Reply on: Šimi #29275:
Mozem povedat ze aj Ing. Kajdi ma pravdu - z isteho uhlu pohladu. Zrusenie linky 5 vo vecernych hodinach prezijem bez problemov, nakolko mam pripoj linky 11 na linku 12, co vsak teraz, pocas vyluky neplati, takze zasa nieco proti. O vylukach pri rekonstrukciach kolajovych trati mate pravdu, nechapem, preco sa nedokonci rekonstrukcia, mizernych 18 metrov v normalnom termine a musi sa robit dalsia vyluka. Takisto aj Jesenskeho. Tych par metrov tam nevymenili preto, "lebo mame tam umiestnene unimobunky". Takze tolko... Cestujuci ma naozaj byt na zastavke, uz sa mi stalo, ze na Florianskom namesti stale dobiehali babky z kostola a keby vodic proste nezavrel dvere a neodisiel, tak by tam hadam ostal stat 5 minut. Zasa to nechcem zjednodusovat, ale v istych pripadoch sa cakat neda. Napr. ak ma linka meskanie a cakanim by prisla o svetla na krizovatke, etc. A je to aj o vodicovi.
Šimi
----- Original Message -----
From: "Karol Kajdi"
To:
Sent: Saturday, May 15, 2004 6:44 PM
Subject: RE: Ďakujeme za služby
> Vazeny pan Ing. Miroslav Daniš,
> aj ked sa Vasa sprava nesie v duchu rozhorcenia a invektiv, odpovedame
> Vam, nasledovne.
> Zvysovanie cestovneho nemozno davat dokopy s narokom na zlepsenie sluzieb
> MHD. Pricinou je narast nakladov na prevadzku MHD, ktore nas dopravny
> podnik nezapricinil. Ide o vonkajsie vstupy (zvysenie DPH, narast cien
> energii, vyssie poistne, ale nizsia statna dotacia oproti narastu
inflacie).
> To, ze linka 5 v neskorych vecernych hodinach nepremava, suvisi s
nutnostou
> efektivne vynakladat s aj beztak nizsimi prevadzkovymi prostriedkami.
> Skutocnostou je aj to, ze v minulosti sa viaceri cestujuci stazovali,
> ze je zbytocne prevadzkovat linky MHD do neskorych vecernych hodin,
> lebo spoje su prazdne. Opat, aj vdaka Vam sa presviedcame, ze to asi nie
> je tak. Potom vsak nie je namieste kritika na vysoke cestovne, lebo aj ten
> spoj s mensim poctom cestujucich a s nizsimi trzbami treba zaplatit.
> K nemilej udalosti, ze Vam spoj usiel poznamenavame, ze cestujuci ma byt
> pripraveny na nastup do vozidla (prepravny poriadok) a nie dobiehat na
> poslednu chvilu k vozidlu, lebo vodic ho naozaj nemusi vidiet, nakolko
> tesne pred zatvorenim dveri vykonava ine cinnosti, ktore suvisia
> predovsetkym s bezpecnostou cestujucich.
> Ing. Karol Kajdi, DPB, a.s., 15.05.2004
A tu sú moje odpovede
Vážení páni,
to, že je to v duchu rozhorčenia je úplne samozrejmé a nielen z mojej
strany. Pravdepodobne už ste veľmi dlho necestovali "Vašimi" spojmi a
neabsorbovali ste pocity, nálady a názory cestujúcich, ale predovšetkým ich
skutočné požiadavky. Nie všetci, ba len veľmi mizivé percento (promile) z
nich vám nejakou formou sprostredkuje, to čo si myslia a očakávajú od
verejných služieb vášho podniku. Takže preto nemôžete (nechcete) byť "v
obraze", čo vám pravdepodobne veľmi vyhovuje. "Fakty", že viacerí cestujúci
(koľkí - dvaja alebo traja ?) sa sťažovali na prevádzkovanie spojov do
neskorých večerných hodín, má asi takú výpovednú hodnotu, ako sľuby
politikov pred voľbami. A čo sa týka "invektív", tak skutočne je
obdivuhodné, ako vám pomenovanie určitých "vašich " špeciálnych javov
odoberá možnosť a chuť sa obrátiť do vlastných radov a nie na "nedostatky"
cestujúcej verejnosti, ktorá nie je predpisovo a uniformovane "vždy
pripravená" na zastávke spoja. A vôbec nevadí, že vás svojimi časovými
predplatnými lístkami živí. Keby ste vždy a za každých okolností tak
dodržiavali ten váš ochudobnený grafikón a pravidlá hry, ktoré ste sami
určili. Tak ako napr. dnes ráno (17.5.2004) ste zase "zabudli vypraviť spoj
č 11. z Rače s odchodom o 5.16 hod. Ako držiteľ celosieťového časového
predplatného lístka mám teoreticky právo využívať v priebehu celého obdobia
jeho platnosti všetky vaše spoje podľa "vášho" grafikónu. Kúpou tohto lístka
som s vami uzavrel zmluvu a vy ju máte plniť. Neviem o tom, že mi vraciate
alikvótnu jeho časť za nevypravené spoje - za neplnenie zmluvy z vašej
strany (zaujímavá by bola dlhodobá každodenná štatistika nevypravených a
poruchových spojov). Určite tam vo "vašom" poriadku máte zase nejakú výtečnú
klauzulu o "pripravenosti" cestujúcej verejnosti. Tiež nás nesmierne tešia
neustále výluky, hlavne však ich dĺžka v počte dní. Veľmi nám to spríjemňuje
naše cestovanie a už to ani nestíhame sledovať kde, kedy a koľko. Ako bývalý
zamestnanec železničného staviteľstva sa len nestačím diviť, ako si to z
časového hľadiska viete pekne dlhodobo rozložiť a určite aj zdôvodniť. Aj za
"mojej éry" sa takéto práce uskutočňovali a to, že tieto činnosti sa
vykonávali aj po sobotách, nedeliach či po nociach bolo pravdepodobne omylom
a je to už prekonané. Ľudia si zvyknú.
Ja však nie. Ani na tú vašu obohratú pesničku o neustále sa zvyšujúcich
nákladoch. Nedalo mi, a napísal som nedávno úvahu aj na túto tému. Neviem,
či sa k vám dostala, takže vám to pre istotu pribalím. Aby ste si aj vy
začali konečne zvykať, že sú tu aj iné uhly pohľadu.
"Vždy (ne)pripravený"
Ing. Miroslav Daniš