To mi neuniklo, ved preto som si spravil zachadzku a isiel sa tam pozriet. Pytal som sa na podrobnosti -- a ak ma pamat neklame, informacie z tohto tvojho posledneho prispevku tu este neodzneli, takze vdaka za ne. Nevies, kto bude tu rekonstrukciu robit -- ELZA ci vrchari? A preco sa menia stlpy? Stare nevyhovovali svojim rozmiestnenim alebo statikou alebo preco?
Re #30644 si: Ja som obdivoval skor uroven krivosti a chaotickosti celeho vedenia, ktore na mna posobilo ako samorastuce elektricke pripojky v ciganskych osadach -- doteraz som si to obratisko nikdy poriadne nepozrel a nic prisernejsie vyzerajuce som zatial nevidel. Tie stlpy: minimalne na jednom mieste su hned vedla seba stlp stary, s osvetlenim (a zatial aj nosnym lanom), no s novym naterom (presne takym isty, ako maju nove stlpy) a hned vedla neho stlp novy, zatial bez zaveseneho nosneho lana. Predpokladam, ze oba stlpy tam ostanu (inak netusim, preco by ten stary natierali), no aky je dovod existencie dvoch stlpov v tak tesnej blizkosti, to vazne netusim...
Jezis maria, to snad nie je pravda. Nebudem dalej debatovat na tuto temu. Ale ked na Slovensku budu ucitelia, ktori budu neschopni spisovne rozpravat a spisovne pisat, tak im ani najmodernejsie postupy alternativneho skolstva nepomozu. Asi tolko. Pravopis je jednoducho zaklad a ty ho nevies. Nedouk za katedrou. No spanombohom.
Uz som to tu dva krat pisal, ze sa to cele bude rekonstuovat. Vedenie a stlpy sa vymenia podobne ako minuly rok vo vozovni Trnavka. Vyhybky budu radiovo ovladane. Vozidla tam budu parkovat inde ako doteraz a okolo obratiska pojde vraj jedna stopa, ktora vsetky vozy obide, napriklad kvoli zalozaku alebo vyrovnaniu meskani vplyvom mimoriadnych situacii. Doteraz totiz zalozak musel prehadzovat palice aby sa dostal cez ostatne vozidla.
no neviem, ja odtial byvam vcelku kusok a posledne ked som to obdivoval tak boli natrete nove stlpy, boli uz aj normalne osadene a na niektorych boli uz aj prevesene (povodne) nosne lana, takze ciste teoreticky, neobdivoval si nahodou neaky stary stlp ?
Kedze sa na Dolnych honoch vyskytujem velmi zriedka, o tom, ako vyzera obratisko na Cilizskej som nevedel vobec nic, no po laickom zhliadnuti (a vybuchoch smiechu) mi okamzite prisla na um tato fotografia: http://www.spvd.cz/kabul_12.jpg
Kazdopadne by sa ten skvost zislo podrobne nafotit. Nieco take som skutocne este nevidel.
Nevie niekto podrobnosti ohladne chystanej rekonstrukcie? Preco sa vlastne vymienaju stlpy -- tie stare su uz po zivotnosti? (Na niektorych miestach to vyzera dost cudne, ked vedla seba stoja stary, novonatreny stlp s verejnym osvetlenim a novy, zatial neosadeny stlp trakcneho vedenia...)
J:Sorry ale ty si fakt kompletný.Čo má čo vôbec hľadať na PgF taký človek čo nemá potuchy o spisovnej slovenčine?Fakt by som nebol rád keby si sa práve ty stál aktívnym pedagógom...
Pozrel som si fotky a zaujala má ta vlečka. Ani nie tak ako kde a kedy jazdila, ale komu patrila. Ja mám troška v tych kluboch v BA mišung. Patrila partii z imhd, alebo z MD? To ju vyhodil DPMB z vozovne? ?
diky moc, je pravda ze mam hroznu slovencinu, ale poznam aj cloveka ktory pise asi takto> tak vam teda donesem tie dve disketi a potom mosme ist, len abi nam tam dali. neviem ci bi nebolo lepsie tam ist utorok, vtedi bude novi tovar.
ako ste sa dostali k otazkam spisovnej slovenciny preboha? no nic, aspon mi poradte ake y/i cka mam dat vo vetach> na aute je jedna osa alebo dve osi? teta chova osi.
Dobre Papyr vidím, že sa s tebou nedá.
Jednoducho tak, ako sa ja nehrabem do určovania diagnózy, nehrab sa ty do nových pedagogických princípov. Poznáš len tie staré, okopírované sovietske modely, ktoré neberú zreteľ na človeka, na jeho pohodu, na výučbu, ale na to kde majú byť ruky, kde peračník, ako sa hlásiť a obrovské množstvo memorovania a despotického prístupu. Ale aby tieto pustupy hovorili o harmonickom vývine dieťata, tak to nie, tie tam nenájdeš.
A kde sa majú naučiť spisovne hovoriť?
No veď vravím, od učiteľa, ktorý musí hovoriť spisovne. Ale dieťa sa musí chcieť učiť hovoriť spisovne samo a ono sa to bude chcieť učiť samo, pretože v období maldšieho školského veku, dochádza k obrovským prerodom v duši dieťaťa a učiteľ sa stáva hlavnou autoritou v živote dieťaťa, väčšou akou rodič, a tak dieťa začína napodobňovať nie rodiča (aj, ale nie nevyhnutne) ale učiteľa. Jeho prejavy (dobré aj zlé) a tiež spôsob reči, pretože aktívna slovná zásoba je len okolo 5000 slov a tak sa dá ešte veľmi ľahko tvarovať.
Stále tu pretrváva sovietsky model a to nie len v pedagogiky aby sme boli všetci rovnaký, a teda ľahko tvarovateľný mocou, málo samostatný. Keď sa teraz pozriem na moje hodiny na ZŠ a SŠ tak musím povedať, že takmer všetko bolo robené zle. Dieťa nesmie byť nútené k iným rečovým prejavom. Má právo používať ten svoj prejav a samo sa musí rozhodnúť či bude hovoriť spisovne alebo nárečím. Presne tak ako v národnostných školách. Princíp šariština verzus spisovná slovenčina a maďarčina verzus spisovná slovenčina je rovnaký.
A keď sa dostaneš teda k tej novej pedagogike, tak si prečítaj aj alternatívne školy. Ale všetky nie len slávnu Waldorfskú.
A čo sa vety "Takze dohodneme sa tak, ze ja si precitam nieco z tej novej pedagogiky, ale najprv si ty precitas Pravidla slovenskeho pravopisu, lebo prave ty mas v pisomnom prejave jednu chybu na druhej. OK?" týka, správaš sa ako zviera zahnané do kúta. Nič len útok. Ako keby sme sa bavili o MHD a ja ťa odkázal na nejakú knihu a ty by si mi povedal, že si ju prečítaš, až keď si ja prečítam pravidlá pravopisu. Presne tak ďaleko od seba má pedagogika a pravopis, ako MHD a pravopis.
Re #30630 Papyr: No bóže, tak som dal dvakrát napríklad. Zas nerýp za každu cenu.
Inac, az teraz som si vsimol ten roztomily logicky premet, ktory si urobil...
"Ono skús sa vžiť trochu aj do role napríklad takého napríklad záhoráka. "
A naco by som sa vzival do roly Zahoraka, ked som Sarisan a saristina je od spisovnej slovenciny podstatne dalej, ako zahoractina? Ja som vzity dost!
Sarko