Hej, a k tomu v pokladni ZSSK este musis samozrejme kupit vnutrostatny EC listok Bratislava hl.-Kuty st.hr. - ten stoji myslim nejakych 141 korun jednym smerom, ale teraz sa to uz snad lisi aj podla dna v tyzdni
Kludne si kilom. banku CD mozes kupit, vyjazdi si kilometrov kolko budes potrebovat a zbytok od teba odkupim za nakupnu cenu (0,60 Kc/km). To jest, ked ti zostane dajme tomu 1000 km, ja ti za to dam 600 Kc.
Pri cestovani na KMB platia rovnake zasady ako pre cestovanie na normalny jednorazovy listok. Cestovne listky na jednosmernu jazdu platia
a) do 4.00 nasledujuceho dna, ak su vydane na vzdialenost do 100 km,
b) do 24.00 nasledujuceho dna, ak nad 100 km.
Prerusenie cesty je mozne po ucestovani 100 km, takze v Brne sa mozes zastavit len po ceste spat, pretoze pri ceste tam sa ocitnes v Brne skor, nez budes mat ucestovanych tych 100 km.
Kilometricku banku si pre EC vlak vypis v tvare z: Kuty st.hr. Do: Praha-Holesovice Pres: Brno, Ceska Trebova. Sprievodca ti odpocita 325 km v druhej triede, co pri cene 0,60 Kc/km znamena 195 Kc. A to aj v Eurocity.
zda sa, ze sa v tom vyznas ?
potreboval by som poradit - v lete sa chystam s babenkou do Prahy na predlzeny vikend (napr. stvrtok vecer tam, nedela vecer naspat).
teda hladam najlepsiu moznost BA-Praha a spat pre dvoch. dakujem za radu ☺
Akoze tam nieje S499.1023 specialne ako "rychlikovy laminat"??? A 810 nazyvam rakva, u 842 som to este nepocul. ? A preco tam nieje ÖBB 2143ka? To je pre mna "hydro*****"...
Jeden záznam v KMB má takú istú platnosť a platia preň také isté podmienky, ako pre jednoduchý cestovný lístok. Čiže prerušenie jazdy je možné po ubehnutí 100 km, cestou z Prahy teda môže v Brne vystúpiť aj na 24 hodín:-)).
Bohužiaľ budeš musieť ísť busom. Ak Ti nevadí nepohodlie a riziko, že Ťa na diaľnici zabijú, tak je to lepšia voľba. KMB si môžeš kúpiť a potom odpredať ale bez nej to za 400 nezvládneš.
Tak to mala tvoja segra skutocne stastie. Asi cestovala vo vozni vyhradenom pre predplatne. Su oznacene a su tam citacky kariet. (kedy sa take daco dostane do vozidiel MHD...) "Obcasni" cestujuci musia nastupit do oznaceneho vozna, kde sa listky predavaju. Kontrolu zabezpecuju na zaklade zmluvy revizori z Beusu a podla informacii od valkovych ciat su vraj mimoriadne nekompromisni. Neuznavaju nic okrem platneho listka.
Poziciam Ti ju kludne aj na cestu naspat, kilometrov je tam, myslim, este dost. Neviem presne, ako je to s prerusenim jazdy, ale mari sa mi cosi take, ze to mozne je. V rychlosti som to na webe nenasiel -- snad Laminatka alebo Papyr upresnia. (Brno - Kuty je totizto len 77 km, ale z KB sa Ti pri takomto zazname odpise 100 km. Stale je to vyhodnejsie nez obycajny listok, no predsalen je to o chlp drahsie nez vramci odpisu Praha - Kuty.)
Neviem este kedy presne, ale v lete planujem ist do CR tiez -- KB by som si vtedy bral so sebou, lebo na vnutrostatne cesty EC/IC vlakmi sa oplati viac nez Junior Pas. Ale skutocne este neviem, kedy do CR pojdem.
Veď vravím, že ak to bude menej ako 400, tak pôjdem vlakom. Možno aj späť, ak by si mal na banke toľko km, len by som sa chcel staviť ešte v Brne tak na štyri hodiny. Ale kupovať si samostatnú km Banku sa mi neoplatí.
Vycerpavajuce informacie najdes na http://slevycd.venku.cz, ale pokusim sa zosumarizovat informacie ochotne svojho casu poskytnute Laminatkou a Papyrom a odskusane viackrat na vlastnej kozi:
usek Bratislava - Kuty st. hr.: obycajny EC listok Zlocineckej spolocnosti, podla cennika http://dop.slovakrail.sk/c_ec_obycajne.html aktualne 141 Sk
usek Kuty st. hr. - Praha: odpis 326 alebo 327 km z Kilometrickej banky CD v hodnote 196 Kc, tj 243 Sk (pri kurze 1,24, pri ktorom som kupoval KB)
celkom teda 384 Sk
Opacny smer:
usek Praha - Kuty st. hr.: odpis 326 alebo 327 km z Kilometrickej banky CD v hodnote 196 Kc, tj 243 Sk (pri kurze 1,24, pri ktorom som kupoval KB)
usek Kuty st. hr. - Bratislava: medzinarodny listok kupeny v pokladni CD v hodnote 3,51 EUR, tj asi 115 Kc, cize asi 145 Sk
celkom teda 388 Sk
Inak na niektore busy su dajake studentske zlavy, takze busom to mas predsalen lacnejsie. Ale aj tak by som siel vlakom -- vo vlaku sa mozes prechadzat, ist na zachod, kupit si pivo, pripadne vychutnavat zvuk podvozkov. V autobuse je spravidla teplo (alebo naopak zima), smrad, hluk a malo miesta. A pokial vystihnes linky vezuce na Slovensko robotnikov pracujucich v Cechach, tak si pridaj este jeden smrad naviac.
Bratislavská integrovaná doprava, dnes vo fáze pilotného projektu, by mala začať fungovať od mája budúceho roka. Mesto a samosprávny kraj plánujú založiť BID do 1. augusta ako obchodnú spoločnosť. Obe strany budú mať 50-percentný podiel, zatiaľ však nie je rozhodnuté, či to bude akciová spoločnosť alebo s. r. o.
Integrovaná doprava bude využívať spoje niekoľkých dopravcov - Dopravného podniku Bratislava, SAD Bratislava, Železničnej spoločnosti a Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti. Budú ich tak môcť využívať obyvatelia celého Bratislavského kraja. "Integrované dopravné systémy fungujú v Európe už roky. Hlavné výhody sú v tom, že občania majú jednotné cestovné lístky na viacero druhov spojov a nemusia brať ohľad na to, kto je ich prevádzkovateľom," hovorí Roman Filistein, predseda dopravnej komisie samosprávneho kraja.
Prednosťou BID je aj to, že integrovaný systém rieši prípoje jednotlivých spojov. "V praxi to znamená, že napríklad električka do vzdialenejšej časti Bratislavy nebude mať odchod niekoľko sekúnd alebo minút pred príchodom vlaku z Malaciek." Ďalším cieľom je podľa neho zatraktívnenie verejnej dopravy pre cestujúcich, a tým aj postupné znižovanie individuálnej dopravy. "Po vzniku integrovaného systému by sa mali čiastočne odbremeniť naše cesty a zároveň znížiť ekologická záťaž na životné prostredie," vysvetlil Filistein.
Bratislavská integrovaná doprava by mala byť malá spoločnosť s maximálne desiatimi zamestnancami. Základné imanie bude milión korún, pričom polovicu vloží mesto a polovicu kraj. Činnosť spoločnosti bude spočívať najmä v koordinácii grafikonov jednotlivých prepravcov, aby sa eliminovali časové "diery" medzi spojmi a v prieskumoch dopravných tokov obyvateľstva (kto, kam a kedy cestuje).
Úlohou spoločnosti bude tiež rokovať so samosprávami o potrebách občanov a s dopravcami o nákladoch na prepravné výkony. Takto by mal vzniknúť systém s optimálnymi cenami cestovného, zodpovedajúci potrebám obyvateľov v jednotlivých častiach kraja.
Ak to bude fungovať ako BRKS, tak s pánom bohom. Sestre cestovala na trati BA Hl. st. - Vysoká pri M. a lístky sa platia vo vozni. No za celú cestu nikto, kto by jej ten lístok predal neprišiel a tak celý vlak šiel zdarma. Takto nikdy nebudú rentabilný.
Dúfam, že sa to podarí na úrovni a nebude to zasa nejaký paškvil.
galiyosha: No plánujem ísť až 26.7.
Ale v skutku viac rozmýšlam nad busom. Či to trvá 4.15 vlakom alebo 4.45 busom, to už je jedno.
A koľko ma asi tak výjde tá cesta jednosmerne.
Ľudia znalí, potrebujem poradiť. Chcem ísť do Prahy vlakom EC CSARDÁS jednosmerne. Mám EURO26 a ISIC. Nechcem si kupovať nijakú banku, lebo som si istý, že ju nevyužijem. Jedine, že by bola nejaká na 400km, ale to pochybujem.
Tam a Späť busom to výjde 820 mínus ešte zľava, tak by som bol rád, keby cesta do Prahy vyšla maxi 4kilá aj so zľavou, ako je to pri zločineckej spoločnosti možné
Nepouzivaj znamienko mensie ako, odstrihne Ti zvysok prispevku, kedze si mysli, ze sa jedna o HTML tag. (Mozno funguje zapis <, ale nie som si isty.)
Kedze ale asi viem, co chces povedat, tak Ti mozem oznamit, ze EURO 26 Ti je AFAIK na prd, a, bohuzial, detto aj ISIC. Najlacnejsie to asi mas na Kilometricku banku CD, ktoru by som Ti rad pozical, len momentalne sa nachadza v Prahe a neviem, kedy sa mi vrati. Kedy planujes ist?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
Bratislavská integrovaná doprava, dnes vo fáze pilotného projektu, by mala začať fungovať od mája budúceho roka. Mesto a samosprávny kraj plánujú založiť BID do 1. augusta ako obchodnú spoločnosť. Obe strany budú mať 50-percentný podiel, zatiaľ však nie je rozhodnuté, či to bude akciová spoločnosť alebo s. r. o.
Integrovaná doprava bude využívať spoje niekoľkých dopravcov - Dopravného podniku Bratislava, SAD Bratislava, Železničnej spoločnosti a Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti. Budú ich tak môcť využívať obyvatelia celého Bratislavského kraja. "Integrované dopravné systémy fungujú v Európe už roky. Hlavné výhody sú v tom, že občania majú jednotné cestovné lístky na viacero druhov spojov a nemusia brať ohľad na to, kto je ich prevádzkovateľom," hovorí Roman Filistein, predseda dopravnej komisie samosprávneho kraja.
Prednosťou BID je aj to, že integrovaný systém rieši prípoje jednotlivých spojov. "V praxi to znamená, že napríklad električka do vzdialenejšej časti Bratislavy nebude mať odchod niekoľko sekúnd alebo minút pred príchodom vlaku z Malaciek." Ďalším cieľom je podľa neho zatraktívnenie verejnej dopravy pre cestujúcich, a tým aj postupné znižovanie individuálnej dopravy. "Po vzniku integrovaného systému by sa mali čiastočne odbremeniť naše cesty a zároveň znížiť ekologická záťaž na životné prostredie," vysvetlil Filistein.
Bratislavská integrovaná doprava by mala byť malá spoločnosť s maximálne desiatimi zamestnancami. Základné imanie bude milión korún, pričom polovicu vloží mesto a polovicu kraj. Činnosť spoločnosti bude spočívať najmä v koordinácii grafikonov jednotlivých prepravcov, aby sa eliminovali časové "diery" medzi spojmi a v prieskumoch dopravných tokov obyvateľstva (kto, kam a kedy cestuje).
Úlohou spoločnosti bude tiež rokovať so samosprávami o potrebách občanov a s dopravcami o nákladoch na prepravné výkony. Takto by mal vzniknúť systém s optimálnymi cenami cestovného, zodpovedajúci potrebám obyvateľov v jednotlivých častiach kraja.
Ak to bude fungovať ako BRKS, tak s pánom bohom. Sestre cestovala na trati BA Hl. st. - Vysoká pri M. a lístky sa platia vo vozni. No za celú cestu nikto, kto by jej ten lístok predal neprišiel a tak celý vlak šiel zdarma. Takto nikdy nebudú rentabilný.
Dúfam, že sa to podarí na úrovni a nebude to zasa nejaký paškvil.