na 12 za hodinu. Ale že by aspoň 3ky jazdili nejaké spriahnuté, tak to by bolo v BA asi sci-fi ?
Andy