Reply on: J #30789:
Kludne si kilom. banku CD mozes kupit, vyjazdi si kilometrov kolko budes potrebovat a zbytok od teba odkupim za nakupnu cenu (0,60 Kc/km). To jest, ked ti zostane dajme tomu 1000 km, ja ti za to dam 600 Kc.Pri cestovani na KMB platia rovnake zasady ako pre cestovanie na normalny jednorazovy listok. Cestovne listky na jednosmernu jazdu platia
a) do 4.00 nasledujuceho dna, ak su vydane na vzdialenost do 100 km,
b) do 24.00 nasledujuceho dna, ak nad 100 km.
Prerusenie cesty je mozne po ucestovani 100 km, takze v Brne sa mozes zastavit len po ceste spat, pretoze pri ceste tam sa ocitnes v Brne skor, nez budes mat ucestovanych tych 100 km.
Kilometricku banku si pre EC vlak vypis v tvare z: Kuty st.hr. Do: Praha-Holesovice Pres: Brno, Ceska Trebova. Sprievodca ti odpocita 325 km v druhej triede, co pri cene 0,60 Kc/km znamena 195 Kc. A to aj v Eurocity.
J
Bratislavská integrovaná doprava, dnes vo fáze pilotného projektu, by mala začať fungovať od mája budúceho roka. Mesto a samosprávny kraj plánujú založiť BID do 1. augusta ako obchodnú spoločnosť. Obe strany budú mať 50-percentný podiel, zatiaľ však nie je rozhodnuté, či to bude akciová spoločnosť alebo s. r. o.
Integrovaná doprava bude využívať spoje niekoľkých dopravcov - Dopravného podniku Bratislava, SAD Bratislava, Železničnej spoločnosti a Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti. Budú ich tak môcť využívať obyvatelia celého Bratislavského kraja. "Integrované dopravné systémy fungujú v Európe už roky. Hlavné výhody sú v tom, že občania majú jednotné cestovné lístky na viacero druhov spojov a nemusia brať ohľad na to, kto je ich prevádzkovateľom," hovorí Roman Filistein, predseda dopravnej komisie samosprávneho kraja.
Prednosťou BID je aj to, že integrovaný systém rieši prípoje jednotlivých spojov. "V praxi to znamená, že napríklad električka do vzdialenejšej časti Bratislavy nebude mať odchod niekoľko sekúnd alebo minút pred príchodom vlaku z Malaciek." Ďalším cieľom je podľa neho zatraktívnenie verejnej dopravy pre cestujúcich, a tým aj postupné znižovanie individuálnej dopravy. "Po vzniku integrovaného systému by sa mali čiastočne odbremeniť naše cesty a zároveň znížiť ekologická záťaž na životné prostredie," vysvetlil Filistein.
Bratislavská integrovaná doprava by mala byť malá spoločnosť s maximálne desiatimi zamestnancami. Základné imanie bude milión korún, pričom polovicu vloží mesto a polovicu kraj. Činnosť spoločnosti bude spočívať najmä v koordinácii grafikonov jednotlivých prepravcov, aby sa eliminovali časové "diery" medzi spojmi a v prieskumoch dopravných tokov obyvateľstva (kto, kam a kedy cestuje).
Úlohou spoločnosti bude tiež rokovať so samosprávami o potrebách občanov a s dopravcami o nákladoch na prepravné výkony. Takto by mal vzniknúť systém s optimálnymi cenami cestovného, zodpovedajúci potrebám obyvateľov v jednotlivých častiach kraja.
Ak to bude fungovať ako BRKS, tak s pánom bohom. Sestre cestovala na trati BA Hl. st. - Vysoká pri M. a lístky sa platia vo vozni. No za celú cestu nikto, kto by jej ten lístok predal neprišiel a tak celý vlak šiel zdarma. Takto nikdy nebudú rentabilný.
Dúfam, že sa to podarí na úrovni a nebude to zasa nejaký paškvil.