Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #27365:
Koľko by bola jazdná doba PRIOR-K-mart-TESCO Steinplatz - Devínska? Bolo by to atraktívne v porovnaní s 21?
To by sa z el. na karloveskej radiále musela spraviť rýchlodráha a k tomu paralelne viesť zvážací trolejbus.
Nič, v tomto prípade žiadny mačkopes, normálny vlak.
Reply on: emo #27355:
Ono ta BRKS nie je svätá, kúpila od ZSSK staré motory a nezaplatila ich, tak ZSSK (aj z rôznch iných fóbií) zdvyhli na daľšie vozidla cenu.
all: z traťou BA hl.st. by sa dalo robiť všeličo, ale netreba zabúdať, že dôležitými obmedzujúcimi faktormi sú:
- tunely na hlavnej stanice, ktoré sa rekonštruujú už cca 20 rokov, sú bez troleju a cez deň je v prevádzke len jeden.
- stanica BA hl.st., ktorej peróny sú krátke a je ich málo
- stanica Lamač, kde su peróny s úrovňovým prístupom, čo pri hustej osobnej doprave prudko znižuje priepustnosť (kapacitu) celej trate.

Osobne by som doplnil zastávky pri novom Tescu a Patrónke(Kramároch), zrušil Železnú stud., zastávku v DNV( neviem si však predsaviť ako tam lezú ludia), vybudoval dlho plánovanú spojku Ahoj - Lamač a tým odklonil nákladnu dopravu z Hlavnej stanice, atď...
Reply on: Papyr #27364:

Gastroskopia? Co je to? Analyza zvratkov? /vomit/ ?
Vy ste tu teda dobre kecali cez vikend, nevlazdem a ani sa mi nechce to cele citat. Ale k jednej veci, co sa tu rozoberala: tram do DNV. Neviem kto tu uz hovoril ze by mohla ist po vlakovej trati, ale je to blbost. Lebo najprv by to muselo byt nieco ??idne, a navyse si neviem predstavit kde by to odbocilo na tram siet, lebo ak v Dubravke, tak je to blbost, nakolko by sa to vlieklo cez celu Dubravku a Karlovku kym by to doslo do mesta. Dalej mam vazne obavy ako by sa to zmestilo na vlakovu trat, kde je uz dnes dost velika vozba, BRKS sa do toho este tlacia, dalej ake by boli poplatky ZSR, etc. Je to samozrejme technicky riesitelne, ale myslim si ze lacnejsie a efektivnejsie by bolo potiahnut tramvaj do DNV, tam dve samostatne vetvy, jednu do sidliska, potom dopava az k sucasnej zastavke Novoveska (pri Poste, tam je aj miesto na dvojkolajne obratisko), druhu poza DNV okolo stanice do VW. K tomu jednu SORovu doplnkovu linku z Tehelne na Hriadky. Alebo jednu trasu cez DNV, aj ked by si to mozno vyziadalo asanacie casti zastavby v starej DNV. Ale nechal by som aspon jendokolajnu spojku priamo do zavodu VW, pred smenou by tam jednosmerne chodili vozy s robotnikmi, po smene zas jednosmerne smerom do mesta. Akurat by sa muselo spravit dost velike obaratisko, aby sa to tam pomestilo. ?
Reply on: Vladimír #27344:
15 minut na okraji mesta je povazovatelne za aktraktivny interval. Kor na zeleznici. A kapacitne to staci (vlak poberie vsetky 21-ky, ktore by za tych 15 minut isli.)

Off topic: drzte mi palce, idem prave na gastroskopiu. (doslova a do pismena grcajuci smajlik) 😞
Reply on: bigmac #27360:

Apropo, je pod tymi panelmi aj nejaky spodok? Lebo ja mam pocit, ze to polozili na travu, ako sa to prave v tom useku neustale prepadalo. ?
Reply on: Sarko #27351:

Vsak ja si viem predstavit aj nieco ine: Nahodit na to zeleznicne okolky, zapriahnut to za nejaku gorilu a hybaj s tym co to da. Po chvili zistis ze sa ti stratil najzadnejsi clanok, potom stredny, etc... ? ?
Reply on: bigmac #27340:

Vsak vcera som presiel 54 km z DNV cez Dubravku, Liscie udolie, PKO, Stray most, hradzu az po Cunovo a spat cez stary most, obchodnu, raciansku k OD Slimak. Ani ti nemusim hovorit ako ma boli rit, aj ked je prirodzene polstrovana. A to dnes vecer este mam hrat v Stoke. ? Inak ratal som ze prides aj ty, ale ked ti Dusan volal, tak si zrejme chrapal. ?
v dubravke, na ul. m.sch.trnavskeho sa od krizovatky s harmincovou po staru konecnu na hanulovej objavilo akesi geodeticke trasovanie, znacky po 10 m. ze by priprava na vytrhanie pokroveho zvrsku bkv? konecne!
Reply on: emo #27355:
Zločinecká spoločnosť je samozrejme no comment ale BRKS nie je o nič lepšia. Tak ako oni robia regionálnu doravu, to je úplne vzorový príklad, ako sa to robiť nemá.
I.
Reply on: S499.1023 #27352:
Ešte si zabudol na vlaky OBB, ktoré jazdia z/do Viedne. (V súčasnosti však v rannej špičke len jeden spoj o 7.12 a poobede 12.00 - 20.00 4vlaky. ) Tie prechádzajú cez Marchegg. Tie len do Marcheggu z Viedne, tých je viac a keby sa to prepojilo, že z Viedne cez Marchegg až na Hl. stanicu či až na N.M. tak by to mohlo byť ešte aj efektívne. (Konkrétne 12.00 - 20.00 6vlakov do Marcheggu z Wien, čiže dohromady 10 a ráno od 6.00 - 8.00 2 vlaky čiže dohromady 3)

Čo sa druhej stanice týka, ako som sa na to dnes pozeral, ale len z busu mal som taký pocit, že ako sa stretávajú ulice J. Poničana a 1. mája tak tam by bol priestor pre zastávku. Bolo by to ale treba si ísť pozrieť, prejsť sa popri trati,...
Odchody vlakov z DNV smer Hl. Stanica v rannej špičke:
6: 04, 18, 40, 48
7:12, 18
8:23
Príchody vlakov z Hl. stanice do DNV poobede:
13:15, 20
14:13, 39, 47
15:15, 44
16:13, 47
17:15, 29
18:15, 47
19:15
Reply on: S499.1023 #27352:
Ja mám skôr pocit, že Zločinecká spoločnosť nechce spolupracovať s BRKS, viď zvýšenie ceny hnacích vozidiel zo strany ŽS. Najnovšie to dospelo až do takého štádia, že BRKS si musela prenajať hnacie vozidlá (rad 2143) a vozy z Rakúska.
neviete kedy je na DPB uradne hodiny? Nemozem to tu najst.
Reply on: Sarko #27351:
Mam na mysli BA 😉
Reply on: Vladimír #27349:
S prestupným uzlom Patrónka ťažko, ale so zastávkou Vojenská nemcnica je pešia dostupnosť zastávky BA-Želzná studienka asi 5 minút. Lenže z nejakých nejasných dovodov na tejto zastávke zastavujú len asi 3 páry vlakov. Inak interval 15 minút by bol plne postačujúci. Keby bol hodinový takt do Malaciek, polhodinový do Zohora a 15 minút do DNV, dalo by sa to krásne preložiť, len by musela BRKS jednak so Zločineckou Spoločnosťou spolupracovať a nie vykrádať trasy, jednak by musela jazdiť v takte a nie viac-menej náhodne a jednak by musela jazdiť aj cez víkend. Keby každý druhý vlak do Zohora bol BRKS (hodinový takt) a chodil až do Záhorskej Vsi s prípojom v Zohori do Rohožníka a v Devínskom jazere do Stupavy, tarifná integrácia aj najednorazové cestovné doklady... Čo hovoríte, Kefalín, že sa to nedá, bo sa to nikdy tak nerobilo???
I.
Reply on: d3k0 #27336:
Ak máš na mysli KE, tak to bolo v roku 1992 po úplnej výmene koľajového spodku a zvršku. Konkrétne to bola 3xT3, ale neviem aké ev.č. Skúšalo sa aj KT8 (115 km/h) a fungel nová T6 (120 km/h). Meralo sa to RaMerom, ale len na krátku vzdialenosť a dolu svahom. Čo však na to prevodovky a motory... ?
Reply on: Jenki #27339:
Predtým azbuku pekne zobrazovalo, tak neviem... Inak cez WAP je to "krasívo pa ruski" ?
Reply on: J #27343:
Ako som napísal Papyrovi, nejde len o kapacitu, ale aj o dĺžku intervalu.
Ale ak hovoríš o 10 min. intervale, áno, to sa už dá. Otázne je, či sa dá na trati DNV - BA hl.st. zabezpečiť, ale do toho už ja nevidím. Ale pokiaľ áno, tak tá doprava po železnici má zmysel, len to musí byť skutočne frekventované (max. špičkový interval 12 min.) a musí byť ešte v DNV ešte jedna stanica, niekde pri vyústení Eisnerovej ul., najlepšie smerom k mestu - ak sa to samozrejme technicky dá.
Otázka ešte je, ako sa dá zabezpečiť prepojenie železnice s prestupným uzlom Patrónka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.