Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #28921:
Hej, myslím, že majú o niečo viac. Nemajú totiž rozchod 1000 mm:-). Okrem toho NP električka môže byť principiálne lepšia než NP gumokol.
Reply on: Jenki #28919:

Pockaj, ja som si myslel ze T5B6t to tak mala, T6 sa mi nezda. Lebo ono tam nieco fuci aj ked voz zastane a ma to nejaku vybehovu dobu, kym to vypne. Zapne sa to okamzite po zadani jazdy - sprava sa to presne ako ventilatory v tyristorovych vozoch so statickymi menicmi. Ja som si myslel ze na T6A5 ma kazdy trakcacik svoj ventilator, ktory mu fuka vzduch. Ak to tak nie je, tak co tam potom huci?

Inac co sa toho "vyti" u T6, etc. tyka, nebude to skor prevodovkou s predlohovym hraidelom? Najma prototypy KT8D5 v Brne maju hotove RABY, huci to ako 15TrM. ?
Reply on: fobust #28920:
Hej, dobre povedal. Ale podľa mňa aj T6A5 má vlastné chladenie. Akurát že tá vrtuľa je veľká, tak to hučí - za jazdy, nie za státia.
Reply on: fobust #28920:
"nutený ventilátor" je U T6A5 na chlazení pulsních měničů, nikoliv motorů! Všechny vozy Tatra T5 / T6 / KTcokoliv mají motory s vlastním chlazením ventilátorem na hřídeli motoru!
Reply on: S499.1023 #28918:

Uvedomujem. A co maju moderne trolej- a autobusy s usporiadanim 2+2 hadam viac? ?
Reply on: S499.1023 #28916:

CKD TATRA T5B6t, ta ma trakcaky s vlastnym chladenim. Nechcem teraz tesnut blbost, ale Bigmac vravel ze vrtula je priamo na trakcaku a cim rychlejsie voz ide, tym lepsie sa trakcak chaldi. T6A5 maju uz nuteny ventilator, ktory tiez dost huci, na niektorych vozoch to ako MG.

Ozaj, nevies aky podiel chladiaceho vzduchu od MGcka ide do zrychlovaca a kolko do zvysku voza (motory, vetranie stykacovych skrin)? Podla mna sa zrychlovac zohrieva najviac.
Reply on: fobust #28910:
Düwagy trakčáky chlazené skoro nemají. U západoevropských tramvají není zdaleka požadováno tak velké zrychlení / zpomalení, jezdí se "langsam", že to má hnané jen sem tam něco+ za sebou Beiwagen není na závadu. Motor je ale velmi robustní, jeho tělo je nosnou částí podvozku, takže teplo se v pohodě odvádí "do železa". Samozřejmě tam je i vlastní ventilace, ale je poměrně malá. Naproti u T6 je vnitřní ventilátor veliká vrtule, která honí přes motor značný objem vzduchu (musí se nasávat přes bočnici) a tím vzniká ono charakteristické "vytí" T6tek a KT8ček.
Reply on: fobust #28913:
A uvedomuješ si, že pri rozchode 1000 mm by šírka uličky v kĺbe bola max. 90 cm?
Reply on: S499.1023 #28915:

No neviem ako by Düwagy rachotili keby jazdili po takych tratiach ako mame v Bratislave, este pri takej neudrzbe. ?
Reply on: fobust #28910:
Čo je to T5B6t? Proste trakčáky s vlastným chladením.
Reply on: fobust #28901:
MG má dve úlohy: Dodávku 24V= (rotačný menič) a chladenie motorov. Keďže Düwag má motory s vlastným chladením, motorventilátor nepotrebuje. Pôvodne mali rotačný menič, dnes už predpokladám že je tam staťák.
No a neviem ako vnútri ale zvonku mne teda Düwagy pripadajú aspoň o 75% tichšie ako T, žiadny rachot torzných vzpier, blatníkov atď.
transport.net/bim/Austria/Wien/Ulf/Ulf_Ver1.jpg

Pozor, to nie je fotomontaz, to je testovanie systemu aktivneho natacania podvozku, fotka tusim z roku 1992. Cely clanok:

http://public-transport.net/bim/Austria/Wien/Ulf/ulf.html

Reciznali, precitajte si to, stoji za to.
Inac nieco o ULFe, ak to niekoho zaujima:

http://www.frt.cz/tramvaje/vozidla/100nt/ULF/popis1.html

Prakvapilo ma ze je siroky 2.4 mera, mne sa zdal 2.3, ale to je detail. Iste by sa dal vyrobit aj 2.5 metrovy na rozchod 1000 mm, ale mam vazne obaby kto by to kupil. ?
Reply on: fobust #28911:
Treba skusit spoje v pracovne dni, bezna vec, ze idu 2 spoje za sebou, potom dlho nic.
To iste plati pre U6, 5 min nic, natrieskany vlak, ktory stoji dlho na staniciach (ach fotobunky ) a potom po 1 min prazdna suprava. ?
Reply on: J #28907:

Mne islo vsetko na cas, okrem smradobusu, ktory meskal 7 minut. Tramvaj mi nemeskala ani jedna. A to sme isli dost na testo na Bahnhof, prisli sme 4 minuty pred odchodom vlaku do BA. ?
Reply on: Jenki #28903:

Ozaj, Düwagy maju ako chladene trakcaky? Na sposob T5B6t?
Reply on: elena #28904:
A boli nejaké zmeny? Okrem zastávky ŽST Petržalka... Myslím, že ani nie.
Vo Viedni som bol a ja a môžem povedať, že vozy tam sú tiež špinavé (chýbajú však grafiti, ale to po celom meste aj na budovách,...) mešká úplne všetko okrem metra. Avšak jazdia dosť často tak to tak nevadí.
Išiel som U1 a U3 - všetky sedadlá priečne uložené 🙂
Pekné uniformy vodičov - na výložkách košele na ramene znak Wiener linien.
Trate jedna báseň.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.