Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tr3mp #29757:

Niečo o trochu väčšie by mohla splniť trojička zložená z dvoch T3 s karosériami VarCB3 a vlečného vozidla VV60LF a máš tam aj NP časť. ? Len by sa to potom asi nemohlo púšťať do Dúbravky. Ale ako pozerám na tie návrhy, Vladimírove navrhované L1 a 7 tam nepremávajú, rovnako ako Tvoje L1 a 2.
Reply on: galiyosha #29755:
Príspevok #29725 Veta:"Električkou pod Nový most a na Šafarikovo námestie + prestup na bus".
Chápal som ju tak, že ze z Petržalky chceš ísť elinou na Šafko/Nový most a odtiaľ do Dúbravky busom. Načo ale zo Šafka busom, keď ti odtiaľ ide elina???
Reply on: Sarko #29763:
Tie T3 beriem, a ked uz nie pre trat do Petrzalky tak pred dom (hm, teraz by sa mi hodil rodinny dom ? )
Reply on: tr3mp #29724:
Pri špičových 🙂 intervaloch 4 minúty pre linky 1, 2 a 3, 6 min. pre 4 a
12 min. pre 5 by sa dosiahli prepravné kapacity zhruba podobné súčasným...

TO ZNAMENA pri pouziti tych kapacitnych udajov:

L1+L2 interval 2 minuty - 30 vozov v hodine, kapacita 370 (odhad) -> hodinova kapacita 11 100 osob. Ak by boli 3*T3, tak 14 760. Spicka 3 hodiny -> 45 000 osob. Petrzalka ma asi 130 000 obyvatelov, busy ponechavame, no, nie je to az taky zly vysledok, ale mozno by som prijal interval 1'40 - kazda linka 3'50 ak dobre pocitam. Tu uz by bolo treba zriadit svajciarske BUSE presne ako hodinky 😃
Reply on: COLOR #29760:

Kinderka sú tie Bulwy. Ale dizajn nie je až taký dôležitý, skôr technické spracovanie a životnosť takej karosérie. Aj keď VarCB3 je identická s T3 a menšie rozdiely sú vidieť (hranatejšia strecha, gumený pás pri prechode medzi čelami a telom vozidla), páči sa mi viac ako Bulwa. Bulwa by sa mi páčila viac, ak by aj bočné okná boli lepené a výškovo prispôsobené čelným oknám. Ale takéto vozidlo už budeš mať citeľne drahšie.

K tým ojazdeným T3, nie je problém, DPMK s radosťou predá minimálne 15 pojazdných 20 ročných T3 a je tu ešte ďalších cca 15 odstavených alebo vyradených T3 z rokov 1982-3.
Reply on: galiyosha #29754:
Keď už tak redukujeme, do mesta by som ponechal niečo podobné z busov z oblasti Dvorov:
90 a 93 (alebo ich redukcia obsluhujúca Kopčiansku-Rusovskú-Viedenskú a Panónsku) -> pod Nový most

Zaujímavá by mohla byť aj polookružná linka Patrónka - Most Lafranconi - Einsteinova - Prístavný most - Bajkalská - Jarošova - Pionierska s nejakým rozumným intervalom - čiastočná náhrada 83, 92, 68, 198, 86.
Reply on: Vladimír #29759:

Aha, takže zachádzka, to mi vôbec nenapadlo... Ja som myslel, že L6 navrhuješ presmerovať bez zachádzky na ŽST NM. Tak to potom áno. Tiež som si všimol, že na Zlaté Piesky nie je až taká vyťaženosť, a to ani na ŽST Nové Mesto. Ale ak by tam končilo viac vlakov, tak by sa to len "naplnilo".
Reply on: Sarko #29758:
VarCB3 su tie kinderka? Nie som v obraze... Inak ja som zastancom nakupu ojazdenych vozidiel kvoli preklenutiu diery v dodavkach (menavidim k smrti narazove dodavky vozidiel) so zivotnostou do 10 rokov - napriklad T3ky od hocikadial. A ak su tie VarCB3 kindervajca, tak moze byt.

Vladimir: S tymi prazdnymi tramvajami na Zlate mas pravdu.
Reply on: galiyosha #29745:
Neviem sa vyjadriť celkom zodpovedne, lebo nemám prehľad o pomere v zastúpení týchto typov vo vozňovom parku. Ale typická "kačacia linka" by v mojom návrhu mohla byť napríklad L7.

Re #29752 Sarko: Nechápem, o akom 16 min. intervale na ŽST Nové Mesto hovoríš?
L4 aj 6 by mali interval 8/10/12 minútový.

L6 by mimo špičky jazdila k ŽST Nové Mesto. V čase špičiek by jazdila až na Zlaté piesky s obojsmerným zachádzaním k ŽST Nové Mesto.

To znamená, že:
ŽST Nové Mesto by mala intervaly 8/10/12
Zlaté piesky by mali intervaly 4/10/12

Jediným zhoršením je mimošpičková doprava na Zlaté piesky (sedle PD napr. z 6 min. int. na 10 min. int.). Nech ma bratia Blaváci nekamuňujú, ak sa hlboko mýlim, ale v sedle elinu na vzadu na Vajnorskej niekde pri Juráku zafixovanú ako večne poloprázdnu.
Reply on: COLOR #29747:

A čo tak za bagateľ kúpiť papiere z vyradených košických T3 a z Krnova na ne zakúpiť nové vozidlá s karosériou VarCB3 za nejakých 5 mil. Sk a spriahať to do trojičiek?
Reply on: galiyosha #29745:

K2: 5 (226 osôb)
2*T3: 3, 4 (328)
2*T3 (328), niečo o trochu väčšie (370) alebo 3*T3 (492): 1, 2

Okrem toho zachoval by som nejaké autobusové linky z Petržalky. Najmä zo západnej strany Dvorov pod Nový most, z východnej časti cez most Košická, pretože takéto spojenia budú vždy rýchlejšie ako prestup na elinu z oblastí, ktoré nie sú blízko pri trati. Navyše je nelogické, aby človek napr. zo Záporožskej cestujúci pod Nový most (alebo aj do PKO) išiel cez Starý most. To najmä na margo náhrady 90ky.
Reply on: COLOR #29747:

Ak budeš mať čo aj súpravy 3xT3, kritický interval by nemal byť ani 30 sek. (vlaky sú od seba vzdialené cca 400 m). V KE bol takýto interval na rýchlodráhe ešte začiatkom 90-tych rokov.
Reply on: Emo #29751:
Hm, aky je rozdiel v tom, ci sa chcem dostat z Dubravky do Petrzalky alebo naopak? Ved autobusy a elektricky premavaju v oboch smeroch. 🙂 Alebo mi nieco podstatne unika?
Reply on: galiyosha #29748:
Pardon, chcel som napisat "nechapem celkom tvoju pripomienku". Asi by som si mal ist lahnut. 😞

Re #29747 COLOR: Papierove udaje su jedna vec, prakticka obsaditelnost druha. Do T3 tolko ludi narves len kvoli tomu nechutnemu usporiadaniu 1+1. Neviem, ako to vyzera v spicke, ale stat medzi dvoma ludami v strede elektricky asi nie je nic prijemne a je otazne, kolko ludi sa tomuto vyhyba a nechava tak v strede volny priestor. (Elektrickami prilis casto necestujem, ospravedlnte, prosim, ak trepem uplne sprostosti.) Kazdopadne v novej elektricke mozes na usporiadanie 1+1 (vdakabohu!) zabudnut. Dalej v klbovych autobusoch sa do oficialnej obsaditelnosti, ak sa nemylim, nepocita priestor klbu. Je mi jasne, ze autobusy v Petrzalke nezaniknu, lebo tu elektricku bude musiet aj nieco napajat a ze elektricka nepojde vsade, ale napriklad linky 93 a 94 poberie elektricka uplne cele, a drvivu cast z 81 a 95 detto.

Aj tak by som si zelal, keby sa casom vybudovala v Petrzalke aj druha radiala zhruba v trase dnesnej linky 90. A keby napajace k elektricke neboli smradobusy ale trolejbusy.
Reply on: tr3mp #29749:

Novy zahon - znamenie
Heckova - hmmm ta zastavka sa mi veru moc nepaci 🙂 Ale co uz, mala by ostat.
Na kazdej radiale mi vyslo, ze asi kazda tretia zastavka by sa hodila po 20:00 do 06:00 na znamenie.

Inak to mas fajn, sorry, naozaj su tie zastavky na doraz zredukovane.
Reply on: Vladimír #29737:

No áno, už som sa chystal Ťa opraviť. Ešte som mrkol, že podľa Tvojho návrhu sa interval zhorší zo spoločných 6' na 8' do Zlatých Pieskov. Ak na ŽST Nové Mesto je dnes interval 12' a podľa návrhu by bol 8', čo by si v špičke riešil presmerovaním L6 na Zlaté Piesky, tak na ŽST Nové Mesto v špičke bude už iba 16' interval a do ZP namiesto dnešného 6' spoločného intervalu by bol podľa návrhu 4' interval. Postačoval by takýto interval na ŽST Nové Mesto, zvlášť keď som počul, že sa tu možno presunie časť vlakov z Hlavnej stanice?
Reply on: galiyosha #29748:
Aháááá, ty si to myslel v smere z Dúbravky do Petržalky. Tak to potom hej ? ? Ja som hovoril o opačnom smere.
Reply on: COLOR #29747:
PS Ten 90-sekundovy kriticky interval je len na vetve v Petrzalke alebo ako? Niekde som o tom videl zmienku 😕 Stefanikovo namestie totiz bez pod/nadjazdu taku zataz (Petrzalske tramvaje + z nabrezia) asi neprezije. Nebodaj vykape voz ?
Reply on: COLOR #29744:
Ktoré zastávky by si ešte zredukoval?
Reply on: Emo #29746:
Nechapem celkom tvojej pripomienke, v celom svojom prispevku spominam ako dopravu pre usek Dubravka - Novy most/Safarikovo namestie elektricky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.